Saat-saat dirundung malang

Holla ^^ Tajuk entry aku memang selalu x menahan . Ye , tiap kali aku nak buat entry , aku selalu 'blurr' bila nak tulis title . Huhu . Tolonglah jgn terlampau berterus-terang mengatakan aku ni minah 'blurr' walapun hakikatnya memang aku ' blurr ' . As cute as me , (ehem! i mean) ~ excuse me , walaupun aku 'blurr' , aku cumil , ok! uhuk!

Pernah tak anda rasa yg diri anda dirundung malang ? (Ayat aku ni selalu terlebih tatabahasa.Aku sendiri pun x faham sebab-musababnya). Ye , merasakan yg anda satu - satunya manusia termalang di dunia ni. Heh ! Tolonglah jgn berlebihan hyperbola nya walaupun memang anda sedang dirundung malang . Sebab ? Sebab selagi anda berada di bumi Malaysia ni , anda bukanlah insan yg termalang, okeyh? ( Sudah, apa kaitannya pulak berada di bumi Malaysia dgn malang?) Entah , tapi rasanya mcm ada kaitan je kalau dikaitkan dengan isu subjek Global yg bosan tu . Err ... i mean ... ye lah , jadi rakyat Malaysia ni kiranya still beruntung lagi lah nak dibandingkan dgn rakyat negara lain kan . Duduk Malaysia ni still cukup lagi makan , minum , barang - barang kalau naik harga pun , tak lah seteruk negara lain . So , still kira lagi beruntung lah kan ? Kott .. Hikss .

Aku pun selalu jugak rasa diri aku ni kononnya termalang sekali di dunia ni . Hua3 . Ye la , tiap kali aku ada masalah , susah sikit je , aku mesti akan merungut - rungut dan akan ckp mcm ni , ' kenapa entah aku je selalu kena mcm ni. Kan best kalau aku mcm dia tu , mcm dia ni ke. Kaya - raya , hidup senang and bla,bla,bla..." Teruk kan ? ye , aku tau perangai aku tak bape nak molek , tapi masih boleh diterima pakai . keh3 . 

Sebagai manusia mcm aku ni , aku selalu pikir mcm ni balik bila aku rasa diri aku ni konon-kononnya termalang di dunia ni . Huhu .



Manusia mmg selalu tak reti bersyukur
Kata - kata ni aku selalu ckp depan cermin . Motif ?? Sbb nak bagi kata - kata ni terpantul ke batang hidung aku balik . Huhu . Ye lah , aku pun jenis tak bersyukur lah kan ? Org yg bersyukur adalah org yg x merungut - rungut. Manusia mmg tak pernah hargai apa yg dia ada , dia dah ada atau yg dia pernah ada . Manusia selalu tak pernah puas dengan semua yg dia ada . ( mmg dasar manusia bernafsu ) uhuk! Dia selalu nak lebih , lebih dan lebih . Thee ~



Manusia mmg jenis suka lupa diri
Ye , manusia mmg jenis yg lupa diri . Err... mungkin org yg ada penyakit amnesia boleh dikecualikan daripada kategori ni .. Hee~ Selalunya bila dia senang , dia tak kan pernah ingat pun keadaan dia waktu dia susah . Tapi , bila dia dah susah , dia tak pernah pulak nak ingat yang dia dah pernah senang . Dia cuma ingat , kenapa lah aku malang sgt . Hidup tak pernah senang . Huhu . Dia tak ingat pulak yg dia at least pernah jugak rasa senang , nak banding dgn org yg x pernah rasa senang ? Sape lg malang ? Ye , mmg dia lah yg paling malang sbb org yg x pernah senang tu beruntung sikit lah dari dia sbb dia pandai menghargai hidup dia walaupun susah . ( kenapa aku rasa ayat aku mcm keling sikit ni ) >_< 



Manusia mmg selalu diuji
Ni lah yg paling selalu aku ingatkan dkt diri aku tiap kali aku duk kata yg aku ni kononnya paling malang . Huhu . Ye la , manusia kan mmg akan selalu diuji . Aku selalu pikir aku malang sbb ditimpa kesusahan , tapi sbnrnya aku lupa yg aku sebenarnya beruntung sbb dipilih oleh Allah utk diberikan ujian . Ye la , Allah cuma akan berikan ujian yg mampu utk kita hadapi je . Maknanya , aku org yg beruntung lah sbb mampu hadapi kesusahan tu . Lagi satu , ujian yg didatangkan kepada kita tu kan utk menaikkan darjat kita di sisi Sang Pencipta . Jadinya , anda bertuah sbb dipilih utk hadapi ujian tu . =)



p/s : Sebelum - sebelum ni aku selalu rasa diri aku malang sebab aku asyik kena isi perut dgn maggi je . Tapi kini tidak lagi setelah elaun masuk . Thanks elaun! Muahaha ...



2 comments:

Afufu said...

