Lelaki dan Saya

Hahaha . Tajuk mcm hape entah . Mcm konfius dgn jantina diri sendiri jek . Huhu . Saya gigirl , okeyh ? Fullstop! Lelaki dan saya , bukan saya lelaki . Huhu . Lumrah lah kan perempuan , attraction dia kepada lelaki , lelaki attraction dia dekat perempuan , pondan attraction dia dekat ?? Ehem . Tak tau , tak mau jawab . Hua3 .

Sebagai seorang gadis ayu , manis , comel , sopan dan santun , bertatasusila tinggi dan mengagumkan , ( kita mesti optimis dgn keistimewaan diri sendiri ) Kuang3 , aku ada jenis - jenis lelaki yg aku suka dan yang tak berapa suka , dan yang langsung aku tak suka ! Huh . Err , i mean lelaki yg aku sudi nak jadikan kawan lah kan . Hihihi . 

Jenis lelaki yg aku suka, tak berapa suka dan tak suka ( 3 in 1) :

1) Friendly dan bkn mengada - ngada
Haha . Ada kaitan eh friendly dgn mengada - ngada ? Mcm tak je . Eh , ada ok ? Friendly tu mcm ye lah , friendly la . Mesra and selesa nak b'kawan dgn dia . Mengada - ngada ? Erm , dgn perempuan je dia mesra , friendly . Lepas tu perangai friendly dia tu pulak dgn perempuan lawa - lawa , hot - hot je kan . Nampak sgt mengada - ngada , gedik , miang buluh gatai !


2) Baik dan ikhlas 
Huahua . Baik dan ikhlas ? Matching ke padanan ni ? Hee ~ Ye , aku suka lelaki yg baik sgt . Means ,sbg kawan , dia sgt baik t'hadap kita . Boleh tolong kita waktu susah , sgt memahami dan boleh jadi kawan dunia akhirat lah kiranya kan . Tapi mesti ikhlas . Err , maksudnya mmg semua yg dia buat , kebaikan dia terhadap kita tu semua atas dasar semangat setiakawan dia dgn kita dan bukannya sbb ada agenda udang galah di sebalik mee rebus penang semata - mata , ye . Grr . Nak lagi clear contoh dia mcm jenis yg ok , aku tolong kau . Alah , tak pe , kita kan kawan . 1 week after that , nak tak kau jadi awek aku ? Ye lah , aku dah tolong kau mcm - mcm kot , tak kan tak layak lagi nak jadi bf ko , kan ? Heh ! Nyampah .


3 ) Sporting dan matang
Ngeh3 . Ni lagi la mcm x ado kaitan pon kannn . Huhu . Tapi ada . Aku suka kawan lelaki yg sporting . Means kita boleh ajak b'gurau , sembang itu ini . Sharing itu ini . But , bukanlah sporting sampai melampaui batas kan . Had sbg kawan je lah kan . Lelaki dan perempuan . Wink2 . Hehe . Dan aku suka kawan lelaki yang matang , means matang lah . Kuang3 . Matang dan tak kebudak - budakkan . Tak mudah salah tafsir , merajuk2 , beragam yg b'bagai dan segala mcm lah kan . Huhu . Paling tak suka , bila gaduh - gaduh sikit terus tak nak kawan . Wey! Mcm budak pra - sekolah ok . Heh !


4 ) Hormat aku sbg perempuan
Kihkihkih . Nak hormat - hormat pulak lah kan . Ehem . Mestilah . Sbg kawan yg b'beza jantina t'utamanya , mesti tahu hormat - menghormat , berhormat , dihormati dan hormat lah . O.o Huahuahua . Ye lah , kawan sama jantina pun kena tahu menghormat kawan - kawan tau . Dalam p'sahabatan , perasaan hormat a.k.a respect itu amat perlu kalau nak sesuatu hubungan p'sahabatan tu b'lanjutan & kekal . ^^ Means , sbg seorang kawan lelaki kpd seorang kwn perempuan , dia mesti tahu hormat aku sbg kawan dia . Jangan nak melebih - lebih selalu . Aku suka kawan lelaki yg boleh hormat kwn perempuan dia seadanya . Contohnya bila melawak , tahu batas dan tahap2 nak buat lawak . Beza kot nak lawak - lawak kwn perempuan dgn kwn lelaki . Jangan main bantai je . Lebih - lebih bila nak melawak isu censored . Tak semua org boleh terima .

