KAWAN atau KEKASIH ?

Holla ^^ Lama tinggal blog … Kesian kau blog . Nak buat macam mana … Huhu . Tak ada enet dekat rumah , macam ini lah jadinya . Thee . Tapi , bagus juga , at least tak ada lah aku asyik penuhkan masa cuti aku dengan blogging je kan . Huhu . 2 bulan cuti , tak tahu lah nak buat hape . Nak kahwin , macam tak sempat pulak nak bulan madu . 2 bulan tak heaven langsung nak pergi bulan madu . Muahaha . Gatal nyewww . Hekhekhek .

Ehem , tajuk tak menahan . Hihi . Pernah tak dapat soklan macam gini? Huhu . Err , yang pasti ini bukan soklan exam , harap maklum .  Diingatkan , ini bukan entry soklan ramalan UPSR ye . Huhu . Tetiba pulak . Ni semua gara – gara adik aku yang ke – 5 arh . Sibuk je tanya soklan spot untuk UPSR dia . Wah3 , ekau yang nak periksa , aku pulak nak kena cari soklan ye ? Huhu . Tak ape lah , sebagai akak yang baik , emm , aku tak masuk bakul angkat sendiri , ok ? Ini kenyataan . Fakta tak boleh diubah ! Cikgu Sejarah yang cakap . Tak puas hati boleh pergi cari gaduh dengan cikgu Sejarah aku . Huahuahua . Panjang pulak kau merepek , kan perempuan ? Ok . =.= Aku pun tolong – tolong lah survey kan jugak soklan untuk dia . Enet kan adaa ….. Segala maklumat di hujung jari anda . >_<

Berbalik kpd tajuk entry yg tak menahan ni , soklan ni buatkan aku jadi pilih kasih . Hehe . Kalau yang Tanya adalah kawan , aku akan cakap, “eh, mestilah aku pilih kau , beb. Kau lah kawan sejati aku dunia akhirat.” Huhu . Kalau yang tanya pulak adalah kekasihss , aku akan jawab, “Of course I pilih you sayangsss . You lah kekasih sehidup semati I .” Hukhuk .( Ambil perhatian , penambahan “s” sebagai symbol plural ).Keh keh keh . Tapi , bila tulis dalam blog ?? Huhu . Jawapan muktamad dan serius diperlukan . ^^

Bagi aku lah kan , kalau nak pilih – pilih ni , aku lemah sikit sebab aku tamak . Kui kui kui . Aku tak suka pilih – pilih . Aku nak semuaaa . Hoho . Tapi , bila terpaksa untuk memilih , kena jugak laa pilih . Huhu . Jawab soklan kena ikotlah kehendak soklan . ( Cikgu Add Math pesan ) . =.=
Kalau ikot konteks KAHWIN , mestilah aku pilih kekasih . Hehe . Takkan nak kawin dengan kawan pulak kot . Habis kekasih aku nak campak mana , kan ? Wahaha . Lagi satu , aku lagi ramai kawan perempuan dari kawan laki , tak kan aku nak kawin dengan kawan perempuan kot . Huhu . Aku tak buat perkara luar tabii . Huhu .

Tapi , let say kalau janji . Kalau aku dah janji dengan kawan – kawan , then tetiba kena date dengan kekasih , mestilah kena pilih kawan , kan ? Aku dah janji dengan dia orang dulu , so , kena lah pilih dia orang dulu . Then , my kekasihss , kena faham lah kan . Dia ada life dia , aku pun ada life aku . So , kena saling memahami , bha . ( Sabah keluar sudaa ) Huhu . Tapi , macam mana kalau dah janji dengan kekasih , tiba – tiba kawan ajak kuar jugak ? Err …. Tengok kepada event jugak lah . Mana satu event yang lagi penting . Kawan – kawan punya event or kekasihss punya event . Kalau waktu tu memang kekasih punya event lagi penting , aku akan ambik keputusan untuk explain dekat kawan – kawan . Satu yang aku memang respect tentang KAWAN , dia orang sangat memahami , dan memang akan mengalah demi kebahagiaan kawan sendiri . Some of them  lah , kan . Macam peribahasa , kawan ketawa senang dicari , kawan menangis sukar dicari . =) Sama jugak macam kekasih … Ada sesetengah pasangan sangat memahami , rela berkorban demi kebahagiaan pasangan dia , but some are not .

