it just difficult....


sesuatu yang sangat sukar...
mungkin...
saya dah cuba untuk puaskan hati semua pihak....
tapi rupanya...
masih ada yang terluka...kerana saya....

saya hargai apa yang dia pernah lakukan untuk saya...
juga...
saya telah maafkan segala yang dah berlaku...
antara dia dan saya.....
walau mungkin saya atau dia...
x sedari.....

mulai saat tu...
saya lupakan semua yang pernah berlaku...
antara dia dan saya...
bukan saya berhenti berharap pada cinta...
tapi...saya risau untuk temukan cinta yang seterusnya.....

ternyata....
apa yang saya fikirkan terjadi....
saya temukan cinta itu....
yang lebih baik..dan saya rasa yang lebih sempurna....

memang...yang saya temukan ni...
lebih sempurna...dan terlalu...
terlalu sempurna buat saya......
saya lupakan semua yang pernah saya lalui...
termasuk insan2 yang pernah ada.....

sebab...
saya bahagia dengan dia yang hadir dalam hidup saya.....
saya cuba belajar dari kesilapan saya yang lalu...
yang buat mereka meninggalkan saya...
mungkin kerana kekurangan2 saya.....

tapi......

entah lah kenapa....
insan tu tiba2 muncul semula....
cuba ngungkit benda2 yg lalu...
saya risau...apa yang saya ada sekarang...
akan hilang semula kerana kesilapan2 saya yang lalu....

serius...saya takut....
tapi saya x berani nak berterus terang....
mungkin dia tak dapat terima....
saya cuba pertahan apa yang saya ada...
saya tak nak lalui semula...
apa yang dah saya rasa tu....

tak mungkin saya akan dapat rasa lagi...
hidup macam sekarang yang saya ada dengan dia...
yang saya punya sekarang...

sebab cuma dia........

tapi....
ada pihak yang tak puas hati dengan keputusan saya...
saya tak kisah kalau libatkan saya saja...
tapi...
saya takut bila ia libatkan orang yang saya sayang sekarang......
mungkin saya akan hilang semuanya....

saya buntu....
saya takkan tinggalkan dia yang saya ada sekarang...
sumpah!takkan.....
tapi...
saya nak dia yang telah pergi tu terus pergi...
jangan kacau saya dan dia yang saya ada sekarang....

saya tak tau...dulu semua nampak macam baik...
semua nampak macam sempurna....
saya ikut jalan yang dia pilih...
tapi tiba-tiba...
sekarang kenapa dia perlu berpatah balik??
kenapa mesti mengharapkan saya semula..........?

saya tak pernah menyesal untuk layanan yang pernah saya terima...
mungkin...dulu saya sedih...
serius...saya tak sangka insan yang saya sayang...
sanggup lukakan hati saya demi jaga perasaan orang lain...
saya akur kelemahan saya.........
tapi...saya x pernah rosakkan hidup awak...
jauh sekali ganggu hubungan awak.....

hmmm.....

terserah semuanya...
yang pasti...
saya takkan berpatah balik...
tuk bina semula hubungan yang awak harapkan tu...
takkan...
cukup sekali apa yang pernah saya rasa....
saya cuba sehabisnya pertahankan apa yang kita dah bina....

satu yang perlu awak tahu...
saya dah cukup bahagia sekarang...
cukup mengungkit kisah2 lama...
saya takkan berpatah balik....
saya memnag maksudkannya....
saya harap awak faham...
dia mengerti..
dan...
saya...
akur untuk semuanya.......


No comments:

it just difficult....


sesuatu yang sangat sukar...
mungkin...
saya dah cuba untuk puaskan hati semua pihak....
tapi rupanya...
masih ada yang terluka...kerana saya....

saya hargai apa yang dia pernah lakukan untuk saya...
juga...
saya telah maafkan segala yang dah berlaku...
antara dia dan saya.....
walau mungkin saya atau dia...
x sedari.....

mulai saat tu...
saya lupakan semua yang pernah berlaku...
antara dia dan saya...
bukan saya berhenti berharap pada cinta...
tapi...saya risau untuk temukan cinta yang seterusnya.....

ternyata....
apa yang saya fikirkan terjadi....
saya temukan cinta itu....
yang lebih baik..dan saya rasa yang lebih sempurna....

memang...yang saya temukan ni...
lebih sempurna...dan terlalu...
terlalu sempurna buat saya......
saya lupakan semua yang pernah saya lalui...
termasuk insan2 yang pernah ada.....

sebab...
saya bahagia dengan dia yang hadir dalam hidup saya.....
saya cuba belajar dari kesilapan saya yang lalu...
yang buat mereka meninggalkan saya...
mungkin kerana kekurangan2 saya.....

tapi......

entah lah kenapa....
insan tu tiba2 muncul semula....
cuba ngungkit benda2 yg lalu...
saya risau...apa yang saya ada sekarang...
akan hilang semula kerana kesilapan2 saya yang lalu....

serius...saya takut....
tapi saya x berani nak berterus terang....
mungkin dia tak dapat terima....
saya cuba pertahan apa yang saya ada...
saya tak nak lalui semula...
apa yang dah saya rasa tu....

tak mungkin saya akan dapat rasa lagi...
hidup macam sekarang yang saya ada dengan dia...
yang saya punya sekarang...

sebab cuma dia........

tapi....
ada pihak yang tak puas hati dengan keputusan saya...
saya tak kisah kalau libatkan saya saja...
tapi...
saya takut bila ia libatkan orang yang saya sayang sekarang......
mungkin saya akan hilang semuanya....

saya buntu....
saya takkan tinggalkan dia yang saya ada sekarang...
sumpah!takkan.....
tapi...
saya nak dia yang telah pergi tu terus pergi...
jangan kacau saya dan dia yang saya ada sekarang....

saya tak tau...dulu semua nampak macam baik...
semua nampak macam sempurna....
saya ikut jalan yang dia pilih...
tapi tiba-tiba...
sekarang kenapa dia perlu berpatah balik??
kenapa mesti mengharapkan saya semula..........?

saya tak pernah menyesal untuk layanan yang pernah saya terima...
mungkin...dulu saya sedih...
serius...saya tak sangka insan yang saya sayang...
sanggup lukakan hati saya demi jaga perasaan orang lain...
saya akur kelemahan saya.........
tapi...saya x pernah rosakkan hidup awak...
jauh sekali ganggu hubungan awak.....

hmmm.....

terserah semuanya...
yang pasti...
saya takkan berpatah balik...
tuk bina semula hubungan yang awak harapkan tu...
takkan...
cukup sekali apa yang pernah saya rasa....
saya cuba sehabisnya pertahankan apa yang kita dah bina....

satu yang perlu awak tahu...
saya dah cukup bahagia sekarang...
cukup mengungkit kisah2 lama...
saya takkan berpatah balik....
saya memnag maksudkannya....
saya harap awak faham...
dia mengerti..
dan...
saya...
akur untuk semuanya.......


No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...