Cuma Memahami sajerrr

Berikan saya sedikit ruang utk merasa ketenangan walaupun hanya sedetik cuma ~ Iena_mieyna 2011 ~
( Sedetik cuma tu mcm tajuk lagu Anuar Zain dlm citer Merong jer pun . Uhuk . Abaikan pelishh )

Ni semua ujian weyh . Sabar lah . Mesti ada hikmah sebalik semua ni .
Itu mungkin kata-kata semangat utk aku waktu aku dlm kesusahan,kepayahan,kerunsingan,what so ever lagi lah . 
Dan aku cuma mampu kata dlm hati , tolonglah hidup , katakan aku bukan satu-satunya manusia yg akan kalah dgn semua ni .

Bila diri dlm kesusahan , kerunsingan , x sedap hati , risau , semua tu betul-betul menguji tahap kesabaran yg sememangnya tak seberapa ni . 
Dlm waktu tu , apa yg diperlukan cuma lah sedikit ruang utk merasai ketenangan dan sedikit masa utk menenangkan hati .
Kalau asyik nak mendiamkan diri je . Sama lah mcm nak melarikan diri dari masalah .
Dan waktu dgr kata-kata tu , aku cuma mampu kata dlm hati , tolonglah telinga , katakan kau tak dengar semua kata-kata bullshit itu tadi .

Waktu diri dlm keadaan serba salah . Masalah semakin rumit . Apa yg diperlukan cuma lah sedikit pemahaman dan ketenangan dalam usaha mencari penyelesaian .
Memang . Bila dah salah , mulalah buat muka kesian . Tak nak mengaku keslahan diri sendiri . Ego . 
Dan waktu dgr kata-kata tu , aku cuma mampu kata dlm hati , sabarlah hati . Katakan pada aku kau sememangnya diciptakan kebal . Tak berdarah ditoreh tajmnya kata-kata ibarat sebilah belati .

Dan sememangnya kalau mengharapkan org memahami diri , ibarat bercakap dgn pokok . Mungkin bercakap dgn pokok lebih menyedapkan hati . Isk3 . 

p/s : Mostly entry bulan May ni semua soal hati dan tak boleh dikomen . Isk3 . (Gedik

Cuma Memahami sajerrr

Berikan saya sedikit ruang utk merasa ketenangan walaupun hanya sedetik cuma ~ Iena_mieyna 2011 ~
( Sedetik cuma tu mcm tajuk lagu Anuar Zain dlm citer Merong jer pun . Uhuk . Abaikan pelishh )

Ni semua ujian weyh . Sabar lah . Mesti ada hikmah sebalik semua ni .
Itu mungkin kata-kata semangat utk aku waktu aku dlm kesusahan,kepayahan,kerunsingan,what so ever lagi lah . 
Dan aku cuma mampu kata dlm hati , tolonglah hidup , katakan aku bukan satu-satunya manusia yg akan kalah dgn semua ni .

Bila diri dlm kesusahan , kerunsingan , x sedap hati , risau , semua tu betul-betul menguji tahap kesabaran yg sememangnya tak seberapa ni . 
Dlm waktu tu , apa yg diperlukan cuma lah sedikit ruang utk merasai ketenangan dan sedikit masa utk menenangkan hati .
Kalau asyik nak mendiamkan diri je . Sama lah mcm nak melarikan diri dari masalah .
Dan waktu dgr kata-kata tu , aku cuma mampu kata dlm hati , tolonglah telinga , katakan kau tak dengar semua kata-kata bullshit itu tadi .

Waktu diri dlm keadaan serba salah . Masalah semakin rumit . Apa yg diperlukan cuma lah sedikit pemahaman dan ketenangan dalam usaha mencari penyelesaian .
Memang . Bila dah salah , mulalah buat muka kesian . Tak nak mengaku keslahan diri sendiri . Ego . 
Dan waktu dgr kata-kata tu , aku cuma mampu kata dlm hati , sabarlah hati . Katakan pada aku kau sememangnya diciptakan kebal . Tak berdarah ditoreh tajmnya kata-kata ibarat sebilah belati .

Dan sememangnya kalau mengharapkan org memahami diri , ibarat bercakap dgn pokok . Mungkin bercakap dgn pokok lebih menyedapkan hati . Isk3 . 

p/s : Mostly entry bulan May ni semua soal hati dan tak boleh dikomen . Isk3 . (Gedik



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...