miss all my friends.....

sangat rindukan kawan-kawan yang kini semuanya dah berada di tempat yang berbeza.Berjaya melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi.Teringat zaman persekolahan dulu di MRSM Beseri,Perlis.Terkenal dengan gelaran kumpulan nakal.Sangat tidak menyukai peraturan.Well,all peoples know how the rules are.no handphone are allowed.it was the worst rules that i cant followed well..Memag sangat menyusahkan kalau terpaksa beratur panjang di public phone semata-mata nak beritahu mak yang saya perlukan duit.HAHA..Sangat melucukan sebab saya sangat sayang pada gajet saya tu.Walaupun murah,tetapi handphone tu sangat berharga sebenarnya bagi saya.

Teringat satu peristiwa bagaimana saya dan beberapa orang rakan lain bertungkus-lumus cari port untuk sorokkan 'barang-barang haram' kami.HAHA.Antarany,handphone,charger,jeans dan beberapa barang lain yang rasenya tak perlu disenaraikan di sini.Memang penat.Semuanya gara-gara pihak warden yang tiba-tiba malam tu rajin sgt pulak nak wat spotcheck.Besar-besaran pula tu.Memang tak ley blahh...AHAHA..

Apepun,bila dah semakin meningkat dewasa ni,baru lah saya sedar yang bahawasanya semua yang mereka lakukan bertujuan untuk mendidik kami menjadi insan yang lebih berguna.Belajar untuk menghargai pengorbanan ibu bapa yang menghantar kami ke sekolah dengan harapan untuk belajar dan jadi insan berguna.Bukannya jadi anak yang hanya suka untuk menghabiskan wang dan tenaga mereka dengan perkara-perkara yang jelas salahdan sia-sia.

For me,everything happened adalah kenangan yang terindah untuk dikenang sepanjang masa....

No comments:

miss all my friends.....

sangat rindukan kawan-kawan yang kini semuanya dah berada di tempat yang berbeza.Berjaya melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi.Teringat zaman persekolahan dulu di MRSM Beseri,Perlis.Terkenal dengan gelaran kumpulan nakal.Sangat tidak menyukai peraturan.Well,all peoples know how the rules are.no handphone are allowed.it was the worst rules that i cant followed well..Memag sangat menyusahkan kalau terpaksa beratur panjang di public phone semata-mata nak beritahu mak yang saya perlukan duit.HAHA..Sangat melucukan sebab saya sangat sayang pada gajet saya tu.Walaupun murah,tetapi handphone tu sangat berharga sebenarnya bagi saya.

Teringat satu peristiwa bagaimana saya dan beberapa orang rakan lain bertungkus-lumus cari port untuk sorokkan 'barang-barang haram' kami.HAHA.Antarany,handphone,charger,jeans dan beberapa barang lain yang rasenya tak perlu disenaraikan di sini.Memang penat.Semuanya gara-gara pihak warden yang tiba-tiba malam tu rajin sgt pulak nak wat spotcheck.Besar-besaran pula tu.Memang tak ley blahh...AHAHA..

Apepun,bila dah semakin meningkat dewasa ni,baru lah saya sedar yang bahawasanya semua yang mereka lakukan bertujuan untuk mendidik kami menjadi insan yang lebih berguna.Belajar untuk menghargai pengorbanan ibu bapa yang menghantar kami ke sekolah dengan harapan untuk belajar dan jadi insan berguna.Bukannya jadi anak yang hanya suka untuk menghabiskan wang dan tenaga mereka dengan perkara-perkara yang jelas salahdan sia-sia.

For me,everything happened adalah kenangan yang terindah untuk dikenang sepanjang masa....

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...