jahat nyer akoo...

bila dy bg aku nasihat .. aku slalo ckp dy membebel ..
aku marah2 dy balik .. moody lelame ... tunjuk perasaan ...
aku x pk pun perasaan dy ...

bila dy tegas .. aku ckp dy marah ... lepas tu aku buat perangai lak ...
x nk ckp laa .... diam diri .. diammm jer cm patung ....
smpy dy pujuk ..... hati dy aku x peduli pun ....

bila dy gurau2 .. aku slalu ambik seyes .... pastu aku emo lebey2 ..
smpy jd gadoh2 ... yg aku tau .. aku nk menang gak .. 
aku nak dy yg mengalah .. mmg dy mengalah .....

aku slalu ckp dy x syg aku ... aku slalu pk bkn2 ...
walaupun hari2 dy ckp dy syg aku .....
kdg2 aku tuduh dy bkn2 .. aku langsung x amik tau perasaan dy ...

hmm ... aku slalu buat perangai bkn2 dgn dy ...
aku pikir aku jer .. aku ckp ikot mulut aku jer .. aku buat pape pun ikot suke aku je....
tp .. dy x pernah buat mcm2 kt aku ... slalu dy bg aku nasihat ..walaupun lps tu aku akan cop dy kuat berleter..

aku suka cari masalah .. aku suka cari pasal jgk ...
dy slaloo tegur ... bg nasihat ... betolkan silap aku ..
tp aku wt do no jer .. aku wt suke2 ati aku ... 

tapi .. bila ada masalah .. bila aku x reti selesai ..
dia yg slalo dtg dulu .. dy tlg aku ....
kdg2 aku dpt bygkan ... aku msti susah kalau x da dy ...

aku x panday berdikari... aku mcm budak2 ....
kwn2 aku pun ckp mcm tu .. tp ... dy x ...
dy yg bnyk ajar aku ...
dy yg tunjukkan aku .. temankn aku ....

kdg2 .. aku pk ... nape aku x pndy bersyukur ?
aku buta hati ker ? aku x ley menilai ke ?
dy sgt baik ... sgt sgt .....

dy sanggup wt sumer bnda tuk aku ... kalau jaoh sekali pun dy dri aku ...
dy tetap akn bantu , tlg , tman kan aku ....
walaupon jauh ... aku x pernah rasa mcm tu ...
dy slaloo dekat dgn ati aku ...kdg2 aku ley rasa setiap masa dy dgn aku ...

pun mcm tu .. aku masih slaloo bkn2 dgn dy ..
aku ckp bkn2 .. pk bkn2 .... kdg2 aku buat dy terasa ati dgn aku ...
aku tau dy terasa ati .. dy x pernah luah .. tp ... 
kdg2 aku sengaja buat x nmpk ...
sbb aku pikir dy x apa2 ... dy matang tuk terima perangai aku ..

sbnrnya .. aku silap .. manusia tu punya hati , perasaan ...
msti lah ada rasa sakit , sedih , tersinggung ....
hmm ... betapa keanak anakannya pemikiran aku , kn ...

dy yg teman aku saat aku sedey ..
dy yg bg aku semangat bila aku dah hmpir give up ...
dy yg ceriakn aku bila aku sedey ....
dy juga yg rela tadah telinga , tabahkan hati jadi tmpat aku lepas geram 
bila aku ada masalah ....

dy org pertama yg selalu tawar diri tlg aku ...
tak kira pe situasi pun ...
kdg2 .. dy yg selalu jd harapan aku ....

seumur hidup aku .. dy yg pertama ...
bl2 faham aku .. sgt2 dekat dgn aku ....
terlalu sempurna buat aku ...
smpy .. aku takot sgt hilang dy .....

dy bz ... dy sibuk .... tp .. x pernah sekalipun dy abaikan aku ...
kdg2 .. ye .. aku ngaku kdg2 aku takot dy x ingat aku .. mungkin dy abaikan aku ..
mungkin jugak .. dy akan tinggalkan aku ....

tp .. mungkin aku silap ... dy masih x berubah .. dy masih sama mcm dulu ... mcm slaloo ..
ambik berat ttg aku ... peringati aku ... 

slaloo dy dlm doa aku .. aku harap Allah makbulkan doa2 aku...
cuma Allah yg tau .. mcm mne rase syg aku tuk dy ...
mcm mne pentingnyer dy sbg peneman aku ...
sbb dy bkn saja cinta aku ..
tp dy jugak la kwn aku , sahabat aku ...
dan .. mungkin lebey dari apa pun yg pernah aku ada .....



