Merak Jadian ^^

Holla ! Memandangkan aku free ini petang , aku just rileks je . Menelaah blog sebentar . Hehe . Blogwalking and comment entry orang . Balik ke blog aku , aku saja - saja tengok part keyword tu , ada yang cari pasal merak jadian dekat blog ni . Huhu . Nak buat research ke ? Hekhek . Em , actually memang ada entry - entry aku yang sebelum ni aku cerita pasal 'merak jadian' . Tapi , hehe , nak jugak letak word tapi ni kan , bukan entry yang spesifik tentang merak jadian tu pun . Merak jadian yang aku maksudkan dlm entry - entry sebelum ni adalah manusia . Haha . Siapakah ? Ini yang aku panggil merak jadian , Akmal Mal . Hekhek .

Ok , aku first time dengar pasal merak jadian ni time aku masuk UiTM Merbok , Kedah . Tahu ke Merbok tu dekat mana ? Hehe . Salah satu daerah terperosok dekat Sungai Petani . Takkan Sungai Petani pun tak tau , kot . Hee ~

Pintu gerbang UiTM Merbok tempat aku bertapa
Ceritanya , masa kami mula - mula datang sini , time Minggu Destini Siswa , adalah senior - senior yang cerita tentang salasilah kumpulan merak dekat tasik dalam kampus UiTM ni yang kononnya , dikatakan 'merak jadian'. Hehe . Tak tahulah betul ke tidak , tapi , memang adalah beberapa ekor merak dekat tasik tu . Kami sebagai golongan junior yang baik , percaya saje lah statement senior - senior tu .

Dalam satu petang tu , kami yang ada dekat bangunan kolej baru , tingkat 4 tu , saje - saje lah tengok pemandangan dekat bawah ikot tingkap yang agak kecik tu . Huhu . Then , ada dari kawan - kawan ni pun jerit , " eh , ada merak lah ! " Heh . Biasalah bukan semua pernah tengok merak secara live , kan . Hikhik . Out of sudden , merak tu terbang naik atas bumbung salah satu bangunan dekat situ . So , we were wondered , how come a peacock can fly , huh ? 

Satu lagi , satu petang tu , ada sekumpulan gadis - gadis fresh & white ( junior ) tengah main badminton . Tiba - tiba ada seekor merak berjalan selamba melintasi kawasan diorang tu . So , maybe dia excited sebab first time tengok merak kot kan , dia kejar lah . Then , ada kakak senior jerit , " Oi , jangan kejar . Itu merak jadian!" Lalu , si pengejar tadi , ??? Apakah ? 

Merak . Ada yang tak pernah tengok merak ke ? =p
First time aku dengar cerita dan kenal merak jadian pun dekat UiTM Merbok ni lah . Huhu . Well , kalau nenek kebayan ke , selalu lah jugak aku dengar kan . Agak familiar tapi bukan 'Merak Jadian' . Yang paling tak tahan , ada salah seorang lecturer aku , dia claim kan , " maybe the peacock is belong to our beloved Mak Leha . ( pengarah kampus ) . Haha . Sumpah aku tak tahan nak gelak . Apa motif pulak Pengarah Kampus nak bela merak dalam kampus , entah . Huahuahua .

So , that's all tentang 'merak jadian' di UiTM Merbok , Kedah . Banyak lagi versi yang aku dengar tapi aku tak larat lah nak taip semua . Hehe . Btw , I have presentation this night , wish me luck , yaww ! 

p/s : Burung merak mungkin boleh terbang macam burung lain jugak , kot ! =D


No comments:

Merak Jadian ^^

Holla ! Memandangkan aku free ini petang , aku just rileks je . Menelaah blog sebentar . Hehe . Blogwalking and comment entry orang . Balik ke blog aku , aku saja - saja tengok part keyword tu , ada yang cari pasal merak jadian dekat blog ni . Huhu . Nak buat research ke ? Hekhek . Em , actually memang ada entry - entry aku yang sebelum ni aku cerita pasal 'merak jadian' . Tapi , hehe , nak jugak letak word tapi ni kan , bukan entry yang spesifik tentang merak jadian tu pun . Merak jadian yang aku maksudkan dlm entry - entry sebelum ni adalah manusia . Haha . Siapakah ? Ini yang aku panggil merak jadian , Akmal Mal . Hekhek .

Ok , aku first time dengar pasal merak jadian ni time aku masuk UiTM Merbok , Kedah . Tahu ke Merbok tu dekat mana ? Hehe . Salah satu daerah terperosok dekat Sungai Petani . Takkan Sungai Petani pun tak tau , kot . Hee ~

Pintu gerbang UiTM Merbok tempat aku bertapa
Ceritanya , masa kami mula - mula datang sini , time Minggu Destini Siswa , adalah senior - senior yang cerita tentang salasilah kumpulan merak dekat tasik dalam kampus UiTM ni yang kononnya , dikatakan 'merak jadian'. Hehe . Tak tahulah betul ke tidak , tapi , memang adalah beberapa ekor merak dekat tasik tu . Kami sebagai golongan junior yang baik , percaya saje lah statement senior - senior tu .

Dalam satu petang tu , kami yang ada dekat bangunan kolej baru , tingkat 4 tu , saje - saje lah tengok pemandangan dekat bawah ikot tingkap yang agak kecik tu . Huhu . Then , ada dari kawan - kawan ni pun jerit , " eh , ada merak lah ! " Heh . Biasalah bukan semua pernah tengok merak secara live , kan . Hikhik . Out of sudden , merak tu terbang naik atas bumbung salah satu bangunan dekat situ . So , we were wondered , how come a peacock can fly , huh ? 

Satu lagi , satu petang tu , ada sekumpulan gadis - gadis fresh & white ( junior ) tengah main badminton . Tiba - tiba ada seekor merak berjalan selamba melintasi kawasan diorang tu . So , maybe dia excited sebab first time tengok merak kot kan , dia kejar lah . Then , ada kakak senior jerit , " Oi , jangan kejar . Itu merak jadian!" Lalu , si pengejar tadi , ??? Apakah ? 

Merak . Ada yang tak pernah tengok merak ke ? =p
First time aku dengar cerita dan kenal merak jadian pun dekat UiTM Merbok ni lah . Huhu . Well , kalau nenek kebayan ke , selalu lah jugak aku dengar kan . Agak familiar tapi bukan 'Merak Jadian' . Yang paling tak tahan , ada salah seorang lecturer aku , dia claim kan , " maybe the peacock is belong to our beloved Mak Leha . ( pengarah kampus ) . Haha . Sumpah aku tak tahan nak gelak . Apa motif pulak Pengarah Kampus nak bela merak dalam kampus , entah . Huahuahua .

So , that's all tentang 'merak jadian' di UiTM Merbok , Kedah . Banyak lagi versi yang aku dengar tapi aku tak larat lah nak taip semua . Hehe . Btw , I have presentation this night , wish me luck , yaww ! 

p/s : Burung merak mungkin boleh terbang macam burung lain jugak , kot ! =D


No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...