Love Vs Money ??

Holla ^^ Tajuk ni dah macam agak common bagi aku or maybe semua orang. Huhu . Duit dan cinta . Kadang – kadang debate pun ada dapat tajuk macam ni . Debate ? Rindu pulak dengan suasana kelas even sometimes class is bored . Huhu . Sabar je lah . Still have a long time to go before new sem . Hoho .

Cinta . Macam – macam jenis cinta . Well , honestly aku terjebak dengan dunia cintan – cintun ni since aku dalam upper form lah . Huhu . Form 4 . Yup , honeymoon time . Haha . Masa form 4 aku declare diri aku tengah honeymoon sebab aku baru kenal life sebenar . Hekhek . Time tu lah aku macam baru dapat nikmat hidup sebenar sebab rasa macam dewasa gile , okeyh ? Haha . Form 1 aku tak enjoy sebab aku homesick memanjang . Heh . Form 2 aku enjoy jugak tapi tak enjoy sangat sebab time tu aku tak reti sangat nak break rules . So , macam skema sikit . Semua nak kena ikot timing . Serius , tak suka ! Form 3 ? Memang lahhh . Kalau aku enjoy sakan mesti abah aku datang jenguk aku tiap-tiap minggu lah kot dan cikgu Maths aku maybe akan tahan aku time lepas kelas suruh aku buat latihan bagi siap jugak baru boleh balik . Tak sukeeee ! T.T Semua gara-gara nak PMR tapi result aku still macam siput babi . Tak ada peningkatan especially Maths . Huh !

Form 4 sangat heaven sebab aku lulus cemerlang PMR ,so , tiket kebebasan . Kah kah kah . Abah aku cakap aku dah besar panjang boleh pikir sendiri hal masa depan . Fine . Aku ambik keputusan Form 5 baru aku nak struggle demi masa depan. =.= Memang sangat berwawasan , okeyh ? So , time Form 4 , aku tetapkan pendirian , kalau nak cari boyfriend , cari yang kaya , boleh support aku . Pengakuan berani mati . Aku bukan pisau cukur . Haha . Bagi aku , no money , no love . Huh ! Lelaki , cinta monyet ni bagi diorang just suke-suke je . Sekupang pun tak boleh pakai . So , kalau aku nak bercinta , aku kena make sure aku dapat advantages . Money ! Heh . Kalau time bergosip , tetibe nampak pak we lalu , handsome . Perkara first akan disoal , dia tu kaya kerrr?? Memang macam pisau cukur . Tapi,ada aku kisah ? Bagi aku , cinta tak jamin kebahagiaan . Duit yang penting . Cinta kemudian . Kui kui kui .

Hiasan semata.Tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang pengsan.

Persepsi aku dengan cinta time tu adalah , cinta tanpa duit is nothing . Aku tak dapat apa-apa sebab kasih – sayang tu palsu . Boleh lenyap bila – bila masa sama ada kita sedar atau tak . Tambah-tambah dengan istilah couple time sekolah atau bahasa lainnya , cinta monyet. Tak boleh pakai ! Memang semua palsu . 



So , aku just couple suka-suka sebab bila couple , automatic lah pasangan tu dengan sendirinya macam ada aura je nak belanja kita lah , bagi hadiah itu inilah . Ye , sangat best . Dapat teddy bear + coklat Cadbury free . Huhu .Abaikan pemikiran kolot ini . Bagi aku jugak , cintakan lelaki yang ada duit ni sedikit sebanyak membaloikan diri aku . Huhu . Biasalah , perempuan bila sayang , sayang betul – betul .Aku sangat tak suka lelaki yang harapkan perempuan. Ini biasa aku tengok bila makan , perempuan kena bayar . Serius , bullshit. Kalau kadang-kadang nak suruh aku bayar , aku tak kisah lah . Bagi aku , lelaki macam ni jenis tak dak tanggungjawab . Nak bayar makan pun tak lepas , ada hati janji dengan aku nak kahwin lah , honeymoon dekat seluruh dunia lah . Huh ! Tak payah lah . Lebih baik solo lagi bagus . Huhu .

