Kenapa, kenapa dan kenapa ?

Holla ^^ Dah pagi pun . Disebabkan esok , kelas banyak yang cancel , malam ni nak tido lewat . Hihi . Actually , tak ada idea sangat pun , cuma nak taip jugak . Tak kire , nak taip jugak , jugak ! Gedik ! =.=

Why?
 Kenapa , kenapa dan kenapa ? Banyak benda yang aku nak tanya dekat orang , tapi , kadang - kadang macam was - was je . Nak tanya , tak tanya ? Nak tanya , tak tanya ? Nak ? Tak nak ? Nak ? Tak nak ? Huhu . Sapa setuju aku patut tanya ? Tolong angkat tangan macam Usop . Siapa Usop ? Huhu . Lambaattt nye . Tengok citer Hantu Kak Limah balik rumah tak ? Huahua . >____< Gilo punya cito . Huhu .

Happy Birthday to me...Happy Birthday to me.....=D
Aku selalu nak tanya , ( ayat aku macam keling) , kenapa orang selalu cemburu dengan kebahagiaan orang lain? Manusia memang dilahirkan untuk cemburu ke ? Hurm . Tak lah semua , tapi , selalu sangat aku berhadapan dengan orang yang macam tu . Tak boleh tengok orang bahagia sikit , ada je benda khianat beliau nak ikhtiar buat . Huhu .

Aku jugak selalu tertanya - tanya , kenapa orang lebih suka mengutuk daripada tegur terus - terang . Ye lah , selalunya orang mengutuk sebab dia tak puas hati . Why not dia cakap depan - depan je dengan orang yang dia tak puas hati tu ? Kalau setakat mengutuk , aku terima lagi . Lumrah manusia tak lepas dari buat silap . Even aku sendiri pun , aku admit , aku pun pernah mengutuk orang jugak . I'm just human being . Huhu . Tapi , aku tak lah sampai hati nak menokok tambah cerita pasal keburukan orang lain dekat orang lain . Dah lah kita dah mengutuk , lepas tu tokok -tambah cerita . Fitnah tu . Huhu .

Kenapa jugak kan , orang lebih suka tengok orang lain menderita daripada bahagia ? Orang lain tak boleh lebih daripada dia . Rezeki Allah bagi , masing - masing ada bahagian sendiri , tapi mesti jugak ada sesetengah yang suka mendengki dekat orang lain . Ni selalu jadi dalam hidup orang bisnes . Huhu . Aku selalu tengok saudara aku yang berniaga kedai makan , merungut . Ada orang khianat perniagaan dia . Sesama Islam , melayu pulak tu . Memang aku sangat tak paham . Kebahagiaan jenis apa yang orang jenis ni cari ? Merosakkan hidup orang tu , memberi kebahagiaan ? Huhu . Scary ngat aihh .

Kenapa jugak orang selalu buat kejam dekat orang lain ? Macam Zionis laknatullah buat dekat Palestinian . Arh , luas sangat konteks tu . Tak mampu aku nak terjah . Tapi , itu pun contoh kekejaman jugak . Yang paling nyata , jelas dan nampak . Orang yang buta pun boleh nampak sebab kekejaman tu bukan dilihat dengan pancaindera tapi , perlu dilihat dengan mata hati . Hati yang menentukan semuanya . Konteks paling senang , dalam kehidupan seharian , setiap hari , ada je kekejaman individu terhadap individu lain . kadang - kadang kawan - kawan sendiri pun boleh kejam dengan kita . What a world . T.T

Paling last , aku cuma nak tanya , kenapa orang suka buang masa ? ( aku terasa ) . Final exam just around the corner . 2 weeks left . Be prepared or get prepared to die . Erk !

p/s : Kadang - kadang orang rimaskan kalau kita banyak tanya . Hehe . 

No comments:

Kenapa, kenapa dan kenapa ?

Holla ^^ Dah pagi pun . Disebabkan esok , kelas banyak yang cancel , malam ni nak tido lewat . Hihi . Actually , tak ada idea sangat pun , cuma nak taip jugak . Tak kire , nak taip jugak , jugak ! Gedik ! =.=

Why?
 Kenapa , kenapa dan kenapa ? Banyak benda yang aku nak tanya dekat orang , tapi , kadang - kadang macam was - was je . Nak tanya , tak tanya ? Nak tanya , tak tanya ? Nak ? Tak nak ? Nak ? Tak nak ? Huhu . Sapa setuju aku patut tanya ? Tolong angkat tangan macam Usop . Siapa Usop ? Huhu . Lambaattt nye . Tengok citer Hantu Kak Limah balik rumah tak ? Huahua . >____< Gilo punya cito . Huhu .

Happy Birthday to me...Happy Birthday to me.....=D
Aku selalu nak tanya , ( ayat aku macam keling) , kenapa orang selalu cemburu dengan kebahagiaan orang lain? Manusia memang dilahirkan untuk cemburu ke ? Hurm . Tak lah semua , tapi , selalu sangat aku berhadapan dengan orang yang macam tu . Tak boleh tengok orang bahagia sikit , ada je benda khianat beliau nak ikhtiar buat . Huhu .

Aku jugak selalu tertanya - tanya , kenapa orang lebih suka mengutuk daripada tegur terus - terang . Ye lah , selalunya orang mengutuk sebab dia tak puas hati . Why not dia cakap depan - depan je dengan orang yang dia tak puas hati tu ? Kalau setakat mengutuk , aku terima lagi . Lumrah manusia tak lepas dari buat silap . Even aku sendiri pun , aku admit , aku pun pernah mengutuk orang jugak . I'm just human being . Huhu . Tapi , aku tak lah sampai hati nak menokok tambah cerita pasal keburukan orang lain dekat orang lain . Dah lah kita dah mengutuk , lepas tu tokok -tambah cerita . Fitnah tu . Huhu .

Kenapa jugak kan , orang lebih suka tengok orang lain menderita daripada bahagia ? Orang lain tak boleh lebih daripada dia . Rezeki Allah bagi , masing - masing ada bahagian sendiri , tapi mesti jugak ada sesetengah yang suka mendengki dekat orang lain . Ni selalu jadi dalam hidup orang bisnes . Huhu . Aku selalu tengok saudara aku yang berniaga kedai makan , merungut . Ada orang khianat perniagaan dia . Sesama Islam , melayu pulak tu . Memang aku sangat tak paham . Kebahagiaan jenis apa yang orang jenis ni cari ? Merosakkan hidup orang tu , memberi kebahagiaan ? Huhu . Scary ngat aihh .

Kenapa jugak orang selalu buat kejam dekat orang lain ? Macam Zionis laknatullah buat dekat Palestinian . Arh , luas sangat konteks tu . Tak mampu aku nak terjah . Tapi , itu pun contoh kekejaman jugak . Yang paling nyata , jelas dan nampak . Orang yang buta pun boleh nampak sebab kekejaman tu bukan dilihat dengan pancaindera tapi , perlu dilihat dengan mata hati . Hati yang menentukan semuanya . Konteks paling senang , dalam kehidupan seharian , setiap hari , ada je kekejaman individu terhadap individu lain . kadang - kadang kawan - kawan sendiri pun boleh kejam dengan kita . What a world . T.T

Paling last , aku cuma nak tanya , kenapa orang suka buang masa ? ( aku terasa ) . Final exam just around the corner . 2 weeks left . Be prepared or get prepared to die . Erk !

p/s : Kadang - kadang orang rimaskan kalau kita banyak tanya . Hehe . 

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...