No comments:

jahat nyer akoo...

bila dy bg aku nasihat .. aku slalo ckp dy membebel ..
aku marah2 dy balik .. moody lelame ... tunjuk perasaan ...
aku x pk pun perasaan dy ...

bila dy tegas .. aku ckp dy marah ... lepas tu aku buat perangai lak ...
x nk ckp laa .... diam diri .. diammm jer cm patung ....
smpy dy pujuk ..... hati dy aku x peduli pun ....

bila dy gurau2 .. aku slalu ambik seyes .... pastu aku emo lebey2 ..
smpy jd gadoh2 ... yg aku tau .. aku nk menang gak .. 
aku nak dy yg mengalah .. mmg dy mengalah .....

aku slalu ckp dy x syg aku ... aku slalu pk bkn2 ...
walaupun hari2 dy ckp dy syg aku .....
kdg2 aku tuduh dy bkn2 .. aku langsung x amik tau perasaan dy ...

hmm ... aku slalu buat perangai bkn2 dgn dy ...
aku pikir aku jer .. aku ckp ikot mulut aku jer .. aku buat pape pun ikot suke aku je....
tp .. dy x pernah buat mcm2 kt aku ... slalu dy bg aku nasihat ..walaupun lps tu aku akan cop dy kuat berleter..

aku suka cari masalah .. aku suka cari pasal jgk ...
dy slaloo tegur ... bg nasihat ... betolkan silap aku ..
tp aku wt do no jer .. aku wt suke2 ati aku ... 

tapi .. bila ada masalah .. bila aku x reti selesai ..
dia yg slalo dtg dulu .. dy tlg aku ....
kdg2 aku dpt bygkan ... aku msti susah kalau x da dy ...

aku x panday berdikari... aku mcm budak2 ....
kwn2 aku pun ckp mcm tu .. tp ... dy x ...
dy yg bnyk ajar aku ...
dy yg tunjukkan aku .. temankn aku ....

kdg2 .. aku pk ... nape aku x pndy bersyukur ?
aku buta hati ker ? aku x ley menilai ke ?
dy sgt baik ... sgt sgt .....

dy sanggup wt sumer bnda tuk aku ... kalau jaoh sekali pun dy dri aku ...
dy tetap akn bantu , tlg , tman kan aku ....
walaupon jauh ... aku x pernah rasa mcm tu ...
dy slaloo dekat dgn ati aku ...kdg2 aku ley rasa setiap masa dy dgn aku ...

pun mcm tu .. aku masih slaloo bkn2 dgn dy ..
aku ckp bkn2 .. pk bkn2 .... kdg2 aku buat dy terasa ati dgn aku ...
aku tau dy terasa ati .. dy x pernah luah .. tp ... 
kdg2 aku sengaja buat x nmpk ...
sbb aku pikir dy x apa2 ... dy matang tuk terima perangai aku ..

sbnrnya .. aku silap .. manusia tu punya hati , perasaan ...
msti lah ada rasa sakit , sedih , tersinggung ....
hmm ... betapa keanak anakannya pemikiran aku , kn ...

dy yg teman aku saat aku sedey ..
dy yg bg aku semangat bila aku dah hmpir give up ...
dy yg ceriakn aku bila aku sedey ....
dy juga yg rela tadah telinga , tabahkan hati jadi tmpat aku lepas geram 
bila aku ada masalah ....

dy org pertama yg selalu tawar diri tlg aku ...
tak kira pe situasi pun ...
kdg2 .. dy yg selalu jd harapan aku ....

seumur hidup aku .. dy yg pertama ...
bl2 faham aku .. sgt2 dekat dgn aku ....
terlalu sempurna buat aku ...
smpy .. aku takot sgt hilang dy .....

dy bz ... dy sibuk .... tp .. x pernah sekalipun dy abaikan aku ...
kdg2 .. ye .. aku ngaku kdg2 aku takot dy x ingat aku .. mungkin dy abaikan aku ..
mungkin jugak .. dy akan tinggalkan aku ....

tp .. mungkin aku silap ... dy masih x berubah .. dy masih sama mcm dulu ... mcm slaloo ..
ambik berat ttg aku ... peringati aku ... 

slaloo dy dlm doa aku .. aku harap Allah makbulkan doa2 aku...
cuma Allah yg tau .. mcm mne rase syg aku tuk dy ...
mcm mne pentingnyer dy sbg peneman aku ...
sbb dy bkn saja cinta aku ..
tp dy jugak la kwn aku , sahabat aku ...
dan .. mungkin lebey dari apa pun yg pernah aku ada .....



No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...