Ciri - ciri pasangan hidup ^^

Holla ^^  Tetiba je blog ni ada entry di waktu tengah hari . Thee . Saje suke - suke . Nak tido tapi takot ter 'miss' the next class pulak . ( Mata menjeling geram dekat katil bertilam empuk tu ) Huhu . Nvm . Godek - godek Formspring . Ada pulak soklan yang aku rasa macam mencuit hati . Hehe . Senyum - senyum kambing je aku jawab soklan dia . Thee . Ciri - ciri pasangan hidup anda ? Toing ! Terus aku dapat idea nak update entry based on that question . Hihi .

Peringatan untuk diri sendiri..=)

Perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik . It fair and justice . Thee . Jadi , bila ada orang tanya macam tu , aku pun terfikir , kita boleh pilih ke ciri - ciri yang kita nak dalam diri pasangan kita ? Absolutely not . Hehe . Tapi , tak salahkan sekadar mengimpikan and berdoa semoga apa yang kita harapkan tu termakbul . Even , aku bukan lah seorang perempuan yang baik dan sempurna , aku betul - betul harapkan seorang pasangan yang baik dan boleh membimbing aku . Yup ! Yang boleh membimbing aku dari segi kehidupan dunia dan akhirat . Yang boleh bimbing aku ke arah kebaikan . Yang selalu menasihati aku , sentiasa menegur salah dan silap tingkah - laku aku dan yang selalu bersedia untuk tunjuk ajar aku dan betulkan semua kelemahan aku . Kiranya character lelaki idaman aku ni yang macam Asyraf Muslim dalam cerita Aku Masih Dara tu . hehe .


Lelaki itu pemimpin . Aku mengharapkan juga seorang lelaki yang sentiasa bersedia memimpin aku . Seorang pemimpin , kalau nak memimpin , dia perlu betulkan diri dia dulu , kan . Seorang pemimpin jugak dia perlu ada rasa bertanggungjawab , kan . Aku betul - betul harapkan seorang lelaki yang boleh jaga aku dengan sebaiknya . Bukan setakat jaga aku , tapi jugak keluarga aku . Sebab permulaan aku pun semuanya sebab titik peluh keluarga aku . Keluarga aku yang membesarkan aku , jaga aku , lindung aku . Jadi , keluarga aku pun mesti diutamakan . Hehe . Tapi , nak dapat lelaki macam tu mesti tengok dia dengan keluarga dia . Baik dia jaga keluarga dia , tanggungjawab , mestilah baik jugak dia dengan keluarga aku . =)

Kasih sayang yang tak pernah berubah . Ini mestilah impian semua orang . Hubungan yang aku nak bina , aku selalu harap akan kekal lama . Aku harapkan seorang pasangan yang sayangkan aku sebab diri aku . Bukan sebab kecantikan , even aku memang tak cantik , bukan sebab harta , even aku memang tak kaya . Tapi , dia sayangkan aku sebab diri aku . Sebab bagi diri aku , dialah pelengkap hidup aku , dan aku harap jugak seorang pasangan yang anggap aku sebagi pelengkap hidup dia . kelebihan aku , pelengkap kekurangan dia , dan kelebihan dia , pelengkap kekurangan aku . Pasangan yang saling melengkapi . Hehe . Betul .. Aku harapkan pasangan yang boleh sayangkan aku sampai hujung nyawa dia , kalau diizinkan Allah . =) Bukan macam sesetengah lelaki yang waktu bercinta cinta separuh mati , bila dah kawin , rasa cinta tu dah tak tau hilang ke mana dah .

Sweet . =)
Penguat semangat dan sentiasa di sisi . Aku pun harapkan pasangan yang sentiasa dengan aku . Walau jauh dari mata , tapi , dia sentiasa terasa macam dekat je dengan aku . Sentiasa bagi aku sokongan . Waktu aku senang , dia ada . Waktu aku susah , pun dia ada . Aku juga harapkan pasangan yang sentiasa sudi berkongsi semua masalah , cerita , kisah dengan aku . Tak ada rahsia . Maksudnya , bila dia sudi tumpangkan diri dia untuk aku , aku jugak nak dia sudi terima pelawaan aku nak tumpangkan diri aku dalam hidup dia jugak . Sama - sama memberi dan sama -sama merasa . =)

Yang tak pernah putus asa . Aku seorang yang cepat sangat putus asa . Sebab tu , apa pun yang aku buat , aku mesti perlukan seseorang untuk sokong dan bimbing aku . Paling kurang pun , bagi sikit motivasi pun dah memadai . Huhu . Jadinya , aku selalu harapkan pasangan aku seorang yang bukan cepat berputus asa . Pantang menyerah kalah . Bona fide inter alia ! Hehe . Seorang yang sentiasa semangat buat apa pun , dan sentiasa berusaha nak merubah kehidupan dia . Sentiasa bagi komitmen , tumpuan dan sangat aku suka ! Hehe . Bila dia sentiasa bersemangat , aku pun lagi bersemangat . Barulah hidup dan hubngan yang terbina tu sentiasa ada improvement. 

p/s : Perempuan suka lelaki hensem , lelaki suka perempuan cun . Penting ke ? =D

No comments:

Ciri - ciri pasangan hidup ^^

Holla ^^  Tetiba je blog ni ada entry di waktu tengah hari . Thee . Saje suke - suke . Nak tido tapi takot ter 'miss' the next class pulak . ( Mata menjeling geram dekat katil bertilam empuk tu ) Huhu . Nvm . Godek - godek Formspring . Ada pulak soklan yang aku rasa macam mencuit hati . Hehe . Senyum - senyum kambing je aku jawab soklan dia . Thee . Ciri - ciri pasangan hidup anda ? Toing ! Terus aku dapat idea nak update entry based on that question . Hihi .