Dalam hidup aku pulak , sebelum wujudnya kekasih , aku cuma ada kawan . Kawan lah tempat aku luahkan perasaan , tempat aku nak lepas geram , aku nangis , aku kongsi masalah , semuanya dengan kawan . Sampai satu tahap , teman aku pergi toilet malam – malam dekat asrama pun , kawan . Hehe . Tak kan kekasih pulak kan ? Laen macam pulak bunyi kan. Huhu . Betapa pentingyna kawan dalam hidup aku . Hihi . Kadang – kadang , aku merajuk dengan family pun , aku tumpang pulang bermalam dekat rumah kawan . Hehe . See , kawan lagii . =) Paling best , part bergaduh dengan kekasih pun , aku cari kawan jugak nak nangis + mengadu . Hekhekhek . >_<

Kekasih pulak , time aku sedih , aku ada masalah , kadang – kadang menangis pun , dia lah jadi tempat aku luahkan semua . Plus , time aku terdesak tak ada duit , dia lah belanja aku makan . Hehehehe . Kena belanja lah kan , kalau tak belanja nanti aku cakap dia tak sayang aku . Keh keh keh . Lepas tu dia jugak jadi tempat aku mengada – ngada . Hoho . Keluar jalan – jalan pun dia jugak teman. =)

Overall , aku tak boleh bezakan , kawan dengan kekasih sebab dua – dua sangat penting untuk aku .Yang beza , kawan hanya sekadar kawan dan sahabat tapi tetap dunia dan akhirat , dan kekasih adalah calon pasangan hidup kita juga dunia akhirat ( walaupun belum pasti ). Kawan yang baik akan bimbing kita ke arah kebaikan dunia dan akhirat macam tu jugak dengan kekasih yang betul – betul ikhlas dengan kita , akan sentiasa bimbing kita ke arah kebaikan dan sesuai dengan status dia , untuk jadi bakal pasangan sehidup dan semati kita . Hihi .

p/s : Berkawan biar beribu , bercinta biar satu . Muahaha . Punya la nak cepat sampai gambar apa pun tak sempat letak.. Huhu

No comments:

KAWAN atau KEKASIH ?

Holla ^^ Lama tinggal blog … Kesian kau blog . Nak buat macam mana … Huhu . Tak ada enet dekat rumah , macam ini lah jadinya . Thee . Tapi , bagus juga , at least tak ada lah aku asyik penuhkan masa cuti aku dengan blogging je kan . Huhu . 2 bulan cuti , tak tahu lah nak buat hape . Nak kahwin , macam tak sempat pulak nak bulan madu . 2 bulan tak heaven langsung nak pergi bulan madu . Muahaha . Gatal nyewww . Hekhekhek .

Ehem , tajuk tak menahan . Hihi . Pernah tak dapat soklan macam gini? Huhu . Err , yang pasti ini bukan soklan exam , harap maklum .  Diingatkan , ini bukan entry soklan ramalan UPSR ye . Huhu . Tetiba pulak . Ni semua gara – gara adik aku yang ke – 5 arh . Sibuk je tanya soklan spot untuk UPSR dia . Wah3 , ekau yang nak periksa , aku pulak nak kena cari soklan ye ? Huhu . Tak ape lah , sebagai akak yang baik , emm , aku tak masuk bakul angkat sendiri , ok ? Ini kenyataan . Fakta tak boleh diubah ! Cikgu Sejarah yang cakap . Tak puas hati boleh pergi cari gaduh dengan cikgu Sejarah aku . Huahuahua . Panjang pulak kau merepek , kan perempuan ? Ok . =.= Aku pun tolong – tolong lah survey kan jugak soklan untuk dia . Enet kan adaa ….. Segala maklumat di hujung jari anda . >_<

Berbalik kpd tajuk entry yg tak menahan ni , soklan ni buatkan aku jadi pilih kasih . Hehe . Kalau yang Tanya adalah kawan , aku akan cakap, “eh, mestilah aku pilih kau , beb. Kau lah kawan sejati aku dunia akhirat.” Huhu . Kalau yang tanya pulak adalah kekasihss , aku akan jawab, “Of course I pilih you sayangsss . You lah kekasih sehidup semati I .” Hukhuk .( Ambil perhatian , penambahan “s” sebagai symbol plural ).Keh keh keh . Tapi , bila tulis dalam blog ?? Huhu . Jawapan muktamad dan serius diperlukan . ^^

