Kenapa PEREMPUAN kena pandai MASAK

Moshi Moshi ^^ Baru hari ni dapat chance nak mencarot - coret dalam ni . huhu . Saya busy . hikhik . Oh ya , selain itu , halangan lain juga , beruk band saya mogok . huhu . Betul tak ejaan aku tu ? haha . nvm . Jadi bila dah dapat chance ni , tiba - tiba je naik entry dgn tajuk masak - memasak pulak , aih ! huhu . Sebelum mencarot lebih banyak , mari mulakan dgn sudut tambahan info . Tahukah anda yang pemilik blog ini tidak pandai memasak ? hekhek . Oh ya , yang dah tahu , tak payah nak gelak tamak - tamak sangat . Bagi yang baru tahu , hehe , chill ! jangan nak terlopong sangat . Saya budak jujur , tak pandai berbohong . hee ~

Even aku tak pandai masak , tapi aku masih ada kesedaran civil yang tinggi , perempuan mesti tahu memasak . Credit utk cikgu subjek Sivik aku masa sekolah dulu . hee ~  Sebab - sebabnya ?

1. Mahal

Oh , ini bukan tentang tanda harga barangan di pasaraya ye . Ini tentang kualiti . hekhek . Dipercayai , perempuan yang pandai memasak , nilai hantarannya tinggi . huahua . Materialistik ! haha . Alah , ye la , kalau nak yang berkualiti , kenalah berbelanja lebih sikit . hee ~ So , bagi yang pandai masak , kalau nak demand utk nilai hantaran , nanti hantar resume dekat bakal mertua , tambah lah , saya pandai memasak . Mesti jadi rebutan . haha .

2. Seksi dan menawan

Adalah dirasakan satu kesempurnaan bagi seorang perempuan a.k.a anak dara yang pandai memasak . Oh , word seksi di sini bukan merujuk kepada seksi yang nampak segala ' lurah ' dendam segala bagai itu ye . huhu . Ini tentang kesempurnaan yang sewajarnya . Perempuan yg pandai memasak je akan nampak seksi dan menawan . hehe . Anda hanya perlu pandai memasak untuk tampil seksi , bukannya berpakaian seksi seksa . =)

3. Bajet

Perempuan yang pandai memasak boleh menjimatkan perbelanjaan seharian . Kalau duit belanja suami bagi tu , boleh simpan separuh . Jimat . Ceh , cakap mcm aku dah kahwin je gaya . haha . Tak pe , imaginasi mampu menjadi kenyataan . hee ~ So , bagi single mummy , duet tu boleh simpan buat top up duit utk beli shawl baru ke , handbag baru ke , kasut baru ke . hehe . Banyak yang boleh digunakan . 

4. Pilihan utama

Ini bukan tentang propaganda or nak promote jenama barang ye . Pilihan di sini bermaksud perempuan yang pandai memasak ni mesti akan jadi pilihan utama ibu - ibu yang tengah searching menantu . muehehe . Nanti senang lah beliau , ada yang boleh membantu di dapur . Bila dah jadi menantu pilihan , baru boleh demand untuk nilai hantaran . oops !

5. Kesayangan

Hehe . Ini baru motif yg sebenar . Perempuan yg pandai masak baru jadi kesayangan suami . Tak mau ulas banyak - banyak nanti orang cakap aku gatai nak menikah . haha .  

Wanita hiasan dunia =)


p/s : jangan pandangku sebelah mata , hanya kerana aku tak pandai masak . hoho 



No comments:

Kenapa PEREMPUAN kena pandai MASAK

Moshi Moshi ^^ Baru hari ni dapat chance nak mencarot - coret dalam ni . huhu . Saya busy . hikhik . Oh ya , selain itu , halangan lain juga , beruk band saya mogok . huhu . Betul tak ejaan aku tu ? haha . nvm . Jadi bila dah dapat chance ni , tiba - tiba je naik entry dgn tajuk masak - memasak pulak , aih ! huhu . Sebelum mencarot lebih banyak , mari mulakan dgn sudut tambahan info . Tahukah anda yang pemilik blog ini tidak pandai memasak ? hekhek . Oh ya , yang dah tahu , tak payah nak gelak tamak - tamak sangat . Bagi yang baru tahu , hehe , chill ! jangan nak terlopong sangat . Saya budak jujur , tak pandai berbohong . hee ~

Even aku tak pandai masak , tapi aku masih ada kesedaran civil yang tinggi , perempuan mesti tahu memasak . Credit utk cikgu subjek Sivik aku masa sekolah dulu . hee ~  Sebab - sebabnya ?

1. Mahal

Oh , ini bukan tentang tanda harga barangan di pasaraya ye . Ini tentang kualiti . hekhek . Dipercayai , perempuan yang pandai memasak , nilai hantarannya tinggi . huahua . Materialistik ! haha . Alah , ye la , kalau nak yang berkualiti , kenalah berbelanja lebih sikit . hee ~ So , bagi yang pandai masak , kalau nak demand utk nilai hantaran , nanti hantar resume dekat bakal mertua , tambah lah , saya pandai memasak . Mesti jadi rebutan . haha .

2. Seksi dan menawan

Adalah dirasakan satu kesempurnaan bagi seorang perempuan a.k.a anak dara yang pandai memasak . Oh , word seksi di sini bukan merujuk kepada seksi yang nampak segala ' lurah ' dendam segala bagai itu ye . huhu . Ini tentang kesempurnaan yang sewajarnya . Perempuan yg pandai memasak je akan nampak seksi dan menawan . hehe . Anda hanya perlu pandai memasak untuk tampil seksi , bukannya berpakaian seksi seksa . =)

3. Bajet

Perempuan yang pandai memasak boleh menjimatkan perbelanjaan seharian . Kalau duit belanja suami bagi tu , boleh simpan separuh . Jimat . Ceh , cakap mcm aku dah kahwin je gaya . haha . Tak pe , imaginasi mampu menjadi kenyataan . hee ~ So , bagi single mummy , duet tu boleh simpan buat top up duit utk beli shawl baru ke , handbag baru ke , kasut baru ke . hehe . Banyak yang boleh digunakan . 

4. Pilihan utama

Ini bukan tentang propaganda or nak promote jenama barang ye . Pilihan di sini bermaksud perempuan yang pandai memasak ni mesti akan jadi pilihan utama ibu - ibu yang tengah searching menantu . muehehe . Nanti senang lah beliau , ada yang boleh membantu di dapur . Bila dah jadi menantu pilihan , baru boleh demand untuk nilai hantaran . oops !

5. Kesayangan

Hehe . Ini baru motif yg sebenar . Perempuan yg pandai masak baru jadi kesayangan suami . Tak mau ulas banyak - banyak nanti orang cakap aku gatai nak menikah . haha .  

Wanita hiasan dunia =)


p/s : jangan pandangku sebelah mata , hanya kerana aku tak pandai masak . hoho 



No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...