CINTA

Holla ^^ 14 February 2011 . Tarikh hari ni , ye . And well , para - para remaja mesti lah ingat , what day is today ? Valentine's Day . Uhuk . Haa , sebab tu tajuk entry ni , CINTA . Yang rasa berminat nak baca , boleh teruskan pembacaan . Yang rasa anti gila dengan CINTA, eh , jangan pergi dulu . Huhu . Teruskan jugak pembacaan . Kalau sudi , lah . Hehe . Tak paksa !

Cinta banyak kategori . Mari kita terjah satu - persatuu !!

Cinta Manusia
Manusia tu memang dilahirkan dengan rasa cinta . Cinta sesama manusia ni , sangat common lah kan dalam kehidupan . Kita lahir kat dunia ni pun sebab cinta . Mak dengan ayah kita kan bercinta , sebab tu dia orang kahwin ! Hehe . Cinta sesama manusia ni antara lelaki dengan perempuan . Perempuan dengan lelaki . Perempuan sama perempuan bercinta ?? Ehem . Itu tak masuk dalam konteks ni , ye . Ini bukan entry menggalakkan homoseksual . Huhu . Cinta antara manusia selalunya perlukan pengorbanan . Tetapi tiada jaminan . Sebab jodoh pertemuan kan di tangan Allah . 

Cinta pada Dunia
Haa .. Dalam konteks ni aku selalu tengok dalam drama . Manusia yang terlalu cintakan dunia . Mengejar dunia semata . Akhirat terlupa . Huhu . Contohnya , pernah tengok tak drama Tanah Kubur ? Astro ada tayang cerita ni . Allahyarham M.Rajoli antara pelakonnya . Terlalu cintakan harta , duit , pangkat , darjat . Bila mati , tanah kubur pun tak ada . 

Cinta pada ibu bapa
Cinta ni baguss . hehe . Sayangilah ibu bapa kita seperti mana mereka sayangkan kita . Kasih sayang dan rasa cinta ibu bapa tiada tandingan . Jasa ayah seumur hidup , kasih ibu sampai ke syurga . Betul tak aku tulis quote ni ? Huhu . Tak berapa nak ingat , tapi aku nak tulis jugak , jugak , jugak ! =.=

Cinta pada Allah & Rasul
Ini cinta yang paling penting . Motif utama di anugerahkan rasa cinta dalam hati ni supaya kita selalu cintakan Allah dan Rasul . Salam Maulidur Rasul . =)

" Cinta pada bunga , bunga akan layu . Cinta pada dunia , dunia akan lenyap , cinta pada manusia , manusia akan mati , cintailah Yang - Esa , kerana hanya Dia yang kekal selamanya ."

Pesanan Penaja ILuvIslam : Say No To Valentine's Day


p/s : Salam Maulidur Rasul . 12 Rabiulawal , kelahiran Rasulullah s.a.w . Jangan asyik ingat Valentine's Day je , naaaa... Hekhek . Moga hidup kita lebih diberkati . Insyallah . 

No comments:

CINTA

Holla ^^ 14 February 2011 . Tarikh hari ni , ye . And well , para - para remaja mesti lah ingat , what day is today ? Valentine's Day . Uhuk . Haa , sebab tu tajuk entry ni , CINTA . Yang rasa berminat nak baca , boleh teruskan pembacaan . Yang rasa anti gila dengan CINTA, eh , jangan pergi dulu . Huhu . Teruskan jugak pembacaan . Kalau sudi , lah . Hehe . Tak paksa !

Cinta banyak kategori . Mari kita terjah satu - persatuu !!

Cinta Manusia
Manusia tu memang dilahirkan dengan rasa cinta . Cinta sesama manusia ni , sangat common lah kan dalam kehidupan . Kita lahir kat dunia ni pun sebab cinta . Mak dengan ayah kita kan bercinta , sebab tu dia orang kahwin ! Hehe . Cinta sesama manusia ni antara lelaki dengan perempuan . Perempuan dengan lelaki . Perempuan sama perempuan bercinta ?? Ehem . Itu tak masuk dalam konteks ni , ye . Ini bukan entry menggalakkan homoseksual . Huhu . Cinta antara manusia selalunya perlukan pengorbanan . Tetapi tiada jaminan . Sebab jodoh pertemuan kan di tangan Allah . 

Cinta pada Dunia
Haa .. Dalam konteks ni aku selalu tengok dalam drama . Manusia yang terlalu cintakan dunia . Mengejar dunia semata . Akhirat terlupa . Huhu . Contohnya , pernah tengok tak drama Tanah Kubur ? Astro ada tayang cerita ni . Allahyarham M.Rajoli antara pelakonnya . Terlalu cintakan harta , duit , pangkat , darjat . Bila mati , tanah kubur pun tak ada . 

Cinta pada ibu bapa
Cinta ni baguss . hehe . Sayangilah ibu bapa kita seperti mana mereka sayangkan kita . Kasih sayang dan rasa cinta ibu bapa tiada tandingan . Jasa ayah seumur hidup , kasih ibu sampai ke syurga . Betul tak aku tulis quote ni ? Huhu . Tak berapa nak ingat , tapi aku nak tulis jugak , jugak , jugak ! =.=

Cinta pada Allah & Rasul
Ini cinta yang paling penting . Motif utama di anugerahkan rasa cinta dalam hati ni supaya kita selalu cintakan Allah dan Rasul . Salam Maulidur Rasul . =)

" Cinta pada bunga , bunga akan layu . Cinta pada dunia , dunia akan lenyap , cinta pada manusia , manusia akan mati , cintailah Yang - Esa , kerana hanya Dia yang kekal selamanya ."

Pesanan Penaja ILuvIslam : Say No To Valentine's Day


p/s : Salam Maulidur Rasul . 12 Rabiulawal , kelahiran Rasulullah s.a.w . Jangan asyik ingat Valentine's Day je , naaaa... Hekhek . Moga hidup kita lebih diberkati . Insyallah . 

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...