Peringatan untuk diri sendiri..=)

Perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik . It fair and justice . Thee . Jadi , bila ada orang tanya macam tu , aku pun terfikir , kita boleh pilih ke ciri - ciri yang kita nak dalam diri pasangan kita ? Absolutely not . Hehe . Tapi , tak salahkan sekadar mengimpikan and berdoa semoga apa yang kita harapkan tu termakbul . Even , aku bukan lah seorang perempuan yang baik dan sempurna , aku betul - betul harapkan seorang pasangan yang baik dan boleh membimbing aku . Yup ! Yang boleh membimbing aku dari segi kehidupan dunia dan akhirat . Yang boleh bimbing aku ke arah kebaikan . Yang selalu menasihati aku , sentiasa menegur salah dan silap tingkah - laku aku dan yang selalu bersedia untuk tunjuk ajar aku dan betulkan semua kelemahan aku . Kiranya character lelaki idaman aku ni yang macam Asyraf Muslim dalam cerita Aku Masih Dara tu . hehe .


Lelaki itu pemimpin . Aku mengharapkan juga seorang lelaki yang sentiasa bersedia memimpin aku . Seorang pemimpin , kalau nak memimpin , dia perlu betulkan diri dia dulu , kan . Seorang pemimpin jugak dia perlu ada rasa bertanggungjawab , kan . Aku betul - betul harapkan seorang lelaki yang boleh jaga aku dengan sebaiknya . Bukan setakat jaga aku , tapi jugak keluarga aku . Sebab permulaan aku pun semuanya sebab titik peluh keluarga aku . Keluarga aku yang membesarkan aku , jaga aku , lindung aku . Jadi , keluarga aku pun mesti diutamakan . Hehe . Tapi , nak dapat lelaki macam tu mesti tengok dia dengan keluarga dia . Baik dia jaga keluarga dia , tanggungjawab , mestilah baik jugak dia dengan keluarga aku . =)

Kasih sayang yang tak pernah berubah . Ini mestilah impian semua orang . Hubungan yang aku nak bina , aku selalu harap akan kekal lama . Aku harapkan seorang pasangan yang sayangkan aku sebab diri aku . Bukan sebab kecantikan , even aku memang tak cantik , bukan sebab harta , even aku memang tak kaya . Tapi , dia sayangkan aku sebab diri aku . Sebab bagi diri aku , dialah pelengkap hidup aku , dan aku harap jugak seorang pasangan yang anggap aku sebagi pelengkap hidup dia . kelebihan aku , pelengkap kekurangan dia , dan kelebihan dia , pelengkap kekurangan aku . Pasangan yang saling melengkapi . Hehe . Betul .. Aku harapkan pasangan yang boleh sayangkan aku sampai hujung nyawa dia , kalau diizinkan Allah . =) Bukan macam sesetengah lelaki yang waktu bercinta cinta separuh mati , bila dah kawin , rasa cinta tu dah tak tau hilang ke mana dah .

Sweet . =)
Penguat semangat dan sentiasa di sisi . Aku pun harapkan pasangan yang sentiasa dengan aku . Walau jauh dari mata , tapi , dia sentiasa terasa macam dekat je dengan aku . Sentiasa bagi aku sokongan . Waktu aku senang , dia ada . Waktu aku susah , pun dia ada . Aku juga harapkan pasangan yang sentiasa sudi berkongsi semua masalah , cerita , kisah dengan aku . Tak ada rahsia . Maksudnya , bila dia sudi tumpangkan diri dia untuk aku , aku jugak nak dia sudi terima pelawaan aku nak tumpangkan diri aku dalam hidup dia jugak . Sama - sama memberi dan sama -sama merasa . =)

Yang tak pernah putus asa . Aku seorang yang cepat sangat putus asa . Sebab tu , apa pun yang aku buat , aku mesti perlukan seseorang untuk sokong dan bimbing aku . Paling kurang pun , bagi sikit motivasi pun dah memadai . Huhu . Jadinya , aku selalu harapkan pasangan aku seorang yang bukan cepat berputus asa . Pantang menyerah kalah . Bona fide inter alia ! Hehe . Seorang yang sentiasa semangat buat apa pun , dan sentiasa berusaha nak merubah kehidupan dia . Sentiasa bagi komitmen , tumpuan dan sangat aku suka ! Hehe . Bila dia sentiasa bersemangat , aku pun lagi bersemangat . Barulah hidup dan hubngan yang terbina tu sentiasa ada improvement. 

p/s : Perempuan suka lelaki hensem , lelaki suka perempuan cun . Penting ke ? =D

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...