Dugaan ...

Dlm hidup ni , kenapa mesti selalu ada yg busuk hati , yang selalu tak boleh tengok kebahagiaan org , yg suka berdendam , yang suka bla , bla , bla .. Banyak sgt la kejahatan x larat nak senarai . Kenapa mesti buat jahat dkt aku ? Tau tak aku ni hanya insan yg lemah tapi comel . Isk3 . Mcm mana lagi aku nak b'sabar dgn semua dugaan ni . Sabar je jalan penyelesaian yg aku boleh buat skrg ni . Air mata je yg masih sudi jadi peneman aku hari - hari . T.T

Kalau nak buat jahat , boleh tak buat jahat tahap pemikiran yg betul - betul kritis . Tolonglah rangka plan kejahatan yg betul - betul jahat . Ni tak , buat kejahatan yg busuk mcm bangkai . Jahat yg tak adil . T.T Aku sedih lah mcm ni . Kalau nak buruk - burukkan aku pun , burukkan dekat org lain , jangan dkt keluarga aku , adik - adikku , saudara - maraku . Apa dosa aku ? Apa salah aku ? Sampai hati buat mcm tu dekat aku . Isk3 . Org lain pulak percaya , langsung tak percaya dekat aku . Org lain buat judgement , tanpa soal - siasat aku . T.T Memang betullah org ckp , kata - kata itu lebih tajam dari mata pedang . Kata - kata fitnah tu lebih mudah dipercayai orang . Nak menegakkan kebenaran tu lebih susah daripada membuat onar . Tapi , berani kerana benar , takut kerana salah . :)

Kdg - kdg bila sampai tahap dah tak tahu nak lepas , luah dekat siapa selain dari Allah , aku renung je mata kucing aku dekat rumah ni . Tau tak kucing tu lebih tahu nilai kemanusiaan b'banding manusia . Mcm duri dlm daging . Menikan - nikam hati aku . Sakit ... T.T  Kucing tu walau tak boleh cakap , tapi setia je teman aku . Seolah - olah bagi semangat pulak dekat aku . Meoww...meoww .. Mcm dia cakap yg aku tak keseorangan dekat dunia ni . Masih ada yg sudi jadi teman , menyokong walaupun dari belakang . T.T 

Sedih ... Dah tak tahu nak ungkap mcm mana . Pilu ... ( Dah mcm lirik lagu dah ) Ada tak orang yg faham perasaan ni ? Tau tak dlm usia aku yg baru setahun jagung ni , aku dah tak tahu nak tanggung mcm mana lagi dah semua ni . Kenapa org yg buat semua ni tak faham aku ? Ampa .. ampa tau tak saya ni seorang remaja perempuan yg ayu dan lemah . Ampa semua tau tak , saya ni dah tertanggung dah semua yg ampa buat ni . Ampa pikiaq la sama hati kami , masa depan kami sekurang - kurangnya . Apa dosa kami dkt ampa ? Kami tak pernah pun kacau kebahagiaan ampa ... Tapi , sebaliknya . Kenapa ampa kacau kebahagiaan kami , keluarga kami . Ampa tak takot dosa ka ? Ampa tak takut mati ka ? Ampa tak takut ampa nak mati nanti , kami tak mau maafkan ampa ( kami tak ugut , kami cakap ja ) . Tak pa , pelan - pelan la kami belajar maafkan ampa semuaaa ... Sedangkan nabi ampunkan umat kan ? T.T

Ada org cakap dkt aku , kalau org yg b'niat jahat dkt kita , pelan - pelan Allah akan bukak aib mereka . Betul ka ? Tapi aku tak mau tau pun aib ampa semua . Aku cuma nak ampa jgn buat lagi benda yg ampa tengah buat . Jangan lah pecah - belah kami dgn keluarga kami , adik - adik kami . Ampa tau tak kami kuat skrg ni pun sbb adik - adik kami ? Ampa tau tak ?? Ampa tau apa ? Ampa tau rosakkan kebahagiaan kami ja . Ampa jahat ... T.T Kalau nak buat jahat dkt kami , buatlah . Tapi jgn libatkan adik - adik kami , keluarga kami . Jangan pisah kami dgn adik - adik kami . Allah ja yg boleh pisah kami dgn adik - adik kami . Ampa tak berhak . T.T

Kami tak mau nangis dah . Elok - elok muka comey , jadi buruk .
Satgi pak we kami lari pulak . 

P/S : Hanya Allah yang Maha Mengerti . T.T


No comments:

Dugaan ...

