dunia mmg ditakdirkan mcm tu......

1 Syawal......
x terlewat lagi tuk aku ucapkan wat sumer...SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...
maaf zahir dan batin.....maaflah andai selama aku menulis dlm blog nieyh...dan ada yg membacanya terasa hati atau terguris perasaan tu......memang aku tak sengaja kan....sebab...bila aku menulis dalam blog nieyh...aku menulis mcm aku tulis diari peribadi aku.....aku tak pernah andaikan ada yang membaca semua yang aku tulis......sebab...semua yang aku tulis cuma berkaitan tentang hidup aku......jadi....ia cuma melibatkan aku dan org2 di sekeliling aku.......=)

rasa puas bila aku dapat tulis dlm blog...entah...walaupun blog nieyh x dpt nk bg aku nasihat or pandangan even kata2 semangat pun....tapi...aku rasa blog nieyh banyak bg aku sokongan...tulis lah apa pun yg aku nk....dy tetap akan publish kan...=)nak bg satu dunia tahu kisah ko ker???hahaha......sekali lagi aku tegaskan...blog aku,kisah aku,cuma tentang aku dan hanya aku...=)

nape ntah hari nieyh aku rasa cm nk salahkan dunia pulak...adehh!huhu...hari rye mcm nieyh patut nyer gembira2,happy2...senang hati...tapi lain pulak yang aku dapat...sakit hati + makan hati......huhu....
cukup2 lah aku dah dpt mkn lemang,ketupat,nasi daging sumer tu....mkn hati lah yg plg tragis skali wt aku.....
haiyaaa......mungkin mcm tu lah agaknya ragam manusia kn...rambut jer sama hitam..tapi...hati lain2...

khutbah hari raya tahun nieyh sebut pasal silaturrahim....salah satu yg digariskan ialah hubungan kekeluargaan...memang menitis jugak lah air mata aku bila aku kenang2 balik.....bukan nak feeling lebey2...touching2...ingat aku suker??huhu...tp...manusia kn ada perasaan........huhu.....

aku memang kepingin giler sumer ahli2 keluarga aku bkumpul bile time2 raya cmnieyh....so..aku balik umah nenek dgn harapan aku dapat jumpa sumer yg aku rindu sesgt nieyh..tapi....merujuk kpd entry aku sblm nieyh la...malang memang selalu x berbau....sumting happen there..

x berlaku dalam keluarga sesape...tapi dlm keluarga aku sendiri....memang aku akui x sumer perfect...even aku pun x perfect....tapi...antara sumer2 yg aku ada kt dunia nieyh...hubungan antara family tu penting wat aku.........

x tau lah kt mane silapnyer....niat aku nk beraya disalah tafsir pulak....mungkin patut dijadikan pengajaran kan...memang aku sedih sgt....hasad dengki mmg x kenal sesape.....even keluarga sendiri pun sanggup jugak jadi mcm tu.....

dari mula aku sampai...salam diorang...then sampai aku nk makan....mcm2 ayat yg diorang kasi kat aku..kalau ayat tu memuji ke (aku x mintak pun dipuji..huhu) or nasihat ke aku ley terima....tapi.....sindiran jer yg aku dgr.....

dah lah aku punyer pakaian dijadikan isu...aku beli pun pakai duit aku jer...x kco duit dorg pun..sesen pun aku x mintak...x kaco....even patotnyer aku ada hak nk mintak..huhu......daripada tudung,ke baju,baju ke kain,kain ke kasut....sumer dorg perhati n jadikan isu......(perlu ker???kalau ikot law yg aku belajar....cara pemakaian aku dikira moral jerp)huhuhu....

serius aku mmg tahan sabar...aku nk bidas...takot dikira kurang ajar pulak.....lagipun..benda2 mcm tu x kan lah aku nk besar2 kan pulak...even dorg lg tua dari aku n dorg yg ptot pikir mcm tu...tapi aku tetap mengalah sebab aku pikir dorg tu family aku..sedara mara aku......huhuh....

aku mmg terfikir lepas tu...hari raya nieyh memang tujuan tuk menyindir pakaian org ke???harga baju aku pun dorg perlu tau ke???lau nk ganti balik duit aku tu,x pe jugak...ni nk perli2...baik x payah....aduuhh la....
manusia2...kalau kau dah bosan hidup jd manusia...ko tukar jadi monyet ajelah senang...!

hurmm....sedeyh?memang la sedeyh....aku ingat niat aku nk pergi beraya tu dorg fhm..tapi....lain pulak yg dipesongkan diorang....lau aku nk pergi peraga baju ker...or...jd model ke...baik jer aku pergi fashion show...dpt jugak faedahnyer dripada pergi umah kampung gitu!umah jer kampung tak per..ni dgn otak2 pun kampung!heeee~(sabar aku ada limit gak)

pepun..railah Syawal nieyh dgn penuh kesederhanaan,kesyukuran n?kesabaran....kn?insyallah...

p/s : currently,tgh lepas geram sambil tumbuk2 bantal...muahahahah.........

