JeRsEy>>SyIrIk??apa tentang WOLRD CUP =)

owh......
sy dilanda kebosanan...
lalu baca satu akhbar....
akhbar tempatan...
bahasa melayu....
kerana kalau saya baca NEW STRAITS TIME>>>
kepala saya berpinar2...
english maaa...hahaha...=p
sudah lah buku2 rujukan saya juga...
semuanya english....
terasa seperti menganaktirikan bahasa sendiri pulak...
wekkksss...hehehe......


saya lihat muka depannya...
owh...bukan tentang artis...
bukan juga tentang dunia hiburan....
bukan tentang Barack OBama....
atau BUSH....
tetapi tentang........
sesuatu yang saya tidak minat...
tetapi ribuan orang minat....
JERSY BOLA>>>




                           i like this one...=p
saya lihat...saya tenung...
apa yg tidak kena ya....
saya baca.....
owh...
ramai mufti telah berkata2....
satu fenomena yang luar biasa bagi saya.....
tentang JERSY BOLA......




apa ya????


di sini...
apa yang saya telah baca...
jersey bola kumpulan2 yang kita sokong...
sesetengah daripadanya...
memaparkan imej SYAITAN dan SALIB....
owh....
sy terpana...
sedangkan orang ISLAM....
kebanyakannya sanggup berhabisan...
ratusan jua lah.....
untuk membeli jERSEY2 ini....





hmm...seharusnya lebih berhati2.....
kata mufti2 ini...
ISLAM tidak menghalang umatnya bersukan atau menyokong......
tetapi janganlah sampai mensyirik atau menyekutukan ALLAH....
atau juga mengagung2 kan....agama lain.....
urmmm...renung2 kan lah....


begitu lah tentang apa yang telah saya baca.....
mungkin dianggap remeh....
ya...mungkin...
tapi impaknya sangat besar....
antara yang saya lihat di situ...
dipaparkan beberapa JERSEY pasukan....
dari NORWAY,MAnchester United...dan beberapa lagi..
yang memaparkan imej SALIB dan SYAITAN...
pada jersey mereka.....


kata ilmuan dan cendekiawan ISLAM...


"CARA TIDAK PERNAH MENGHALALKAN HUKUM"


seterusnya....
lagi juga tentang PIALA DUNIA INI..
hehe...
sotong kurita yang sangat cumil....
PAUL ya namanya...
hehe...
saya terbaca juga...
ramalannya benar belaka...
telus benar jawapan si PAUL ini ya...
meski diancam akan dimakan oleh...
peminat2 pasukan yang diramalkannya akan kalah...
hehehe.....


ya...
mungkin itu yang menjadikan PIALA DUNIA kali ini...
lain daripada biasa...
heehehe....
walaupun saya tidak minat bola...
tetapi tahu jugalah...
jangan buta bola...
huahua.....


akhir kalam....
saya jua terbaca satu bingkisan pena...
daripada seorang penulis...
ruangan sebuah akhbar...
tentang PIALA DUNIA....
katanya...
bila pulak MALAYSIA mahu melangkah ke sana???




                            i like.......=p
urm.....memerlukan langkah2 yang lebih padu...
hehe.....(MALAYSIA BOLEH)...=)

No comments:

JeRsEy>>SyIrIk??apa tentang WOLRD CUP =)

owh......
sy dilanda kebosanan...
lalu baca satu akhbar....
akhbar tempatan...
bahasa melayu....
kerana kalau saya baca NEW STRAITS TIME>>>
kepala saya berpinar2...
english maaa...hahaha...=p
sudah lah buku2 rujukan saya juga...
semuanya english....
terasa seperti menganaktirikan bahasa sendiri pulak...
wekkksss...hehehe......


saya lihat muka depannya...
owh...bukan tentang artis...
bukan juga tentang dunia hiburan....
bukan tentang Barack OBama....
atau BUSH....
tetapi tentang........
sesuatu yang saya tidak minat...
tetapi ribuan orang minat....
JERSY BOLA>>>




                           i like this one...=p
saya lihat...saya tenung...
apa yg tidak kena ya....
saya baca.....
owh...
ramai mufti telah berkata2....
satu fenomena yang luar biasa bagi saya.....
tentang JERSY BOLA......




apa ya????


di sini...
apa yang saya telah baca...
jersey bola kumpulan2 yang kita sokong...
sesetengah daripadanya...
memaparkan imej SYAITAN dan SALIB....
owh....
sy terpana...
sedangkan orang ISLAM....
kebanyakannya sanggup berhabisan...
ratusan jua lah.....
untuk membeli jERSEY2 ini....





hmm...seharusnya lebih berhati2.....
kata mufti2 ini...
ISLAM tidak menghalang umatnya bersukan atau menyokong......
tetapi janganlah sampai mensyirik atau menyekutukan ALLAH....
atau juga mengagung2 kan....agama lain.....
urmmm...renung2 kan lah....


begitu lah tentang apa yang telah saya baca.....
mungkin dianggap remeh....
ya...mungkin...
tapi impaknya sangat besar....
antara yang saya lihat di situ...
dipaparkan beberapa JERSEY pasukan....
dari NORWAY,MAnchester United...dan beberapa lagi..
yang memaparkan imej SALIB dan SYAITAN...
pada jersey mereka.....


kata ilmuan dan cendekiawan ISLAM...


"CARA TIDAK PERNAH MENGHALALKAN HUKUM"


seterusnya....
lagi juga tentang PIALA DUNIA INI..
hehe...
sotong kurita yang sangat cumil....
PAUL ya namanya...
hehe...
saya terbaca juga...
ramalannya benar belaka...
telus benar jawapan si PAUL ini ya...
meski diancam akan dimakan oleh...
peminat2 pasukan yang diramalkannya akan kalah...
hehehe.....


ya...
mungkin itu yang menjadikan PIALA DUNIA kali ini...
lain daripada biasa...
heehehe....
walaupun saya tidak minat bola...
tetapi tahu jugalah...
jangan buta bola...
huahua.....


akhir kalam....
saya jua terbaca satu bingkisan pena...
daripada seorang penulis...
ruangan sebuah akhbar...
tentang PIALA DUNIA....
katanya...
bila pulak MALAYSIA mahu melangkah ke sana???




                            i like.......=p
urm.....memerlukan langkah2 yang lebih padu...
hehe.....(MALAYSIA BOLEH)...=)

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...