B.A.N.J.I.R.E.S.U.L.T... whats a pity .. huhu

Life is an opportunity, benefit from it.
Life is beauty, admire it.
Life is bliss, taste it.
Life is a dream, realize it.
Life is a challenge, meet it.
Life is a duty, complete it.
Life is a game, play it.
Life is a promise, fulfill it.
Life is sorrow, overcome it.
Life is a song, sing it.
Life is a struggle, accept it.
Life is a tragedy, confront it.
Life is an adventure, dare it.
Life is luck, make it.
Life is too precious, do not destroy it.
Life is life, fight for it.
~Mother Teresa~

ya .. as usual .. setiap penghujung thn , musim tengkujuh menziarah , hujan bertandang ,
dan membawa kehadiran banjir sbg buah tgn .. huhu .. *ntah hape2 ntah dok buad puisi*

dan .. pd thn ini , kehadiran banjir ini turut diserikan dgn pengumuman result final exam . huhu .. * lg mcm hampeh *

lalu , bertali arus lah kesedihan , mahupun kegembiraan di hati sang manusia . muahaha .

act , aku nieyh nk kata gembira , x. nk kata sedih , pun x . nk kata moody , x jgk . makanya , sesuailah kiranya di sini saya menyimpulkan yg saya sdg diselubungi konflik dalaman yg sgt serius . * mungkin perlu rujukan dri yg pakar -psikiatrik*

huhu .. stelah mengetahui keputusan peperiksaan sy , sy menyepikan diri . buad2 x tahu . tanpa memberikan sepatah dua kata pun kpd kedua ibu bapa saya . * mmg anak solehah .*

makanya , tidak ada yg tahu bahawasanya kputusan pepriksaan sy telah pun diumumkan . * biarlah rahsia* huhu ...

namu , ada yg lebih penting untuk diketengahkan , dibahaskan mahu pun dipikir dan diikhtiarkan jalan penyelesaiannya . iaitu , banjir yg melanda ini . huhu .

kempunan saya nak mkn kfc mahu pun mcd . *baru jer berangan . nk2 lg org nk blanja . huhu *

begitulah kehidupan sekitar banjir yg melanda . ujan 24 jam tanpa henti . hari2 . x jemu2 turun membasahkan bumi . makanya , manusia2 juga akan basah , kain di jemuran , x kering2 dan tumbuh2 an ada yg subur , ada yg x . huhu .

tapi , itu lumrah alam . bkn kerja manusia nk mengatur semua . tp , bila dipikir kan , hujan mmg rahmat , tp , bila dh mcm nieyh , mungkin ia balasan di sebalik semua yang dah jadi .

entah lah . wallahualam . apa yg mampu , berdoa semoga semuanya dlm keadaan terpelihara . mudah2 an . 

banjir nieyh bwak impak yg besar pd mangsa2 nya . huhu . nk2 lg dari segi harta benda . nyawa pun salah satu aspek yg mungkin akan terkorban . rumah , isi rumah , dari perkakas dapur , mcm tupper ware , gelas , cawan sampailah perabot , televisyen n laen2 .. lau x sempat di bawak lari , mmg rosak kena air .

jalan perhubungan pun ditutup . ini lah yg nk aku kongsikan . whuaaa .. gara2 banjir , jalan raya ditutup , bas x boley masuk , makanya , aku kempunan nk mkn mcd mahu pun kfc . huhu .

makanya , terperuk laa dlm rumah nieyh . mengenang nasib diri . huhu . result pun x bguih mana . dok la bersedyh dlm bilik nieyh . huhu .

tp , alhamdulillah , kwasan umah aku air banjir nieyh x dtg lg laa .. huhu . hrp2 nyer pun mcm tu la .. tp , mengenangkan ujan yg berlarutan nieyh , x tahu lah . risau gak . rumah da la setingkat je . lau dua tingkat boley jgk la nk angkut brg2 sumer naek atas . huhu .

apepun , mampu berdoa jer . mcm quotes di atas . life is challenging . no challenge , no life bha . ;)

No comments:

