Asyik - asyik aku yang kena

Holla ^^ Tajuk entry ni pun macam emo ( pelik kenapa tajuk entry aku mesti emo ) Haha . Entry sendiri pun tak tentu hala sebab musababnya . Hisy! Act , ini entry suka suki saja sebab aku tak tau nak buat apa ( padahal ini minggu final ) =.= Arh , malas arh , 24 jam nak kena mengadap buku . Aku nak enjoy jugak . Aku pun manusia . Aku nak life aku jugak . Aku nak bersukaaa riaaa dengan kawan - kawan aku , nak gossip - gossip tapi bukan mengumpat , okeyh . >_<  Nak rileks - rileks . Sebab aku kan masih muda , so , kena enjoy !! ( Paaannng ! ) Aku tau kalau aku cakap mcm gini , mesti ada insan yang akan bagi aku makan pe-lem-pang . T.T Jadi , aku tulis je lah dalam blog . Hehe . 


Hari ni subjek first yang mendahului carta final exam 2011 ialah ..... LAW . Uhuk . Soklan jangkaan dan ramalan memang mengena . ( Tapi aku benci spot questions sebab semua susah . Tak heaven langsung . Haktuihhh!) Act , elok - elok saja aku jawab tapiii ....... tak pasti pulak semua yang aku jawab tu betul ke idak sebab dia supply soklan je , tak pulak di supply kan jawapannya sekali . Hek ! So , aku tertunggu2 adakah jawapan ramalan aku tu semua mengena . Hoho . Apapun , rasa lega gila tahap dewa bila dah lepas exam LAW nieyh . Huhu .

Baca buku tebal - tebal macam kamus dewan bahasa dan pustaka tak heaven langsung . Baik baca blog orang enjoy lagii .

Macam mana nak study last minute tapi tetap boleh jawab semua ??? Soklan mcm ini memang nak makan penampar + sekeh kepala sampai botak . Grr ~ Mungkinkah ini sebabnya aku tak dapat result yang cemerlang , gemilang , terbilang sebagaimana harapan mak abah saya ? Hee ~ Ye lah kot sebab aku memang jenis study last minute ( dulu je , ok?) . Lepas tu kalau dah terlampau banyak sangat nak kena baca sampai aku dah tak larat nak baca , aku terus lempar buku - buku suma dalam kotak , ikat kejap - kejap then pergi simpan dalam stor . Tak payah baca sebab buat aku sakit hati je baca ratus ribu kali tak masuk - masuk jugak . =.= 

Ni penyebab kenapa aku tak suka exam (dulu) . Haha
Paling sakit hati bila aku semangat baca , hafal macam nak gila lepas tu masuk exam tetiba soklan dia satu haram pun tak naik untuk apa yang aku penat dok hafal tu . T.T Sedih tau tak . Hurm . Tapi , naseb baek tak jadi untuk final law tadi . Hee ~ (kena doa banyak - banyak biar pemeriksa tu senang bagi markah . Kehkehkeh) Act , lecturer LAW aku sangat lurus strict pemarkahannya . Itu yang buat aku tak senang duduk bila nak jawab . Heh . Grammar salah sikit pun potong markah . Aku pun confius aku belajar Law ke aku belajar TESL . =.= Tapi tak pe , at least strict dia tak macam pembaris besi lagi arh , still boleh lentur - lentur lagi macam pembaris plastik tu . Hee ~ Salah sikit - sikit tu kadang - kadang dia maafkan jugak . Hurm .

Konklusinya , bila kita nak exam kita kena study awal - awal . ( Peringatan untuk diri sendiri . Malangnya , aku dah terlambat sebab dah final pun . Cuba lagi lah next sem untuk study awal ) Harharhar . ^^

p/s : Kesian blog ni bakal terbiar selama 2 bulan sebab cuti sem . Balik umah tak dak e'net ... ;(


No comments:

Asyik - asyik aku yang kena

Holla ^^ Tajuk entry ni pun macam emo ( pelik kenapa tajuk entry aku mesti emo ) Haha . Entry sendiri pun tak tentu hala sebab musababnya . Hisy! Act , ini entry suka suki saja sebab aku tak tau nak buat apa ( padahal ini minggu final ) =.= Arh , malas arh , 24 jam nak kena mengadap buku . Aku nak enjoy jugak . Aku pun manusia . Aku nak life aku jugak . Aku nak bersukaaa riaaa dengan kawan - kawan aku , nak gossip - gossip tapi bukan mengumpat , okeyh . >_<  Nak rileks - rileks . Sebab aku kan masih muda , so , kena enjoy !! ( Paaannng ! ) Aku tau kalau aku cakap mcm gini , mesti ada insan yang akan bagi aku makan pe-lem-pang . T.T Jadi , aku tulis je lah dalam blog . Hehe . 


Hari ni subjek first yang mendahului carta final exam 2011 ialah ..... LAW . Uhuk . Soklan jangkaan dan ramalan memang mengena . ( Tapi aku benci spot questions sebab semua susah . Tak heaven langsung . Haktuihhh!) Act , elok - elok saja aku jawab tapiii ....... tak pasti pulak semua yang aku jawab tu betul ke idak sebab dia supply soklan je , tak pulak di supply kan jawapannya sekali . Hek ! So , aku tertunggu2 adakah jawapan ramalan aku tu semua mengena . Hoho . Apapun , rasa lega gila tahap dewa bila dah lepas exam LAW nieyh . Huhu .

Baca buku tebal - tebal macam kamus dewan bahasa dan pustaka tak heaven langsung . Baik baca blog orang enjoy lagii .

Macam mana nak study last minute tapi tetap boleh jawab semua ??? Soklan mcm ini memang nak makan penampar + sekeh kepala sampai botak . Grr ~ Mungkinkah ini sebabnya aku tak dapat result yang cemerlang , gemilang , terbilang sebagaimana harapan mak abah saya ? Hee ~ Ye lah kot sebab aku memang jenis study last minute ( dulu je , ok?) . Lepas tu kalau dah terlampau banyak sangat nak kena baca sampai aku dah tak larat nak baca , aku terus lempar buku - buku suma dalam kotak , ikat kejap - kejap then pergi simpan dalam stor . Tak payah baca sebab buat aku sakit hati je baca ratus ribu kali tak masuk - masuk jugak . =.= 

Ni penyebab kenapa aku tak suka exam (dulu) . Haha
Paling sakit hati bila aku semangat baca , hafal macam nak gila lepas tu masuk exam tetiba soklan dia satu haram pun tak naik untuk apa yang aku penat dok hafal tu . T.T Sedih tau tak . Hurm . Tapi , naseb baek tak jadi untuk final law tadi . Hee ~ (kena doa banyak - banyak biar pemeriksa tu senang bagi markah . Kehkehkeh) Act , lecturer LAW aku sangat lurus strict pemarkahannya . Itu yang buat aku tak senang duduk bila nak jawab . Heh . Grammar salah sikit pun potong markah . Aku pun confius aku belajar Law ke aku belajar TESL . =.= Tapi tak pe , at least strict dia tak macam pembaris besi lagi arh , still boleh lentur - lentur lagi macam pembaris plastik tu . Hee ~ Salah sikit - sikit tu kadang - kadang dia maafkan jugak . Hurm .

Konklusinya , bila kita nak exam kita kena study awal - awal . ( Peringatan untuk diri sendiri . Malangnya , aku dah terlambat sebab dah final pun . Cuba lagi lah next sem untuk study awal ) Harharhar . ^^

p/s : Kesian blog ni bakal terbiar selama 2 bulan sebab cuti sem . Balik umah tak dak e'net ... ;(


No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...