Kerana pulut santan binasa,kerana mulut badan binasa

Holla ^^ Tetiba rasa rindu time sekolah dulu . Rindu nak masuk kelas Bahasa Melayu dan belajar peribahasa lagi . zzzzzzz . ( Padahal time sekolah dulu koje tidor je dlm kelas ) >______< . Pernahkah anda mendengar peribahasa ini ??? Hehe . ( pulut durian sedap ) . Ok , tak ada kena mengena . =.= Fallacy semata . Ngeh . Macam mana ye nak tulis ni , urm , sejak semalam , aku bukak blog , aku mula blogwalking . Dah lama jugak lah tak blog walking nieyh . Busy , kan . Hehe .Lepas tu tetiba terbaca lak entry pasal isu Vlog what so ever . Actually , aku blur sebenarnya . Apekah kejadahnya Vlog ini?? Ngee ~ Lepas tu aku baca lak blog lain . Ada entry membalas entry entry lain tentang Vlog what so ever . Kenapa aku suka sangat guna ayat what so ever ni ? Adeeh ! 

Ada blogger yang marah sangat . Rasanya semua blogger tahu isu sekarang dalam dunia blogging ni , kan . Actually , aku sebenarnya terkejut beruk lah jugak mula - mulanya . "Wah, dalam blog pun orang boleh buat kontroversi macam - macam en?" Aku monolog sendiri je lah . I'm just 19, ok . So, mak pesan jangan suka nyibuk hal orang - orang dewasa . Hiks . Tapi , saya nak jugak sebab tiba-tiba saya teringat peribahasa cikgu saya ajar dulu ni . Kerana pulut santan binasa , kerana mulut badan binasa . Boleh di related kan dengan situasi isu panas sekarang ni . Hehe .

Smile and enjoy your blogging life...Thee~
Tak nak ulas panjang sebab actually , saya baru sangat lagi dalam dunia blogging ni dan secara khususnya , saya melibatkan diri dalam blogging hanya sebagai medium perkongsian dan sebahagian daripada diari kehidupan seharian yang tak terlalu peribadi lah . Huhu . Buat ape nak dedah benda yang amat privasi dalam dunia blog ni , cari maut namanya tu . Huhu . Stalker is everywhere and dalam dunia maya ni , everything yang kita share berisiko tinggi untuk disalahgunakan oleh the identity theft . So, be careful ! Ngeh3 .

Kita sesama manusia tak perlu menjatuhkan sesama sendiri dan tak perlu juga untuk cepat melatah . Kita kena cool . Hehe . Walaupun kadang - kadang aku pun cepat melatah dan aku pun tak cool . =.= Kita kena respect orang lain jugak . Bukan dlm blog je , dunia realiti pun . Actually , dari gaya penulisan kita pun orang dah boleh judge who you are . Kita menulis berdasarkan apa yang kita fikir , dan apa yang kita fikir sebenarnya bergantung kepada attitude kita sendiri . Even , sometimes we pretend to hide that such a weird or the annoying one of our attitude , people can detect it as it such a cognitive dissonance. ( Ok , aku dah mengulang ayat subjek Psychology dalam entry ni . Maafkan saya . Final exam dah dekat . =.=)

Jadi , bak kata orang tua - tua , cakap siang pandang - pandang , cakap malam ??? ( aku lupa dah ) Hee ~ Oh ya , kita memang ada freedom of speech , tapi kita still ada limitations . Sesungguhnya kata - kata itu adalah lebih tajam daripada mata pedang . Fikir dahulu sebelum cakap . Fikir dahulu sebelum bertindak . Hihi . ( Pesanan penaja untuk diri sendiri jugak . ) Peace !

p/s : Lebih baik ada kawan beribu daripada ada lawan beribu . =)

No comments:

Kerana pulut santan binasa,kerana mulut badan binasa

Holla ^^ Tetiba rasa rindu time sekolah dulu . Rindu nak masuk kelas Bahasa Melayu dan belajar peribahasa lagi . zzzzzzz . ( Padahal time sekolah dulu koje tidor je dlm kelas ) >______< . Pernahkah anda mendengar peribahasa ini ??? Hehe . ( pulut durian sedap ) . Ok , tak ada kena mengena . =.= Fallacy semata . Ngeh . Macam mana ye nak tulis ni , urm , sejak semalam , aku bukak blog , aku mula blogwalking . Dah lama jugak lah tak blog walking nieyh . Busy , kan . Hehe .Lepas tu tetiba terbaca lak entry pasal isu Vlog what so ever . Actually , aku blur sebenarnya . Apekah kejadahnya Vlog ini?? Ngee ~ Lepas tu aku baca lak blog lain . Ada entry membalas entry entry lain tentang Vlog what so ever . Kenapa aku suka sangat guna ayat what so ever ni ? Adeeh ! 

Ada blogger yang marah sangat . Rasanya semua blogger tahu isu sekarang dalam dunia blogging ni , kan . Actually , aku sebenarnya terkejut beruk lah jugak mula - mulanya . "Wah, dalam blog pun orang boleh buat kontroversi macam - macam en?" Aku monolog sendiri je lah . I'm just 19, ok . So, mak pesan jangan suka nyibuk hal orang - orang dewasa . Hiks . Tapi , saya nak jugak sebab tiba-tiba saya teringat peribahasa cikgu saya ajar dulu ni . Kerana pulut santan binasa , kerana mulut badan binasa . Boleh di related kan dengan situasi isu panas sekarang ni . Hehe .

Smile and enjoy your blogging life...Thee~
Tak nak ulas panjang sebab actually , saya baru sangat lagi dalam dunia blogging ni dan secara khususnya , saya melibatkan diri dalam blogging hanya sebagai medium perkongsian dan sebahagian daripada diari kehidupan seharian yang tak terlalu peribadi lah . Huhu . Buat ape nak dedah benda yang amat privasi dalam dunia blog ni , cari maut namanya tu . Huhu . Stalker is everywhere and dalam dunia maya ni , everything yang kita share berisiko tinggi untuk disalahgunakan oleh the identity theft . So, be careful ! Ngeh3 .

Kita sesama manusia tak perlu menjatuhkan sesama sendiri dan tak perlu juga untuk cepat melatah . Kita kena cool . Hehe . Walaupun kadang - kadang aku pun cepat melatah dan aku pun tak cool . =.= Kita kena respect orang lain jugak . Bukan dlm blog je , dunia realiti pun . Actually , dari gaya penulisan kita pun orang dah boleh judge who you are . Kita menulis berdasarkan apa yang kita fikir , dan apa yang kita fikir sebenarnya bergantung kepada attitude kita sendiri . Even , sometimes we pretend to hide that such a weird or the annoying one of our attitude , people can detect it as it such a cognitive dissonance. ( Ok , aku dah mengulang ayat subjek Psychology dalam entry ni . Maafkan saya . Final exam dah dekat . =.=)

Jadi , bak kata orang tua - tua , cakap siang pandang - pandang , cakap malam ??? ( aku lupa dah ) Hee ~ Oh ya , kita memang ada freedom of speech , tapi kita still ada limitations . Sesungguhnya kata - kata itu adalah lebih tajam daripada mata pedang . Fikir dahulu sebelum cakap . Fikir dahulu sebelum bertindak . Hihi . ( Pesanan penaja untuk diri sendiri jugak . ) Peace !

p/s : Lebih baik ada kawan beribu daripada ada lawan beribu . =)

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...