Pemikiran ni berlanjutan sampai aku masuk uni sekarang . Bagi aku , aku suka lelaki yang even tak kaya pun , tapi berduit . Rupa paras bagi aku , nombor 2. Kalau handsome , tapi makan tengah hari pun nak aku bayar , boleh jalaannn daaa ! Tak ingin . Tak menjamin masa depan . Huhu . Tapi , aku lupa , sebenarnya , bila kita nak jalinkan hubungan yang serius , sebagai perempuan sebenarnya bukan wang ringgit yang aku cari . Tapi , perhatian and kasih sayang . Cinta dengan wang ringgit , memang aku akan dapat . Duit boleh cari tapi perhatian dengan kasih sayang yang ikhlas dan cinta tu sendiri , bukannya ada dijual beli dekat kedai or mana- mana pasaraya berhampiran . Huhu . Konsep dia , sama macam cinta ibu bapa dengan anak-anak . Anak orang kaya , diorang dimanjakan . Parents diorang sayang diorang. Diorang boleh hang out dengan kawan-kawan everyday and every times they want. Duit bukan masalah besar bagi diorang. Just mintak je dengan parents. Tapi , parents diorang jarang dapat luangkan masa dengan diorang sebab busy dengan kerja , outstation and what so ever lah .

Anak orang miskin? ( Macam aku ) Hehe… Walaupun tak ada peluang hang out sakan dengan kawan – kawan . Duit pun kena berjimat-cermat tapi diorang dapat perhatian dan kasih sayang. Emak selalu dekat rumah dan sentiasa ada untuk sokong anak-anak. Masakkan makan tengah hari walaupun lauk tak seberapa . Tunggu anak-anak balik sekolah . Malam-malam boleh luang masa ajar anak-anak mengaji al-quran.Ayah pulak,walaupun sibuk tetap ada masa untuk anak-anak time weekend. Bahagia sangat… =) (Pengaruh drama tv ) >_<

Macam tu lah agaknya kan bila cinta yang kasih sayang dan perhatiannya diganti dengan duit . Bayangkan kalau dapat pasangan kaya , tapi jarang dapat luangkan masa dengan kita. Jarang dapat mesra-mesra. Jarang dapat jumpa dan paling sedih , nak call atau mesej pun kadang-kadang tak berkesempatan.( Harap je pakai Blackberry + top-up beratus-ratus sebulan. Tapi kedekut . Hakktuiihh!)Tapi , dia boleh manjakan kita dengan duit. Bila kita sunyi , dia bagi duit suruh pergi shopping ke , vacation ke , tapi sorang-sorang sebab dia busy . ( T.T ) Tak ada masa nak luangkan dengan kita . Apa guna aku ada pasangan kalau hidup macam yatim piatu . Huhu . Tak best . Macam bercinta dengan tunggul – kayu . Tuih! Tak sukeee !

Kalau pasangan yang tak kaya pun , tapi rajin usaha cari duit untuk kita . Selalu dengan kita.Faham kesusahan kita dan sentiasa usaha nak baiki hidup dia sebab nak jaga kita dengan baik . Lagi best . Sweet . Daripada kaya tapi tinggal aku sorang-sorang . Silap haribulan aku kikis harta dia lepas tu aku pergi cari orang lain . Huhu . Tak mau arh . Jahat ! Pisau cukur . Tak baik makan harta orang . Hoho .

Kesimpulannya , aku dah insaf … Huhu . Aku nak pasangan yang sederhana , tapi terima aku seadanya . Hehe .  Tak kaya pun tak pe lah .. Asalkan rajin usaha untuk bela nasib diri sendiri dan orang yang dia sayang ( aku lah tu ) . Nak kaya ? Biarlah aku berdiri atas kaki aku sendiri. Rasa kekayaan hasil titik peluh aku sendiri. ( ayat nak mengancam selalu ) Hahaha .Tak boleh belah ayat kau , perempuan . =.= Tak pe , boleh abaikan kalau rasa nak munta hijau . =p Tapi , kalau dapat pasangan kaya , itu satu bonus . Keh keh keh.


p/s : Walaupun dah insaf , aku masih tak boleh elak dari meng’usya’ lelaki hensem ber kereta sport . Auwww .



4 comments:

athiera said...

saya tambah hai!hehe

iena_mieyna ^^ said...

heh!hai hai bye bye la ain toek..keh keh keh

CintaZulaikha said...

hmmm..duet kekadang mampu mengatasi segalanya..

iena_mieyna ^^ said...

cintazulaikha: akak...x dpt dinafikan..=)

Love Vs Money ??