Bagi aku lah kan , kalau nak pilih – pilih ni , aku lemah sikit sebab aku tamak . Kui kui kui . Aku tak suka pilih – pilih . Aku nak semuaaa . Hoho . Tapi , bila terpaksa untuk memilih , kena jugak laa pilih . Huhu . Jawab soklan kena ikotlah kehendak soklan . ( Cikgu Add Math pesan ) . =.=
Kalau ikot konteks KAHWIN , mestilah aku pilih kekasih . Hehe . Takkan nak kawin dengan kawan pulak kot . Habis kekasih aku nak campak mana , kan ? Wahaha . Lagi satu , aku lagi ramai kawan perempuan dari kawan laki , tak kan aku nak kawin dengan kawan perempuan kot . Huhu . Aku tak buat perkara luar tabii . Huhu .

Tapi , let say kalau janji . Kalau aku dah janji dengan kawan – kawan , then tetiba kena date dengan kekasih , mestilah kena pilih kawan , kan ? Aku dah janji dengan dia orang dulu , so , kena lah pilih dia orang dulu . Then , my kekasihss , kena faham lah kan . Dia ada life dia , aku pun ada life aku . So , kena saling memahami , bha . ( Sabah keluar sudaa ) Huhu . Tapi , macam mana kalau dah janji dengan kekasih , tiba – tiba kawan ajak kuar jugak ? Err …. Tengok kepada event jugak lah . Mana satu event yang lagi penting . Kawan – kawan punya event or kekasihss punya event . Kalau waktu tu memang kekasih punya event lagi penting , aku akan ambik keputusan untuk explain dekat kawan – kawan . Satu yang aku memang respect tentang KAWAN , dia orang sangat memahami , dan memang akan mengalah demi kebahagiaan kawan sendiri . Some of them  lah , kan . Macam peribahasa , kawan ketawa senang dicari , kawan menangis sukar dicari . =) Sama jugak macam kekasih … Ada sesetengah pasangan sangat memahami , rela berkorban demi kebahagiaan pasangan dia , but some are not .

Dalam hidup aku pulak , sebelum wujudnya kekasih , aku cuma ada kawan . Kawan lah tempat aku luahkan perasaan , tempat aku nak lepas geram , aku nangis , aku kongsi masalah , semuanya dengan kawan . Sampai satu tahap , teman aku pergi toilet malam – malam dekat asrama pun , kawan . Hehe . Tak kan kekasih pulak kan ? Laen macam pulak bunyi kan. Huhu . Betapa pentingyna kawan dalam hidup aku . Hihi . Kadang – kadang , aku merajuk dengan family pun , aku tumpang pulang bermalam dekat rumah kawan . Hehe . See , kawan lagii . =) Paling best , part bergaduh dengan kekasih pun , aku cari kawan jugak nak nangis + mengadu . Hekhekhek . >_<

Kekasih pulak , time aku sedih , aku ada masalah , kadang – kadang menangis pun , dia lah jadi tempat aku luahkan semua . Plus , time aku terdesak tak ada duit , dia lah belanja aku makan . Hehehehe . Kena belanja lah kan , kalau tak belanja nanti aku cakap dia tak sayang aku . Keh keh keh . Lepas tu dia jugak jadi tempat aku mengada – ngada . Hoho . Keluar jalan – jalan pun dia jugak teman. =)

Overall , aku tak boleh bezakan , kawan dengan kekasih sebab dua – dua sangat penting untuk aku .Yang beza , kawan hanya sekadar kawan dan sahabat tapi tetap dunia dan akhirat , dan kekasih adalah calon pasangan hidup kita juga dunia akhirat ( walaupun belum pasti ). Kawan yang baik akan bimbing kita ke arah kebaikan dunia dan akhirat macam tu jugak dengan kekasih yang betul – betul ikhlas dengan kita , akan sentiasa bimbing kita ke arah kebaikan dan sesuai dengan status dia , untuk jadi bakal pasangan sehidup dan semati kita . Hihi .

p/s : Berkawan biar beribu , bercinta biar satu . Muahaha . Punya la nak cepat sampai gambar apa pun tak sempat letak.. Huhu

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...