Dlm hidup ni , kenapa mesti selalu ada yg busuk hati , yang selalu tak boleh tengok kebahagiaan org , yg suka berdendam , yang suka bla , bla , bla .. Banyak sgt la kejahatan x larat nak senarai . Kenapa mesti buat jahat dkt aku ? Tau tak aku ni hanya insan yg lemah tapi comel . Isk3 . Mcm mana lagi aku nak b'sabar dgn semua dugaan ni . Sabar je jalan penyelesaian yg aku boleh buat skrg ni . Air mata je yg masih sudi jadi peneman aku hari - hari . T.T

Kalau nak buat jahat , boleh tak buat jahat tahap pemikiran yg betul - betul kritis . Tolonglah rangka plan kejahatan yg betul - betul jahat . Ni tak , buat kejahatan yg busuk mcm bangkai . Jahat yg tak adil . T.T Aku sedih lah mcm ni . Kalau nak buruk - burukkan aku pun , burukkan dekat org lain , jangan dkt keluarga aku , adik - adikku , saudara - maraku . Apa dosa aku ? Apa salah aku ? Sampai hati buat mcm tu dekat aku . Isk3 . Org lain pulak percaya , langsung tak percaya dekat aku . Org lain buat judgement , tanpa soal - siasat aku . T.T Memang betullah org ckp , kata - kata itu lebih tajam dari mata pedang . Kata - kata fitnah tu lebih mudah dipercayai orang . Nak menegakkan kebenaran tu lebih susah daripada membuat onar . Tapi , berani kerana benar , takut kerana salah . :)

Kdg - kdg bila sampai tahap dah tak tahu nak lepas , luah dekat siapa selain dari Allah , aku renung je mata kucing aku dekat rumah ni . Tau tak kucing tu lebih tahu nilai kemanusiaan b'banding manusia . Mcm duri dlm daging . Menikan - nikam hati aku . Sakit ... T.T  Kucing tu walau tak boleh cakap , tapi setia je teman aku . Seolah - olah bagi semangat pulak dekat aku . Meoww...meoww .. Mcm dia cakap yg aku tak keseorangan dekat dunia ni . Masih ada yg sudi jadi teman , menyokong walaupun dari belakang . T.T 

Sedih ... Dah tak tahu nak ungkap mcm mana . Pilu ... ( Dah mcm lirik lagu dah ) Ada tak orang yg faham perasaan ni ? Tau tak dlm usia aku yg baru setahun jagung ni , aku dah tak tahu nak tanggung mcm mana lagi dah semua ni . Kenapa org yg buat semua ni tak faham aku ? Ampa .. ampa tau tak saya ni seorang remaja perempuan yg ayu dan lemah . Ampa semua tau tak , saya ni dah tertanggung dah semua yg ampa buat ni . Ampa pikiaq la sama hati kami , masa depan kami sekurang - kurangnya . Apa dosa kami dkt ampa ? Kami tak pernah pun kacau kebahagiaan ampa ... Tapi , sebaliknya . Kenapa ampa kacau kebahagiaan kami , keluarga kami . Ampa tak takot dosa ka ? Ampa tak takut mati ka ? Ampa tak takut ampa nak mati nanti , kami tak mau maafkan ampa ( kami tak ugut , kami cakap ja ) . Tak pa , pelan - pelan la kami belajar maafkan ampa semuaaa ... Sedangkan nabi ampunkan umat kan ? T.T

Ada org cakap dkt aku , kalau org yg b'niat jahat dkt kita , pelan - pelan Allah akan bukak aib mereka . Betul ka ? Tapi aku tak mau tau pun aib ampa semua . Aku cuma nak ampa jgn buat lagi benda yg ampa tengah buat . Jangan lah pecah - belah kami dgn keluarga kami , adik - adik kami . Ampa tau tak kami kuat skrg ni pun sbb adik - adik kami ? Ampa tau tak ?? Ampa tau apa ? Ampa tau rosakkan kebahagiaan kami ja . Ampa jahat ... T.T Kalau nak buat jahat dkt kami , buatlah . Tapi jgn libatkan adik - adik kami , keluarga kami . Jangan pisah kami dgn adik - adik kami . Allah ja yg boleh pisah kami dgn adik - adik kami . Ampa tak berhak . T.T

Kami tak mau nangis dah . Elok - elok muka comey , jadi buruk .
Satgi pak we kami lari pulak . 

P/S : Hanya Allah yang Maha Mengerti . T.T


No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...