Holla ^^ Tajuk ni dah macam agak common bagi aku or maybe semua orang. Huhu . Duit dan cinta . Kadang – kadang debate pun ada dapat tajuk macam ni . Debate ? Rindu pulak dengan suasana kelas even sometimes class is bored . Huhu . Sabar je lah . Still have a long time to go before new sem . Hoho .

Cinta . Macam – macam jenis cinta . Well , honestly aku terjebak dengan dunia cintan – cintun ni since aku dalam upper form lah . Huhu . Form 4 . Yup , honeymoon time . Haha . Masa form 4 aku declare diri aku tengah honeymoon sebab aku baru kenal life sebenar . Hekhek . Time tu lah aku macam baru dapat nikmat hidup sebenar sebab rasa macam dewasa gile , okeyh ? Haha . Form 1 aku tak enjoy sebab aku homesick memanjang . Heh . Form 2 aku enjoy jugak tapi tak enjoy sangat sebab time tu aku tak reti sangat nak break rules . So , macam skema sikit . Semua nak kena ikot timing . Serius , tak suka ! Form 3 ? Memang lahhh . Kalau aku enjoy sakan mesti abah aku datang jenguk aku tiap-tiap minggu lah kot dan cikgu Maths aku maybe akan tahan aku time lepas kelas suruh aku buat latihan bagi siap jugak baru boleh balik . Tak sukeeee ! T.T Semua gara-gara nak PMR tapi result aku still macam siput babi . Tak ada peningkatan especially Maths . Huh !

Form 4 sangat heaven sebab aku lulus cemerlang PMR ,so , tiket kebebasan . Kah kah kah . Abah aku cakap aku dah besar panjang boleh pikir sendiri hal masa depan . Fine . Aku ambik keputusan Form 5 baru aku nak struggle demi masa depan. =.= Memang sangat berwawasan , okeyh ? So , time Form 4 , aku tetapkan pendirian , kalau nak cari boyfriend , cari yang kaya , boleh support aku . Pengakuan berani mati . Aku bukan pisau cukur . Haha . Bagi aku , no money , no love . Huh ! Lelaki , cinta monyet ni bagi diorang just suke-suke je . Sekupang pun tak boleh pakai . So , kalau aku nak bercinta , aku kena make sure aku dapat advantages . Money ! Heh . Kalau time bergosip , tetibe nampak pak we lalu , handsome . Perkara first akan disoal , dia tu kaya kerrr?? Memang macam pisau cukur . Tapi,ada aku kisah ? Bagi aku , cinta tak jamin kebahagiaan . Duit yang penting . Cinta kemudian . Kui kui kui .

Hiasan semata.Tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang pengsan.

Persepsi aku dengan cinta time tu adalah , cinta tanpa duit is nothing . Aku tak dapat apa-apa sebab kasih – sayang tu palsu . Boleh lenyap bila – bila masa sama ada kita sedar atau tak . Tambah-tambah dengan istilah couple time sekolah atau bahasa lainnya , cinta monyet. Tak boleh pakai ! Memang semua palsu . 



So , aku just couple suka-suka sebab bila couple , automatic lah pasangan tu dengan sendirinya macam ada aura je nak belanja kita lah , bagi hadiah itu inilah . Ye , sangat best . Dapat teddy bear + coklat Cadbury free . Huhu .Abaikan pemikiran kolot ini . Bagi aku jugak , cintakan lelaki yang ada duit ni sedikit sebanyak membaloikan diri aku . Huhu . Biasalah , perempuan bila sayang , sayang betul – betul .Aku sangat tak suka lelaki yang harapkan perempuan. Ini biasa aku tengok bila makan , perempuan kena bayar . Serius , bullshit. Kalau kadang-kadang nak suruh aku bayar , aku tak kisah lah . Bagi aku , lelaki macam ni jenis tak dak tanggungjawab . Nak bayar makan pun tak lepas , ada hati janji dengan aku nak kahwin lah , honeymoon dekat seluruh dunia lah . Huh ! Tak payah lah . Lebih baik solo lagi bagus . Huhu .

