Keje Part Time ^^

Holla ^^ Cuti sem menjelma lagiiiiiii !!!!! ( 12 harakat untuk bacaan "lagi' itu . Sekian.) Bila cuti sem , sebelum cuti lagi aku dah pikir dah , ape aku nak buat , nak buat , nak buat ! Kalau aku tanya kucing aku , dia mesti akan perli aku , " eleh , macam aku tak tau kau tu kaki tidor . Haktuih!" Melampau punya kucing . Dasar kucing lupakan bulu ! ( Padan muka aku sapa suruh tanya kucing .) Kalau aku tanya orang lagiii laa sakit hati , " tak payah poyo sangaat lahhh ... Macam aku tak tau kau tu asal cuti je tido . Nak buat keje time cuti konon! Wakluuu..." Demn.... Haktuih tuih tuih !! Semua asyik nak perli je . Hurmm . Bagi laa sokongan moral sikit . Macam ni arh kawan . * Tetibe* .

Biadap betul kucing zaman sekarang . hahah .

WTH!! haha ... Kucing aku tak sampai macam ni lagi . Alhamdulillah . =.=

Berbalik kepada tajuk , aku tak ada lah teruk sangat sampai tak boleh diharap . Aku bukanlah seorang manusia yang langsung tak berjasa dan aku bukan lah seperti perumpamaan pepatah Melayu , hidup segan , mati tak mahu . Bukan aku . Bukan . ( Ayat ni macam sesuai je aku masukkan dalam karangan darjah 2 adik aku . Aku Sebatang pensel .) =.=

Pengalaman first aku kerja part - time , time aku tengah tunggu result SPM . Ehem . Tak payah melalut sampai nak tau result , ok ? Private and confidential . Haha . ( Poyo . Sapa teringin nak tau result kau ntah . Simpan buat kain buruk je la weyh . ) T.T 

1 - Sales Girl
Dulu aku anti gila kerja ni . Serius cakap . Sebab ? Dulu satu kelas gelakkan aku , time aku darjah 5 . Kenapa ? Kisah nya begini ...... Aku ni sekolah kampung je . ( Orang selalu cakap budak kampung tak pandai . Aku akur je lah . Peduli ape orang nak cakap , lantak arh ) Haha . Masa tuisyen , aku duduk paling depan sekali ..... Sebab aku nak jadi pelajar contoh =.= . Cikgu tu dia kenal budak - budak yang duduk depan , selalu jawab soklan dia , tolong padam papan hitam . Bila cikgu kenal , mesti senang dapat markah . So , atas faktor - faktor tu , aku selalu la berebut dengan kawan - kawan lain nak duduk depan . Hihi .* Kaki bodek cikgu* 

Satu hari tu , sir aku pun panggil . Dia suruh aku baca ayat yang dia tulis dekat depan , perkataan itu ialah , 'mosque' . Dan aku dengan lantang dan semangat wajanya , baca kuat - kuat supaya satu kelas tau aku pandai baca bahasa omputih ( budak - budak memang riak + takbur pun) aku sebut , 'mosquito'. Berdekah - dekah kawan - kawan kelas aku gelak . Tinggal yang duduk sebelah aku je dia tak gelak . Aku tau sebab apa dia tak gelak .. Sebab dia takut nanti balik tuisyen aku tak bagi dia tumpang naik basikal aku . =.= Apaa punya kawan . Sir aku pulak dengan sisa gelak , dia perli , "You want to be a sales girl?" Pe hal lak ? Aku geleng je lah . Cita - cita aku time tu nak jadi doktor laaaa . "Kalau awak nak jadi sales girl , bagus la , keje pegang tongkat je . Nyanyuk ." Wak luuu . 

I'm not that innocent.... Huhu

Aku jadi sales girl pun sekejap je . Sebab ? Kerja dia berat . Asyik - asyik aku je kena punggah stor . Arghhh ! Habis make -up aku  >_< Stor dah la semak . Huh ! Lepas tu , senior suka buli ! I hate kena buli !!!I buli tak pe lah . Heh . 