P/s : You & me , we are friend forever ! :)

No comments:

Lelaki dan Saya

Hahaha . Tajuk mcm hape entah . Mcm konfius dgn jantina diri sendiri jek . Huhu . Saya gigirl , okeyh ? Fullstop! Lelaki dan saya , bukan saya lelaki . Huhu . Lumrah lah kan perempuan , attraction dia kepada lelaki , lelaki attraction dia dekat perempuan , pondan attraction dia dekat ?? Ehem . Tak tau , tak mau jawab . Hua3 .

Sebagai seorang gadis ayu , manis , comel , sopan dan santun , bertatasusila tinggi dan mengagumkan , ( kita mesti optimis dgn keistimewaan diri sendiri ) Kuang3 , aku ada jenis - jenis lelaki yg aku suka dan yang tak berapa suka , dan yang langsung aku tak suka ! Huh . Err , i mean lelaki yg aku sudi nak jadikan kawan lah kan . Hihihi . 

Jenis lelaki yg aku suka, tak berapa suka dan tak suka ( 3 in 1) :

1) Friendly dan bkn mengada - ngada
Haha . Ada kaitan eh friendly dgn mengada - ngada ? Mcm tak je . Eh , ada ok ? Friendly tu mcm ye lah , friendly la . Mesra and selesa nak b'kawan dgn dia . Mengada - ngada ? Erm , dgn perempuan je dia mesra , friendly . Lepas tu perangai friendly dia tu pulak dgn perempuan lawa - lawa , hot - hot je kan . Nampak sgt mengada - ngada , gedik , miang buluh gatai !


2) Baik dan ikhlas 
Huahua . Baik dan ikhlas ? Matching ke padanan ni ? Hee ~ Ye , aku suka lelaki yg baik sgt . Means ,sbg kawan , dia sgt baik t'hadap kita . Boleh tolong kita waktu susah , sgt memahami dan boleh jadi kawan dunia akhirat lah kiranya kan . Tapi mesti ikhlas . Err , maksudnya mmg semua yg dia buat , kebaikan dia terhadap kita tu semua atas dasar semangat setiakawan dia dgn kita dan bukannya sbb ada agenda udang galah di sebalik mee rebus penang semata - mata , ye . Grr . Nak lagi clear contoh dia mcm jenis yg ok , aku tolong kau . Alah , tak pe , kita kan kawan . 1 week after that , nak tak kau jadi awek aku ? Ye lah , aku dah tolong kau mcm - mcm kot , tak kan tak layak lagi nak jadi bf ko , kan ? Heh ! Nyampah .


3 ) Sporting dan matang
Ngeh3 . Ni lagi la mcm x ado kaitan pon kannn . Huhu . Tapi ada . Aku suka kawan lelaki yg sporting . Means kita boleh ajak b'gurau , sembang itu ini . Sharing itu ini . But , bukanlah sporting sampai melampaui batas kan . Had sbg kawan je lah kan . Lelaki dan perempuan . Wink2 . Hehe . Dan aku suka kawan lelaki yang matang , means matang lah . Kuang3 . Matang dan tak kebudak - budakkan . Tak mudah salah tafsir , merajuk2 , beragam yg b'bagai dan segala mcm lah kan . Huhu . Paling tak suka , bila gaduh - gaduh sikit terus tak nak kawan . Wey! Mcm budak pra - sekolah ok . Heh !


4 ) Hormat aku sbg perempuan
Kihkihkih . Nak hormat - hormat pulak lah kan . Ehem . Mestilah . Sbg kawan yg b'beza jantina t'utamanya , mesti tahu hormat - menghormat , berhormat , dihormati dan hormat lah . O.o Huahuahua . Ye lah , kawan sama jantina pun kena tahu menghormat kawan - kawan tau . Dalam p'sahabatan , perasaan hormat a.k.a respect itu amat perlu kalau nak sesuatu hubungan p'sahabatan tu b'lanjutan & kekal . ^^ Means , sbg seorang kawan lelaki kpd seorang kwn perempuan , dia mesti tahu hormat aku sbg kawan dia . Jangan nak melebih - lebih selalu . Aku suka kawan lelaki yg boleh hormat kwn perempuan dia seadanya . Contohnya bila melawak , tahu batas dan tahap2 nak buat lawak . Beza kot nak lawak - lawak kwn perempuan dgn kwn lelaki . Jangan main bantai je . Lebih - lebih bila nak melawak isu censored . Tak semua org boleh terima .

P/s : You & me , we are friend forever ! :)

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...