benda yg susah aku nk phm.....

"i used to think..i have the answers to everything..but now i know..life doesn't go way on my way....."
ni lirik lagu Britney...i'm not a girl,not yet a woman..
aku ciplak jer sebab aku suka sgt lirik nieyh....=)
lirik nieyh kdg2 bile diingat2 balik..
pernah bg aku semangat..
hehehe...=))

kdg2..kita tak phm jalan hidup kita sendiri...
mungkin tak bagi org lain..
tapi bagi aku yer...kdg2 aku rasa cm aku tak tau pun pe jln cerita ngn hidup aku nieyh...
huhu.....
kdg2 tu smpai sekarang lah..urmm...
susah lah bila hidup hati gundah gulana nieyh..hehe...

org ckp...
semua yang berlaku tu ada hikmah tersendiri...
erm.....
betul jugak kan...mana ada Allah sesaje nak bagi ujian kt hamba Dia sesuke...
mesti bersebab.....

masa form 3 dulu..ustaz cakap..
setiap kesabaran kita dlm menjalani ujian Allah tu...
akan dinaikkan darjat kita di sisi Nya...

tapi...kdg2 aku selalu merungut dgn ujian yang Allah bagi...
rasa mcm hidup nieyh tak adil jer tuk aku...
kdg2 rasa mcm kenapa lah bnyk sangat ujian yang aku kena terima?

tapi....bila makin besar...makin lah aku dapat berfikir...
bila aku belajar.....jauh dari family...aku jumpa ramai kawan2...
mcm2 latar belakang diorang...baru aku tau...
rupanya ada yang senasib dengan aku......n... tak kurang gak..
yang lebih teruk lagi nasib dia dari aku....

masa tu baru aku faham....
hidup nieyh tak indah mcm yang kita harapkan...
tak semua yang kita rancang akan jadi seprti yang kita rancang....
masa tu ustaz cakap tu lah yang kita panggil Qada' dan Qadar......

so...baru lah aku faham maksud nyer..
aku belajar tuk tak merungut lagi dah even kdg2 aku termerungut jugak...
heee~

Allah turunkan kita hujan...sebab selepasnya Allah hadiahkan kita pelangi yang cantik...=)

kata2 nie lah yang aku selalu ingat...
bila hujan..kita agak susah lah...kena cari tempat berteduh....
kalau memandu..kena hati2..pandangan kabur...
tapi sebenarnya..sebalik kesusahan kita tu..
ada yang menumpang senang nye sebab hujan tu kan rahmat Allah...
bila hujan..pokok2,rumput2....hidup subur...
tumbuhan kan perlukan air......=)
mcm tu jugak dgn manusia....

bila hujan dah berhenti...
Allah senangkan hati manusia dengan hadirkan pelangi.......=)
pelangi tu indah....hehe
dulu masa aku kecik2...
lepas hujan...mesti aku lari2 pergi belakang rumah...
ada sawah padi...terusan.....
seberang sana mesti akan ada pelangi....

pelangi ada tujuh warna...
aku plg suka warna purple nya...=))
hehehehe....

pelangi tu jgk ingatkan aku kt ice-cream paddle pop...
hehehehe...

kdg2 aku selalu pikir...
kenapalah manusia selalu pilih kasih?
kenapa manusia mesti ada sebab tuk sayangkan seseorang?
n kenapa manusia kdg2 buat2 x sedar bila dia sebenarnya sdg menyakitkan or menzalimi seseorang?

tapi...
sekarang aku dah phm...
mungkin da lama jugak aku phm..
walaupun aku ambil masa yang agak lama untuk paham suma tu...

life doesn't go way on my way...=)

No comments:

benda yg susah aku nk phm.....

"i used to think..i have the answers to everything..but now i know..life doesn't go way on my way....."
ni lirik lagu Britney...i'm not a girl,not yet a woman..
aku ciplak jer sebab aku suka sgt lirik nieyh....=)
lirik nieyh kdg2 bile diingat2 balik..
pernah bg aku semangat..
hehehe...=))

kdg2..kita tak phm jalan hidup kita sendiri...
mungkin tak bagi org lain..
tapi bagi aku yer...kdg2 aku rasa cm aku tak tau pun pe jln cerita ngn hidup aku nieyh...
huhu.....
kdg2 tu smpai sekarang lah..urmm...
susah lah bila hidup hati gundah gulana nieyh..hehe...

org ckp...
semua yang berlaku tu ada hikmah tersendiri...
erm.....
betul jugak kan...mana ada Allah sesaje nak bagi ujian kt hamba Dia sesuke...
mesti bersebab.....

masa form 3 dulu..ustaz cakap..
setiap kesabaran kita dlm menjalani ujian Allah tu...
akan dinaikkan darjat kita di sisi Nya...

tapi...kdg2 aku selalu merungut dgn ujian yang Allah bagi...
rasa mcm hidup nieyh tak adil jer tuk aku...
kdg2 rasa mcm kenapa lah bnyk sangat ujian yang aku kena terima?

tapi....bila makin besar...makin lah aku dapat berfikir...
bila aku belajar.....jauh dari family...aku jumpa ramai kawan2...
mcm2 latar belakang diorang...baru aku tau...
rupanya ada yang senasib dengan aku......n... tak kurang gak..
yang lebih teruk lagi nasib dia dari aku....

masa tu baru aku faham....
hidup nieyh tak indah mcm yang kita harapkan...
tak semua yang kita rancang akan jadi seprti yang kita rancang....
masa tu ustaz cakap tu lah yang kita panggil Qada' dan Qadar......

so...baru lah aku faham maksud nyer..
aku belajar tuk tak merungut lagi dah even kdg2 aku termerungut jugak...
heee~

Allah turunkan kita hujan...sebab selepasnya Allah hadiahkan kita pelangi yang cantik...=)

kata2 nie lah yang aku selalu ingat...
bila hujan..kita agak susah lah...kena cari tempat berteduh....
kalau memandu..kena hati2..pandangan kabur...
tapi sebenarnya..sebalik kesusahan kita tu..
ada yang menumpang senang nye sebab hujan tu kan rahmat Allah...
bila hujan..pokok2,rumput2....hidup subur...
tumbuhan kan perlukan air......=)
mcm tu jugak dgn manusia....

bila hujan dah berhenti...
Allah senangkan hati manusia dengan hadirkan pelangi.......=)
pelangi tu indah....hehe
dulu masa aku kecik2...
lepas hujan...mesti aku lari2 pergi belakang rumah...
ada sawah padi...terusan.....
seberang sana mesti akan ada pelangi....

pelangi ada tujuh warna...
aku plg suka warna purple nya...=))
hehehehe....

pelangi tu jgk ingatkan aku kt ice-cream paddle pop...
hehehehe...

kdg2 aku selalu pikir...
kenapalah manusia selalu pilih kasih?
kenapa manusia mesti ada sebab tuk sayangkan seseorang?
n kenapa manusia kdg2 buat2 x sedar bila dia sebenarnya sdg menyakitkan or menzalimi seseorang?

tapi...
sekarang aku dah phm...
mungkin da lama jugak aku phm..
walaupun aku ambil masa yang agak lama untuk paham suma tu...

life doesn't go way on my way...=)

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...