2 - Top - up girl 
Hehe . Yang ni best sebab aku rasa macam selebriti pulak . Hari - hari orang datang bagi nombor , ok? Berasak - asak kott . Auww . ( Gedikss nyewww) =.= ( Stop menggedik , perempuan ) Ok .  Keje ni best sebab tak banyak bergerak , tak kena buli . Bos baikkk . Hee ~ Duduk depan kaunter , orang tulis nombor , tekan handphone , masuk nombor , masuk pin , release , taraa ! Siap kerja . Hihi . Senang gila . Susah pun time nak promote handphone . Tapi , nak promote gadjet bukan masalah besar lah , sebab mostly orang dah tau dah , apa function semua handphone yang dekat pasaran , just top - up sikit je nak persuade dia orang suruh beli jugak . Hiks .



3 - Masih dalam pemikiran
Mungkinkah aku akan jadi penidor tegar ?? Owh ... tidaakk . Tak masyuk langsung . Heh . Adik aku cakap ada keje kosong dekat butik pengantin , kedai bunga dengan kedai kek dekat dengan kawasan rumah aku . Macam menarik . Tapi ... semua tak sesuai . Aku tak pandai jahit , make - up , hias bagai segala . So , macam mana nak keja butik pengantin ? Nak bagi lingkup perniagaan orang ? Tak sanggup . Huhu . Masalah 2 , aku tak pandai gubah bunga , aku tak kenal pun jenis bunga melainkan dua jenis , bunga taik ayam , sebab aku tak suka , dan bunga ros , sebab aku suka . 2 jenis tu je aku kenal . Macam ni gaya pun adaa kah ? =.= Yang ke - 3 , aku reti bakar kek dalam game cupcake corner Facebook tu je . Bakar kek dalam kedai kek SEBENAR aku tak reti , tapi kalau bakar kedai kek maybe aku reti . T.T 

p/s : Tok aku dekat kampung suggest aku balik cuti ni belajar masak . Dia gelak kat aku sebab tak reti potong sayur . T.T ( Cadangan tok aku ni macam boleh pakai je...)



4 comments:

the name used said...

Dengar cakap tok, belajar masak ! *cakap orang tapi diri sendiri pun tak reti haha *

'Muhammad Khairul Arif said...

ha,takpon blajar drive,senang nanti nak g mane2 bawak sniri je

She's retarded said...

janji kerja halal

iena_mieyna ^^ said...

SOFIA : hahaha...ikan tak dak kulit..oopps! =p

khairul arif : heheh....lesen moto pun blom hbis blaja lagi..hehehe

Keje Part Time ^^

Holla ^^ Cuti sem menjelma lagiiiiiii !!!!! ( 12 harakat untuk bacaan "lagi' itu . Sekian.) Bila cuti sem , sebelum cuti lagi aku dah pikir dah , ape aku nak buat , nak buat , nak buat ! Kalau aku tanya kucing aku , dia mesti akan perli aku , " eleh , macam aku tak tau kau tu kaki tidor . Haktuih!" Melampau punya kucing . Dasar kucing lupakan bulu ! ( Padan muka aku sapa suruh tanya kucing .) Kalau aku tanya orang lagiii laa sakit hati , " tak payah poyo sangaat lahhh ... Macam aku tak tau kau tu asal cuti je tido . Nak buat keje time cuti konon! Wakluuu..." Demn.... Haktuih tuih tuih !! Semua asyik nak perli je . Hurmm . Bagi laa sokongan moral sikit . Macam ni arh kawan . * Tetibe* .

Biadap betul kucing zaman sekarang . hahah .

WTH!! haha ... Kucing aku tak sampai macam ni lagi . Alhamdulillah . =.=

Berbalik kepada tajuk , aku tak ada lah teruk sangat sampai tak boleh diharap . Aku bukanlah seorang manusia yang langsung tak berjasa dan aku bukan lah seperti perumpamaan pepatah Melayu , hidup segan , mati tak mahu . Bukan aku . Bukan . ( Ayat ni macam sesuai je aku masukkan dalam karangan darjah 2 adik aku . Aku Sebatang pensel .) =.=

Pengalaman first aku kerja part - time , time aku tengah tunggu result SPM . Ehem . Tak payah melalut sampai nak tau result , ok ? Private and confidential . Haha . ( Poyo . Sapa teringin nak tau result kau ntah . Simpan buat kain buruk je la weyh . ) T.T 