Elaun masuk pun hang still makan maggie jaa -.-'
Btw, memang global adalah subjek paling BOSAN di DUNIA!!! :(

iena_mieyna ^^ said...

maggi tu time elaun dah msuk makanan smpingan je...time x dak elaun,makanan ruji kottt...hua3...global dan lecturer global.bosan! lalalala

Saat-saat dirundung malang

Holla ^^ Tajuk entry aku memang selalu x menahan . Ye , tiap kali aku nak buat entry , aku selalu 'blurr' bila nak tulis title . Huhu . Tolonglah jgn terlampau berterus-terang mengatakan aku ni minah 'blurr' walapun hakikatnya memang aku ' blurr ' . As cute as me , (ehem! i mean) ~ excuse me , walaupun aku 'blurr' , aku cumil , ok! uhuk!

Pernah tak anda rasa yg diri anda dirundung malang ? (Ayat aku ni selalu terlebih tatabahasa.Aku sendiri pun x faham sebab-musababnya). Ye , merasakan yg anda satu - satunya manusia termalang di dunia ni. Heh ! Tolonglah jgn berlebihan hyperbola nya walaupun memang anda sedang dirundung malang . Sebab ? Sebab selagi anda berada di bumi Malaysia ni , anda bukanlah insan yg termalang, okeyh? ( Sudah, apa kaitannya pulak berada di bumi Malaysia dgn malang?) Entah , tapi rasanya mcm ada kaitan je kalau dikaitkan dengan isu subjek Global yg bosan tu . Err ... i mean ... ye lah , jadi rakyat Malaysia ni kiranya still beruntung lagi lah nak dibandingkan dgn rakyat negara lain kan . Duduk Malaysia ni still cukup lagi makan , minum , barang - barang kalau naik harga pun , tak lah seteruk negara lain . So , still kira lagi beruntung lah kan ? Kott .. Hikss .

Aku pun selalu jugak rasa diri aku ni kononnya termalang sekali di dunia ni . Hua3 . Ye la , tiap kali aku ada masalah , susah sikit je , aku mesti akan merungut - rungut dan akan ckp mcm ni , ' kenapa entah aku je selalu kena mcm ni. Kan best kalau aku mcm dia tu , mcm dia ni ke. Kaya - raya , hidup senang and bla,bla,bla..." Teruk kan ? ye , aku tau perangai aku tak bape nak molek , tapi masih boleh diterima pakai . keh3 . 

Sebagai manusia mcm aku ni , aku selalu pikir mcm ni balik bila aku rasa diri aku ni konon-kononnya termalang di dunia ni . Huhu .



Manusia mmg selalu tak reti bersyukur
Kata - kata ni aku selalu ckp depan cermin . Motif ?? Sbb nak bagi kata - kata ni terpantul ke batang hidung aku balik . Huhu . Ye lah , aku pun jenis tak bersyukur lah kan ? Org yg bersyukur adalah org yg x merungut - rungut. Manusia mmg tak pernah hargai apa yg dia ada , dia dah ada atau yg dia pernah ada . Manusia selalu tak pernah puas dengan semua yg dia ada . ( mmg dasar manusia bernafsu ) uhuk! Dia selalu nak lebih , lebih dan lebih . Thee ~



Manusia mmg jenis suka lupa diri
Ye , manusia mmg jenis yg lupa diri . Err... mungkin org yg ada penyakit amnesia boleh dikecualikan daripada kategori ni .. Hee~ Selalunya bila dia senang , dia tak kan pernah ingat pun keadaan dia waktu dia susah . Tapi , bila dia dah susah , dia tak pernah pulak nak ingat yang dia dah pernah senang . Dia cuma ingat , kenapa lah aku malang sgt . Hidup tak pernah senang . Huhu . Dia tak ingat pulak yg dia at least pernah jugak rasa senang , nak banding dgn org yg x pernah rasa senang ? Sape lg malang ? Ye , mmg dia lah yg paling malang sbb org yg x pernah senang tu beruntung sikit lah dari dia sbb dia pandai menghargai hidup dia walaupun susah . ( kenapa aku rasa ayat aku mcm keling sikit ni ) >_< 



Manusia mmg selalu diuji
Ni lah yg paling selalu aku ingatkan dkt diri aku tiap kali aku duk kata yg aku ni kononnya paling malang . Huhu . Ye la , manusia kan mmg akan selalu diuji . Aku selalu pikir aku malang sbb ditimpa kesusahan , tapi sbnrnya aku lupa yg aku sebenarnya beruntung sbb dipilih oleh Allah utk diberikan ujian . Ye la , Allah cuma akan berikan ujian yg mampu utk kita hadapi je . Maknanya , aku org yg beruntung lah sbb mampu hadapi kesusahan tu . Lagi satu , ujian yg didatangkan kepada kita tu kan utk menaikkan darjat kita di sisi Sang Pencipta . Jadinya , anda bertuah sbb dipilih utk hadapi ujian tu . =)



p/s : Sebelum - sebelum ni aku selalu rasa diri aku malang sebab aku asyik kena isi perut dgn maggi je . Tapi kini tidak lagi setelah elaun masuk . Thanks elaun! Muahaha ...



2 comments:

Afufu said...

Elaun masuk pun hang still makan maggie jaa -.-'
Btw, memang global adalah subjek paling BOSAN di DUNIA!!! :(

iena_mieyna ^^ said...

maggi tu time elaun dah msuk makanan smpingan je...time x dak elaun,makanan ruji kottt...hua3...global dan lecturer global.bosan! lalalala




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...