What u give, u get it back

Tak tau lah nak luahkan mcm mana . Cuma rasa terkilan sgt bila kenal manusia yg langsung tak pandai jaga hati org lain . Moga Allah cepat sedarkan diri mereka . Sebak bila abah call tanya aku dekat mana . Sebab ikut perancangan nak balik hari ni . Terpaksa aku cakap aku tunda , balik rumah minggu depan pulak . Dah lewat sgt nak pergi cari bus dalam suntuk - suntuk mcm ni dgn sorg - sorgnya lagi . Sbb adanya org yg langsung tak pikirkan hati dan perasaan org lain , yg hanya pikirkan hal sendiri , selfish , org lain pulak terpaksa jadi mangsa keadaan . 

Sebak bila abah ckp , " tak pe lah , minggu depan abah beli durian ek . Nak beli minggu ni along tak jadi balik." Sebak bila call achik and achik ckp , " abah asyik tanya bila ang nak balik." Memang aku suka sgt durian . Aku suka sgt3 . Aku tau , abah beli tu sempena birthday aku . Abah call malam sebelum birthday , walaupun abah tak wish , tapi aku tau abah ingat . Thanks abah!

Aku tak paham kenapa mesti ada insan yg pentingkan diri dan langsung tak pikirkan hati org lain . Tak ada hati ke orang yang mcm tu ? Ye , mmg kau boleh ckp , " aku peduli apa kau sakit hati?" atau "aku peduli apa kau nak terasa?" Tapi , kau kena peduli , apa musibah kau akan dapat kalau org yg kau sakitkan hati dia tu tak maafkan kau ? Kau memang akan hidup selama - lamanya ke sampai tak perlu kemaafan dari org ? Kau tak tahu ke ada pembalasan dosa pahala dalam hidup ni ? Kau tak takut ke kalau nanti ada org buat yg sama dekat kau mcm kau dah buat dekat org tu ?

Kesabaran org tu ada batasannya . Aku pun manusia biasa jugak yg ada hati , ada rasa sakit dia , ada rasa sedih dia , ada rasa terkilan dia . Kau jgn tanya aku kenapa aku nak touching sgt , kau tanya Allah kenapa Dia jadikan setiap hamba Dia berperasaan , apa hikmah nya ? Entahlah , mungkin sesetengah manusia yg terlalu dikurniakan kenikmatan hidup lantas ia lupa untuk bersyukur di atas setiap nikmat tersebut. Hidup itu ibarat roda , kadang mungkin di atas , kadang ia berputar kebawah . :)




What u give, u get it back

Tak tau lah nak luahkan mcm mana . Cuma rasa terkilan sgt bila kenal manusia yg langsung tak pandai jaga hati org lain . Moga Allah cepat sedarkan diri mereka . Sebak bila abah call tanya aku dekat mana . Sebab ikut perancangan nak balik hari ni . Terpaksa aku cakap aku tunda , balik rumah minggu depan pulak . Dah lewat sgt nak pergi cari bus dalam suntuk - suntuk mcm ni dgn sorg - sorgnya lagi . Sbb adanya org yg langsung tak pikirkan hati dan perasaan org lain , yg hanya pikirkan hal sendiri , selfish , org lain pulak terpaksa jadi mangsa keadaan . 

Sebak bila abah ckp , " tak pe lah , minggu depan abah beli durian ek . Nak beli minggu ni along tak jadi balik." Sebak bila call achik and achik ckp , " abah asyik tanya bila ang nak balik." Memang aku suka sgt durian . Aku suka sgt3 . Aku tau , abah beli tu sempena birthday aku . Abah call malam sebelum birthday , walaupun abah tak wish , tapi aku tau abah ingat . Thanks abah!

Aku tak paham kenapa mesti ada insan yg pentingkan diri dan langsung tak pikirkan hati org lain . Tak ada hati ke orang yang mcm tu ? Ye , mmg kau boleh ckp , " aku peduli apa kau sakit hati?" atau "aku peduli apa kau nak terasa?" Tapi , kau kena peduli , apa musibah kau akan dapat kalau org yg kau sakitkan hati dia tu tak maafkan kau ? Kau memang akan hidup selama - lamanya ke sampai tak perlu kemaafan dari org ? Kau tak tahu ke ada pembalasan dosa pahala dalam hidup ni ? Kau tak takut ke kalau nanti ada org buat yg sama dekat kau mcm kau dah buat dekat org tu ?

Kesabaran org tu ada batasannya . Aku pun manusia biasa jugak yg ada hati , ada rasa sakit dia , ada rasa sedih dia , ada rasa terkilan dia . Kau jgn tanya aku kenapa aku nak touching sgt , kau tanya Allah kenapa Dia jadikan setiap hamba Dia berperasaan , apa hikmah nya ? Entahlah , mungkin sesetengah manusia yg terlalu dikurniakan kenikmatan hidup lantas ia lupa untuk bersyukur di atas setiap nikmat tersebut. Hidup itu ibarat roda , kadang mungkin di atas , kadang ia berputar kebawah . :)







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...