1 - Sales Girl
Dulu aku anti gila kerja ni . Serius cakap . Sebab ? Dulu satu kelas gelakkan aku , time aku darjah 5 . Kenapa ? Kisah nya begini ...... Aku ni sekolah kampung je . ( Orang selalu cakap budak kampung tak pandai . Aku akur je lah . Peduli ape orang nak cakap , lantak arh ) Haha . Masa tuisyen , aku duduk paling depan sekali ..... Sebab aku nak jadi pelajar contoh =.= . Cikgu tu dia kenal budak - budak yang duduk depan , selalu jawab soklan dia , tolong padam papan hitam . Bila cikgu kenal , mesti senang dapat markah . So , atas faktor - faktor tu , aku selalu la berebut dengan kawan - kawan lain nak duduk depan . Hihi .* Kaki bodek cikgu* 

Satu hari tu , sir aku pun panggil . Dia suruh aku baca ayat yang dia tulis dekat depan , perkataan itu ialah , 'mosque' . Dan aku dengan lantang dan semangat wajanya , baca kuat - kuat supaya satu kelas tau aku pandai baca bahasa omputih ( budak - budak memang riak + takbur pun) aku sebut , 'mosquito'. Berdekah - dekah kawan - kawan kelas aku gelak . Tinggal yang duduk sebelah aku je dia tak gelak . Aku tau sebab apa dia tak gelak .. Sebab dia takut nanti balik tuisyen aku tak bagi dia tumpang naik basikal aku . =.= Apaa punya kawan . Sir aku pulak dengan sisa gelak , dia perli , "You want to be a sales girl?" Pe hal lak ? Aku geleng je lah . Cita - cita aku time tu nak jadi doktor laaaa . "Kalau awak nak jadi sales girl , bagus la , keje pegang tongkat je . Nyanyuk ." Wak luuu . 

I'm not that innocent.... Huhu

Aku jadi sales girl pun sekejap je . Sebab ? Kerja dia berat . Asyik - asyik aku je kena punggah stor . Arghhh ! Habis make -up aku  >_< Stor dah la semak . Huh ! Lepas tu , senior suka buli ! I hate kena buli !!!I buli tak pe lah . Heh . 

2 - Top - up girl 
Hehe . Yang ni best sebab aku rasa macam selebriti pulak . Hari - hari orang datang bagi nombor , ok? Berasak - asak kott . Auww . ( Gedikss nyewww) =.= ( Stop menggedik , perempuan ) Ok .  Keje ni best sebab tak banyak bergerak , tak kena buli . Bos baikkk . Hee ~ Duduk depan kaunter , orang tulis nombor , tekan handphone , masuk nombor , masuk pin , release , taraa ! Siap kerja . Hihi . Senang gila . Susah pun time nak promote handphone . Tapi , nak promote gadjet bukan masalah besar lah , sebab mostly orang dah tau dah , apa function semua handphone yang dekat pasaran , just top - up sikit je nak persuade dia orang suruh beli jugak . Hiks .



3 - Masih dalam pemikiran
Mungkinkah aku akan jadi penidor tegar ?? Owh ... tidaakk . Tak masyuk langsung . Heh . Adik aku cakap ada keje kosong dekat butik pengantin , kedai bunga dengan kedai kek dekat dengan kawasan rumah aku . Macam menarik . Tapi ... semua tak sesuai . Aku tak pandai jahit , make - up , hias bagai segala . So , macam mana nak keja butik pengantin ? Nak bagi lingkup perniagaan orang ? Tak sanggup . Huhu . Masalah 2 , aku tak pandai gubah bunga , aku tak kenal pun jenis bunga melainkan dua jenis , bunga taik ayam , sebab aku tak suka , dan bunga ros , sebab aku suka . 2 jenis tu je aku kenal . Macam ni gaya pun adaa kah ? =.= Yang ke - 3 , aku reti bakar kek dalam game cupcake corner Facebook tu je . Bakar kek dalam kedai kek SEBENAR aku tak reti , tapi kalau bakar kedai kek maybe aku reti . T.T 

p/s : Tok aku dekat kampung suggest aku balik cuti ni belajar masak . Dia gelak kat aku sebab tak reti potong sayur . T.T ( Cadangan tok aku ni macam boleh pakai je...)



4 comments:

the name used said...

Dengar cakap tok, belajar masak ! *cakap orang tapi diri sendiri pun tak reti haha *

'Muhammad Khairul Arif said...

ha,takpon blajar drive,senang nanti nak g mane2 bawak sniri je

She's retarded said...

janji kerja halal

iena_mieyna ^^ said...

SOFIA : hahaha...ikan tak dak kulit..oopps! =p

khairul arif : heheh....lesen moto pun blom hbis blaja lagi..hehehe




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...