B.A.N.J.I.R.E.S.U.L.T... whats a pity .. huhu

Life is an opportunity, benefit from it.
Life is beauty, admire it.
Life is bliss, taste it.
Life is a dream, realize it.
Life is a challenge, meet it.
Life is a duty, complete it.
Life is a game, play it.
Life is a promise, fulfill it.
Life is sorrow, overcome it.
Life is a song, sing it.
Life is a struggle, accept it.
Life is a tragedy, confront it.
Life is an adventure, dare it.
Life is luck, make it.
Life is too precious, do not destroy it.
Life is life, fight for it.
~Mother Teresa~

ya .. as usual .. setiap penghujung thn , musim tengkujuh menziarah , hujan bertandang ,
dan membawa kehadiran banjir sbg buah tgn .. huhu .. *ntah hape2 ntah dok buad puisi*

dan .. pd thn ini , kehadiran banjir ini turut diserikan dgn pengumuman result final exam . huhu .. * lg mcm hampeh *

lalu , bertali arus lah kesedihan , mahupun kegembiraan di hati sang manusia . muahaha .

act , aku nieyh nk kata gembira , x. nk kata sedih , pun x . nk kata moody , x jgk . makanya , sesuailah kiranya di sini saya menyimpulkan yg saya sdg diselubungi konflik dalaman yg sgt serius . * mungkin perlu rujukan dri yg pakar -psikiatrik*

huhu .. stelah mengetahui keputusan peperiksaan sy , sy menyepikan diri . buad2 x tahu . tanpa memberikan sepatah dua kata pun kpd kedua ibu bapa saya . * mmg anak solehah .*

makanya , tidak ada yg tahu bahawasanya kputusan pepriksaan sy telah pun diumumkan . * biarlah rahsia* huhu ...

namu , ada yg lebih penting untuk diketengahkan , dibahaskan mahu pun dipikir dan diikhtiarkan jalan penyelesaiannya . iaitu , banjir yg melanda ini . huhu .

kempunan saya nak mkn kfc mahu pun mcd . *baru jer berangan . nk2 lg org nk blanja . huhu *

begitulah kehidupan sekitar banjir yg melanda . ujan 24 jam tanpa henti . hari2 . x jemu2 turun membasahkan bumi . makanya , manusia2 juga akan basah , kain di jemuran , x kering2 dan tumbuh2 an ada yg subur , ada yg x . huhu .

tapi , itu lumrah alam . bkn kerja manusia nk mengatur semua . tp , bila dipikir kan , hujan mmg rahmat , tp , bila dh mcm nieyh , mungkin ia balasan di sebalik semua yang dah jadi .

entah lah . wallahualam . apa yg mampu , berdoa semoga semuanya dlm keadaan terpelihara . mudah2 an . 

banjir nieyh bwak impak yg besar pd mangsa2 nya . huhu . nk2 lg dari segi harta benda . nyawa pun salah satu aspek yg mungkin akan terkorban . rumah , isi rumah , dari perkakas dapur , mcm tupper ware , gelas , cawan sampailah perabot , televisyen n laen2 .. lau x sempat di bawak lari , mmg rosak kena air .

jalan perhubungan pun ditutup . ini lah yg nk aku kongsikan . whuaaa .. gara2 banjir , jalan raya ditutup , bas x boley masuk , makanya , aku kempunan nk mkn mcd mahu pun kfc . huhu .

makanya , terperuk laa dlm rumah nieyh . mengenang nasib diri . huhu . result pun x bguih mana . dok la bersedyh dlm bilik nieyh . huhu .

tp , alhamdulillah , kwasan umah aku air banjir nieyh x dtg lg laa .. huhu . hrp2 nyer pun mcm tu la .. tp , mengenangkan ujan yg berlarutan nieyh , x tahu lah . risau gak . rumah da la setingkat je . lau dua tingkat boley jgk la nk angkut brg2 sumer naek atas . huhu .

apepun , mampu berdoa jer . mcm quotes di atas . life is challenging . no challenge , no life bha . ;)

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...