Dilemma gadis Comel ^^

Holla ^^ Tajuk memang tak menahan ... Kahkahkah ... Pernah rasa perasaan dilemma ? Tak kira ah dilemma dari segi hape benda pun kan . Tak tau dilemma tu hape ? =.= Pergi rujuk Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka arh . Malas nak layan . Tak dak mood ! Yang penting wujud perasaan dilemma tu dalam sanubari ... Sanubari ??? Kenapa ayat puitis semacam ?? Whatever lahh ... Huhu . 

Memang tak tenteram hidup kalau dalam situasi dilemma . Rasa macam nak hentuk kepala dekat bantal dinding , nak naik tangga laju - laju sampai tingkat 4 lepas tu terjun pakai payung terjun , semua tu aku tipu . Huhu . Selalunya bila aku rasa dilemma macam tu , aku suka bersendirian jer . Tak ambik kisah pasal orang . Buat hal sendiri je . Hoho .

Orang cakap hidup tanpa masalah tu namanya bukan hidup . Macam mana tu ? Huhu . Hidup memang tak kan sunyi daripada masalah . Ada je masalah . Hilang satu masalah , timbul masalah lain pulak . Hilang , timbul , hilang . Kenapa tak hilang je terus ? Hisy !

Orang selalu cakap merungut bila ada masalah tu tak baik . Orang pandai cakap je , tapi , bila diri sendiri pulak ada masalah , pandai lak merungut ! Gam mulut baru tau . Heh . Kadang - kadang , bukan niat di hati tu sebenarnya nak merungut , tapi , just macam nak lepas beban . Mengeluh . Tu je . Huhu . Manusia ni memang tak kan boleh hadapi masalah sorang - sorang walau setabah dan sekuat badang mana pun mereka . Huhu .

Senyum walau sebesar mana pun masalah kita . =)

Rasanya , bila dilemma , aku mesti buat benda - benda ni :

1 - Duduk sorang - sorang termenung mengenang nasib macam bawang merah dok tunggu mak dia yang dah jadi ikan kaloi dalam telaga . " Mak... timbullah mak .. Merah bawak nasi daun keladi ni ... sob , sob , sob " Tapi mak aku manusia . Bukan ikan kaloi  . Harap maklum . 

2 - Garu - garu kepala sampai rambut kusut - masai . Well , rambut aku ala - ala model Rejoice gitu . Guna jari pun boleh .... Heh . Bila dilemma , aku akan garu - garu kepala yang tak gatal ni . Memang tak senang duduk lah kiranya . Hurm .

3 - Tidor sepanjang masa tanpa kira bala bencana yang bakal , akan , mungkin , dan sedang melanda . Bahasa mudahnya , tidor mampus  mati . Huhu . Time tu , apa orang nak cakap dekat aku pun , cakaplah . Aku dah tak kisah dah . Kau bukan faham pun aku rasa ape . Huhu . So , kau cakap lah apa kau nak cakap pun labuuu .. I don't care . Sekian .

4 - Aku telefon adik aku lepas tu aku marah - marah dia ikot sedap rasa hati aku . Haha . Tak lah . Aku kakak yang baik . Tak kejam macam tu . Huhu . Selalunya aku call dia dan sembang - sembang lah sebab dia paling memahami aku dan sangat tau cara nak pujuk dan tenangkan aku . 

6 - Luah dekat orang paling hampir . Thanks lah buat kawan - kawan aku yang selalu sudi tadah telinga dengar benda apa yang aku nak merapu - rapikkan . Huhu . Tapi , part lepas geram aku selalu lepas dekat Mal Mal . Hee ~ Sorry naa Mal Mal . Sabar separuh daripada iman . =p

5 - Nangis . Ni paling common arh dan memang sinonim dengan aku . Kalau dah tak tentu arah nak buat hape . Aku nangis . Tapi , tak de lah aku nangis depan orang . Aku macho ok ? Ehem . Silap . Aku comel dan aku bertambah comel bila aku nangis . That's why aku tak nangis depan orang sebab orang mesti akan jeles . Bila orang jeles , kemungkinan dia akan rasa tak puas hati dengan aku . Bila dia tak puas hati , aku takot dia pulak dilemma nanti . Huhu . Diam lah perempuan . Kau merepek ape ? Huhu . Ok , aku diam .

6 - Tu je . Aku taip entry ni pun sebab aku dilemma arh ni . Hee ~ Tapi , cara paling mujarab nak hilangkan perasaan dilemma ke , sedih ke , tension ke , dekat kan diri dengan Allah . =) 

p/s : Good Luck buat kawan - kawan untuk last day exam esok . And Happy Holiday tawan - tawan . =)





6 comments:

CintaZulaikha said...

akak klu dlm dilema jrg nak dpt bual ngn sesape. sb akak duk jauh dari kengkawan ngn famili.

jd jln yg paling baik ialah , amik kain sejadah, amik telekung dan solat. berdoa agar ditenangkan jiwa dan dibukakan jalan. mungkin itulah yg terbaik adik leh buat skrg.

hentak kpala kat dinding pon tak guna. bukn selesai pon problem.huhu

Afufu said...

tido -.-
hg bukan kalau takdak masalah pun tido ke?haha:P

iena_mieyna ^^ said...

akak : hehe..hentak kepala tu hiperbola je..hihi..erm..setuju sgt dgn cara akak tu..bnyk berdoa...=)

iena_mieyna ^^ said...

afaf : tu perkara wajib bagi aku...=p

the name used said...

kawan rapat tu salah seorangnya saya lah en? *perasan haha

iena_mieyna ^^ said...

sofia blurp2 : hehe .. op coz laaa .. =)

Dilemma gadis Comel ^^

Holla ^^ Tajuk memang tak menahan ... Kahkahkah ... Pernah rasa perasaan dilemma ? Tak kira ah dilemma dari segi hape benda pun kan . Tak tau dilemma tu hape ? =.= Pergi rujuk Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka arh . Malas nak layan . Tak dak mood ! Yang penting wujud perasaan dilemma tu dalam sanubari ... Sanubari ??? Kenapa ayat puitis semacam ?? Whatever lahh ... Huhu . 