No comments:

dunia mmg ditakdirkan mcm tu......

1 Syawal......
x terlewat lagi tuk aku ucapkan wat sumer...SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...
maaf zahir dan batin.....maaflah andai selama aku menulis dlm blog nieyh...dan ada yg membacanya terasa hati atau terguris perasaan tu......memang aku tak sengaja kan....sebab...bila aku menulis dalam blog nieyh...aku menulis mcm aku tulis diari peribadi aku.....aku tak pernah andaikan ada yang membaca semua yang aku tulis......sebab...semua yang aku tulis cuma berkaitan tentang hidup aku......jadi....ia cuma melibatkan aku dan org2 di sekeliling aku.......=)

rasa puas bila aku dapat tulis dlm blog...entah...walaupun blog nieyh x dpt nk bg aku nasihat or pandangan even kata2 semangat pun....tapi...aku rasa blog nieyh banyak bg aku sokongan...tulis lah apa pun yg aku nk....dy tetap akan publish kan...=)nak bg satu dunia tahu kisah ko ker???hahaha......sekali lagi aku tegaskan...blog aku,kisah aku,cuma tentang aku dan hanya aku...=)

nape ntah hari nieyh aku rasa cm nk salahkan dunia pulak...adehh!huhu...hari rye mcm nieyh patut nyer gembira2,happy2...senang hati...tapi lain pulak yang aku dapat...sakit hati + makan hati......huhu....
cukup2 lah aku dah dpt mkn lemang,ketupat,nasi daging sumer tu....mkn hati lah yg plg tragis skali wt aku.....
haiyaaa......mungkin mcm tu lah agaknya ragam manusia kn...rambut jer sama hitam..tapi...hati lain2...

khutbah hari raya tahun nieyh sebut pasal silaturrahim....salah satu yg digariskan ialah hubungan kekeluargaan...memang menitis jugak lah air mata aku bila aku kenang2 balik.....bukan nak feeling lebey2...touching2...ingat aku suker??huhu...tp...manusia kn ada perasaan........huhu.....

aku memang kepingin giler sumer ahli2 keluarga aku bkumpul bile time2 raya cmnieyh....so..aku balik umah nenek dgn harapan aku dapat jumpa sumer yg aku rindu sesgt nieyh..tapi....merujuk kpd entry aku sblm nieyh la...malang memang selalu x berbau....sumting happen there..

x berlaku dalam keluarga sesape...tapi dlm keluarga aku sendiri....memang aku akui x sumer perfect...even aku pun x perfect....tapi...antara sumer2 yg aku ada kt dunia nieyh...hubungan antara family tu penting wat aku.........

x tau lah kt mane silapnyer....niat aku nk beraya disalah tafsir pulak....mungkin patut dijadikan pengajaran kan...memang aku sedih sgt....hasad dengki mmg x kenal sesape.....even keluarga sendiri pun sanggup jugak jadi mcm tu.....

dari mula aku sampai...salam diorang...then sampai aku nk makan....mcm2 ayat yg diorang kasi kat aku..kalau ayat tu memuji ke (aku x mintak pun dipuji..huhu) or nasihat ke aku ley terima....tapi.....sindiran jer yg aku dgr.....

dah lah aku punyer pakaian dijadikan isu...aku beli pun pakai duit aku jer...x kco duit dorg pun..sesen pun aku x mintak...x kaco....even patotnyer aku ada hak nk mintak..huhu......daripada tudung,ke baju,baju ke kain,kain ke kasut....sumer dorg perhati n jadikan isu......(perlu ker???kalau ikot law yg aku belajar....cara pemakaian aku dikira moral jerp)huhuhu....

serius aku mmg tahan sabar...aku nk bidas...takot dikira kurang ajar pulak.....lagipun..benda2 mcm tu x kan lah aku nk besar2 kan pulak...even dorg lg tua dari aku n dorg yg ptot pikir mcm tu...tapi aku tetap mengalah sebab aku pikir dorg tu family aku..sedara mara aku......huhuh....

aku mmg terfikir lepas tu...hari raya nieyh memang tujuan tuk menyindir pakaian org ke???harga baju aku pun dorg perlu tau ke???lau nk ganti balik duit aku tu,x pe jugak...ni nk perli2...baik x payah....aduuhh la....
manusia2...kalau kau dah bosan hidup jd manusia...ko tukar jadi monyet ajelah senang...!

hurmm....sedeyh?memang la sedeyh....aku ingat niat aku nk pergi beraya tu dorg fhm..tapi....lain pulak yg dipesongkan diorang....lau aku nk pergi peraga baju ker...or...jd model ke...baik jer aku pergi fashion show...dpt jugak faedahnyer dripada pergi umah kampung gitu!umah jer kampung tak per..ni dgn otak2 pun kampung!heeee~(sabar aku ada limit gak)

pepun..railah Syawal nieyh dgn penuh kesederhanaan,kesyukuran n?kesabaran....kn?insyallah...

p/s : currently,tgh lepas geram sambil tumbuk2 bantal...muahahahah.........

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...