Topic debate yg sangat best

Holla ^^ It's already 2.00 am now , but , tangan aku masih menggatal nak menaip memandangkan seharian aku tak mengadap lappie ni , just jadi perhiasan duniawi semata di atas meja study buruk ni . Hoho . 3 jam lepas aku just lepak - lepak depan lappie kawan , buat apa ? Ini yang aku cuba nak sampaikan . Huhu . 

" Jadilah pelajar yang berguna kepada keluarga , agama , bangsa dan negara ! "

Haha . Bagi sesiapa yang ada rasa tak nak belajar dah ke , give up setengah nak mati tapi belum mati lagi tu , bolehlah anda jadikan quote di atas tu sebagai pedoman . muehehe . Itu cikgu aku suka pesan dulu . Hoho . Sebab aku nak sangat jadi pelajar lah aku habiskan 3 jam depan lappie kawan aku tu . Hoho . Aku blogwalking dekat blog ni , baek punya . Klik belajar law itu seksa best kalau anda nak jadi bakal lawyer gila ! Hekhek .

Assesment yang paling mengancam pernah aku dapat . Credit to Mr. Azrul untuk buat aku dan group aku separuh mati . Hoho . Aku harap beliau tak berminat nak baca blog aku ni . Huhu . 7 topik kami usul , haram semua beliau reject . Uhuk ! Then , bila draw turn group untuk debate tu nanti , memang sangat mengancam bila mana group aku dapat nombor 1 . Ya , we are the lucky one . Lucky sangaaatttt ! ( Padan muka aku nak sangat belajar law )

The topic that he suggested to us , SHOULD JURY SYSTEM BE RE-INTRODUCED IN MALAYSIA ? Benda yang aku buat mula - mula , what the hell  is this ? Uhuk ! Aku tak ada basic langsung pasal Jury System tu . Ye , memang kita orang belajar Law , tapi tak mendalam lagi sampai nak debate guna tajuk alah tu . Huhu . We have no choice , just redho saje lah . Hurm .

Hiasan semata . Tak ada maksud tersirat . Kekeke

Malam tu , kita orang try cari inisiatif , nak tak nak kena jugak go on dengan tajuk tu sebab that assesment carry 20% for final . So , no choice , nak tanya lecturer untuk subjek Law class kita orang , he is at Shah Alam right now . Huk ! So , mujur ada alternatif lain , referred to our beloved Miss Salmah , lecturer subjek Psychology . Ahak !

Miss Salmah try explain to us via SMS , ok ? Huk . Then , she suggested us to surf on Google for details . Ya , at least gambaran yg Miss Salmah bagi tu lah sedikit - sebanyak bantu kita orang untuk cari maklumat . What the Jury System is all about , yaw ! 

Jury system actually have been introduced in our legal system ( Malaysia ) but , it was abolished on 1 January 1995 according to some weakness . However , latest , ( tapi aku rasa tak lah baru sangat ) Attorney - General of Malaysia , Tan Sri Abdul Gani Patail has make proposal to re-introduced back this Jury System .

Ha , kes ni lah yang kami boleh dapat tajuk debate macam ni . Huhu . Even quite pressure compared to others group yang tajuk debate diorang quite fun , kan , we try our best , lah . Uhuk . Ingat , " Jadilah pelajar yang berguna kepada keluarga , agama , bangsa dan negara ! " Hee ~

p/s : Wish me luck for Library , Psychology tests . Also for this debate on next week ! =)

No comments:

Topic debate yg sangat best

Holla ^^ It's already 2.00 am now , but , tangan aku masih menggatal nak menaip memandangkan seharian aku tak mengadap lappie ni , just jadi perhiasan duniawi semata di atas meja study buruk ni . Hoho . 3 jam lepas aku just lepak - lepak depan lappie kawan , buat apa ? Ini yang aku cuba nak sampaikan . Huhu . 

" Jadilah pelajar yang berguna kepada keluarga , agama , bangsa dan negara ! "

Haha . Bagi sesiapa yang ada rasa tak nak belajar dah ke , give up setengah nak mati tapi belum mati lagi tu , bolehlah anda jadikan quote di atas tu sebagai pedoman . muehehe . Itu cikgu aku suka pesan dulu . Hoho . Sebab aku nak sangat jadi pelajar lah aku habiskan 3 jam depan lappie kawan aku tu . Hoho . Aku blogwalking dekat blog ni , baek punya . Klik belajar law itu seksa best kalau anda nak jadi bakal lawyer gila ! Hekhek .

Assesment yang paling mengancam pernah aku dapat . Credit to Mr. Azrul untuk buat aku dan group aku separuh mati . Hoho . Aku harap beliau tak berminat nak baca blog aku ni . Huhu . 7 topik kami usul , haram semua beliau reject . Uhuk ! Then , bila draw turn group untuk debate tu nanti , memang sangat mengancam bila mana group aku dapat nombor 1 . Ya , we are the lucky one . Lucky sangaaatttt ! ( Padan muka aku nak sangat belajar law )

The topic that he suggested to us , SHOULD JURY SYSTEM BE RE-INTRODUCED IN MALAYSIA ? Benda yang aku buat mula - mula , what the hell  is this ? Uhuk ! Aku tak ada basic langsung pasal Jury System tu . Ye , memang kita orang belajar Law , tapi tak mendalam lagi sampai nak debate guna tajuk alah tu . Huhu . We have no choice , just redho saje lah . Hurm .

Hiasan semata . Tak ada maksud tersirat . Kekeke

Malam tu , kita orang try cari inisiatif , nak tak nak kena jugak go on dengan tajuk tu sebab that assesment carry 20% for final . So , no choice , nak tanya lecturer untuk subjek Law class kita orang , he is at Shah Alam right now . Huk ! So , mujur ada alternatif lain , referred to our beloved Miss Salmah , lecturer subjek Psychology . Ahak !

Miss Salmah try explain to us via SMS , ok ? Huk . Then , she suggested us to surf on Google for details . Ya , at least gambaran yg Miss Salmah bagi tu lah sedikit - sebanyak bantu kita orang untuk cari maklumat . What the Jury System is all about , yaw ! 

Jury system actually have been introduced in our legal system ( Malaysia ) but , it was abolished on 1 January 1995 according to some weakness . However , latest , ( tapi aku rasa tak lah baru sangat ) Attorney - General of Malaysia , Tan Sri Abdul Gani Patail has make proposal to re-introduced back this Jury System .

Ha , kes ni lah yang kami boleh dapat tajuk debate macam ni . Huhu . Even quite pressure compared to others group yang tajuk debate diorang quite fun , kan , we try our best , lah . Uhuk . Ingat , " Jadilah pelajar yang berguna kepada keluarga , agama , bangsa dan negara ! " Hee ~

p/s : Wish me luck for Library , Psychology tests . Also for this debate on next week ! =)

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...