Memang tak tenteram hidup kalau dalam situasi dilemma . Rasa macam nak hentuk kepala dekat bantal dinding , nak naik tangga laju - laju sampai tingkat 4 lepas tu terjun pakai payung terjun , semua tu aku tipu . Huhu . Selalunya bila aku rasa dilemma macam tu , aku suka bersendirian jer . Tak ambik kisah pasal orang . Buat hal sendiri je . Hoho .

Orang cakap hidup tanpa masalah tu namanya bukan hidup . Macam mana tu ? Huhu . Hidup memang tak kan sunyi daripada masalah . Ada je masalah . Hilang satu masalah , timbul masalah lain pulak . Hilang , timbul , hilang . Kenapa tak hilang je terus ? Hisy !

Orang selalu cakap merungut bila ada masalah tu tak baik . Orang pandai cakap je , tapi , bila diri sendiri pulak ada masalah , pandai lak merungut ! Gam mulut baru tau . Heh . Kadang - kadang , bukan niat di hati tu sebenarnya nak merungut , tapi , just macam nak lepas beban . Mengeluh . Tu je . Huhu . Manusia ni memang tak kan boleh hadapi masalah sorang - sorang walau setabah dan sekuat badang mana pun mereka . Huhu .

Senyum walau sebesar mana pun masalah kita . =)

Rasanya , bila dilemma , aku mesti buat benda - benda ni :

1 - Duduk sorang - sorang termenung mengenang nasib macam bawang merah dok tunggu mak dia yang dah jadi ikan kaloi dalam telaga . " Mak... timbullah mak .. Merah bawak nasi daun keladi ni ... sob , sob , sob " Tapi mak aku manusia . Bukan ikan kaloi  . Harap maklum . 

2 - Garu - garu kepala sampai rambut kusut - masai . Well , rambut aku ala - ala model Rejoice gitu . Guna jari pun boleh .... Heh . Bila dilemma , aku akan garu - garu kepala yang tak gatal ni . Memang tak senang duduk lah kiranya . Hurm .

3 - Tidor sepanjang masa tanpa kira bala bencana yang bakal , akan , mungkin , dan sedang melanda . Bahasa mudahnya , tidor mampus  mati . Huhu . Time tu , apa orang nak cakap dekat aku pun , cakaplah . Aku dah tak kisah dah . Kau bukan faham pun aku rasa ape . Huhu . So , kau cakap lah apa kau nak cakap pun labuuu .. I don't care . Sekian .

4 - Aku telefon adik aku lepas tu aku marah - marah dia ikot sedap rasa hati aku . Haha . Tak lah . Aku kakak yang baik . Tak kejam macam tu . Huhu . Selalunya aku call dia dan sembang - sembang lah sebab dia paling memahami aku dan sangat tau cara nak pujuk dan tenangkan aku . 

6 - Luah dekat orang paling hampir . Thanks lah buat kawan - kawan aku yang selalu sudi tadah telinga dengar benda apa yang aku nak merapu - rapikkan . Huhu . Tapi , part lepas geram aku selalu lepas dekat Mal Mal . Hee ~ Sorry naa Mal Mal . Sabar separuh daripada iman . =p

5 - Nangis . Ni paling common arh dan memang sinonim dengan aku . Kalau dah tak tentu arah nak buat hape . Aku nangis . Tapi , tak de lah aku nangis depan orang . Aku macho ok ? Ehem . Silap . Aku comel dan aku bertambah comel bila aku nangis . That's why aku tak nangis depan orang sebab orang mesti akan jeles . Bila orang jeles , kemungkinan dia akan rasa tak puas hati dengan aku . Bila dia tak puas hati , aku takot dia pulak dilemma nanti . Huhu . Diam lah perempuan . Kau merepek ape ? Huhu . Ok , aku diam .

6 - Tu je . Aku taip entry ni pun sebab aku dilemma arh ni . Hee ~ Tapi , cara paling mujarab nak hilangkan perasaan dilemma ke , sedih ke , tension ke , dekat kan diri dengan Allah . =) 

p/s : Good Luck buat kawan - kawan untuk last day exam esok . And Happy Holiday tawan - tawan . =)





6 comments:

CintaZulaikha said...

akak klu dlm dilema jrg nak dpt bual ngn sesape. sb akak duk jauh dari kengkawan ngn famili.

jd jln yg paling baik ialah , amik kain sejadah, amik telekung dan solat. berdoa agar ditenangkan jiwa dan dibukakan jalan. mungkin itulah yg terbaik adik leh buat skrg.

hentak kpala kat dinding pon tak guna. bukn selesai pon problem.huhu

Afufu said...

tido -.-
hg bukan kalau takdak masalah pun tido ke?haha:P

iena_mieyna ^^ said...

akak : hehe..hentak kepala tu hiperbola je..hihi..erm..setuju sgt dgn cara akak tu..bnyk berdoa...=)

iena_mieyna ^^ said...

afaf : tu perkara wajib bagi aku...=p

the name used said...

kawan rapat tu salah seorangnya saya lah en? *perasan haha

iena_mieyna ^^ said...

sofia blurp2 : hehe .. op coz laaa .. =)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...