Pemikiran ni berlanjutan sampai aku masuk uni sekarang . Bagi aku , aku suka lelaki yang even tak kaya pun , tapi berduit . Rupa paras bagi aku , nombor 2. Kalau handsome , tapi makan tengah hari pun nak aku bayar , boleh jalaannn daaa ! Tak ingin . Tak menjamin masa depan . Huhu . Tapi , aku lupa , sebenarnya , bila kita nak jalinkan hubungan yang serius , sebagai perempuan sebenarnya bukan wang ringgit yang aku cari . Tapi , perhatian and kasih sayang . Cinta dengan wang ringgit , memang aku akan dapat . Duit boleh cari tapi perhatian dengan kasih sayang yang ikhlas dan cinta tu sendiri , bukannya ada dijual beli dekat kedai or mana- mana pasaraya berhampiran . Huhu . Konsep dia , sama macam cinta ibu bapa dengan anak-anak . Anak orang kaya , diorang dimanjakan . Parents diorang sayang diorang. Diorang boleh hang out dengan kawan-kawan everyday and every times they want. Duit bukan masalah besar bagi diorang. Just mintak je dengan parents. Tapi , parents diorang jarang dapat luangkan masa dengan diorang sebab busy dengan kerja , outstation and what so ever lah .

Anak orang miskin? ( Macam aku ) Hehe… Walaupun tak ada peluang hang out sakan dengan kawan – kawan . Duit pun kena berjimat-cermat tapi diorang dapat perhatian dan kasih sayang. Emak selalu dekat rumah dan sentiasa ada untuk sokong anak-anak. Masakkan makan tengah hari walaupun lauk tak seberapa . Tunggu anak-anak balik sekolah . Malam-malam boleh luang masa ajar anak-anak mengaji al-quran.Ayah pulak,walaupun sibuk tetap ada masa untuk anak-anak time weekend. Bahagia sangat… =) (Pengaruh drama tv ) >_<

Macam tu lah agaknya kan bila cinta yang kasih sayang dan perhatiannya diganti dengan duit . Bayangkan kalau dapat pasangan kaya , tapi jarang dapat luangkan masa dengan kita. Jarang dapat mesra-mesra. Jarang dapat jumpa dan paling sedih , nak call atau mesej pun kadang-kadang tak berkesempatan.( Harap je pakai Blackberry + top-up beratus-ratus sebulan. Tapi kedekut . Hakktuiihh!)Tapi , dia boleh manjakan kita dengan duit. Bila kita sunyi , dia bagi duit suruh pergi shopping ke , vacation ke , tapi sorang-sorang sebab dia busy . ( T.T ) Tak ada masa nak luangkan dengan kita . Apa guna aku ada pasangan kalau hidup macam yatim piatu . Huhu . Tak best . Macam bercinta dengan tunggul – kayu . Tuih! Tak sukeee !

Kalau pasangan yang tak kaya pun , tapi rajin usaha cari duit untuk kita . Selalu dengan kita.Faham kesusahan kita dan sentiasa usaha nak baiki hidup dia sebab nak jaga kita dengan baik . Lagi best . Sweet . Daripada kaya tapi tinggal aku sorang-sorang . Silap haribulan aku kikis harta dia lepas tu aku pergi cari orang lain . Huhu . Tak mau arh . Jahat ! Pisau cukur . Tak baik makan harta orang . Hoho .

Kesimpulannya , aku dah insaf … Huhu . Aku nak pasangan yang sederhana , tapi terima aku seadanya . Hehe .  Tak kaya pun tak pe lah .. Asalkan rajin usaha untuk bela nasib diri sendiri dan orang yang dia sayang ( aku lah tu ) . Nak kaya ? Biarlah aku berdiri atas kaki aku sendiri. Rasa kekayaan hasil titik peluh aku sendiri. ( ayat nak mengancam selalu ) Hahaha .Tak boleh belah ayat kau , perempuan . =.= Tak pe , boleh abaikan kalau rasa nak munta hijau . =p Tapi , kalau dapat pasangan kaya , itu satu bonus . Keh keh keh.


p/s : Walaupun dah insaf , aku masih tak boleh elak dari meng’usya’ lelaki hensem ber kereta sport . Auwww .



4 comments:

athiera said...

saya tambah hai!hehe

iena_mieyna ^^ said...

heh!hai hai bye bye la ain toek..keh keh keh

CintaZulaikha said...

hmmm..duet kekadang mampu mengatasi segalanya..

iena_mieyna ^^ said...

cintazulaikha: akak...x dpt dinafikan..=)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...