Whoaaa... Terkezut !

Holla ! Esok Ramadhan bakal berkunjung . Mohon maaf pada semua . Moga Ramadhan kali ini lebih bermakna buat semua . :)


Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya. 

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita
bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah
Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat.

Tadi , sementara nak masuk kelas Economy , tunggu lecturer sampai , lepak - lepak la baca paper dulu kan . Haha . Mcm biasa , bila dah ramai - ramai tu , part paling dicari pun bahagian gossip - gossip lah kan . Hihi . Perempuan.. Macam tu lahh ... >_<  Hoaaa .. Rasanya sekarang ni , selain dari berita pasal kematian Mohd.Ashraf Hafiz tu , yang terbaru pasal badai yang melanda pertunangan penjaga gol bola sepak Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat a.k.a APEX .

Rasanya , baru je hari tu (lama la jugak ) aku duk layan entry - entry dgn pics time diorang bertunang dekat blog tunang si Apex ni kan , jejariruncing . Hihi . Hari ni tiba - tiba je terkezut den dongar pasal berita ni , katanya dah putus tunang pulak . Apa dah jadi ??

[ Source : Petikan Akhbar Metro Ahad ]


Metro Ahad hari ini mengegarkan Malaysia dengan pengumuman rasmi daripada penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat mengenai krisis hubungan pertunangannya bersama Elia. Ikuti laporan asal daripada Metro ahad selepas ini.
Saya tahu cerita mengenai saya bersama wanita lain tersebar luas dalam pelbagai laman web dan blog. Begitupun, saya ingin menjelaskan semua itu tidak benar. Saya bukan kaki perempuan atau ‘playboy’. Semua itu adalah tuduhan yang tidak berasas.
Kerana isu berkenaan, hubungan saya dengan Elia (tunang) semakin renggang. Malah, sejak ia menjadi lebih teruk, Elia memberitahu saya dia mendengar cerita kononnya saya berjumpa seorang wanita lain di luar dan berpimpin tangan. Selain itu, beberapa gambar wanita lain turut tersebar di Internet dan ia dikaitkan dengan saya. Dalam banyak-banyak gambar, hanya beberapa yang saya kenal. Antaranya ialah Dahlia.
Namun, Dahlia bukan kekasih saya seperti didakwa ramai pihak. Dia sekadar kawan dan kami juga tinggal sekampung (di Kelantan). Malah, saya juga rapat dengan keluarganya. Hubungan saya dengan Dahlia tidak lebih sebagai seorang abang dengan adik, lebih-lebih lagi dia masih berusia belasan tahun.
Kini, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan keluarga, saya mengambil keputusan yang saya rasakan sesuai bagi menjaga hati semua pihak iaitu memutuskan tali pertunangan kami. Saya yakin, ini keputusan tepat dan saya juga sudah berbincang dengan Elia. Namun, dia tidak pasti mahu menerimanya atau tidak. Bagaimanapun, saya pasti ini keputusan terbaik untuk membersihkan nama semua pihak terbabit.
Keputusan yang saya ambil bukan kerana mahu mengambil jalan mudah. Saya sudah fikir masak-masak dan ia untuk kebaikan bersama. Tidak lama lagi, perkara ini akan diselesaikan oleh keluarga saya apabila mereka berjumpa keluarga Elia.
Saya ingin tegaskan, keputusan ini tiada kaitan dengan orang ketiga. Saya tahu pasti akan ada cerita tidak enak apabila kenyataan ini dibaca oleh masyarakat. Suka atau tidak, saya perlu berdepan semua kritikan demi membela semua orang yang saya sayangi.
Ada pihak yang buat spekulasi kononnya Khairul Fahmi Che Mat a.k.a APEX curang @ ada scandal lain di luar dengan seorang perempuan , Dahlia Teck . Tak tahulah sejauh mana kesahihan cerita ini sebab kalau diikutkan dalam laporan akhbar , APEX menafikan tentang permasalahan beliau dan Elia angkara orang ketiga.
Macam mana pun , Elia (tunang APEX) ada meluahkan ketidakpuasan hati beliau di Facebook . Beliau mendakwa tunangnya itu telah bersikap kasar @ kurang ajar terhadap ibunya . 

Sources : KLIK SINI


Tapi , setakat ni , Elia belum membuat sebarang maklum balas sama ada kepada media atau melalui blog beliau , jejariruncing . 




P/s : Jodoh pertemuan semuanya di tangan Tuhan . Kita hanya mampu merancang , Allah menentukan . :)






2 comments:

aiman said...

jodoh pertemuan di tangan tuhan..

iena_mieyna ^^ said...

iyup..betul tu.. rancang mcm mana pun, kalau tak da jodoh, tetap x de.. hihi

Whoaaa... Terkezut !

Holla ! Esok Ramadhan bakal berkunjung . Mohon maaf pada semua . Moga Ramadhan kali ini lebih bermakna buat semua . :)


Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya. 

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita
bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah
Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat.

Tadi , sementara nak masuk kelas Economy , tunggu lecturer sampai , lepak - lepak la baca paper dulu kan . Haha . Mcm biasa , bila dah ramai - ramai tu , part paling dicari pun bahagian gossip - gossip lah kan . Hihi . Perempuan.. Macam tu lahh ... >_<  Hoaaa .. Rasanya sekarang ni , selain dari berita pasal kematian Mohd.Ashraf Hafiz tu , yang terbaru pasal badai yang melanda pertunangan penjaga gol bola sepak Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat a.k.a APEX .

Rasanya , baru je hari tu (lama la jugak ) aku duk layan entry - entry dgn pics time diorang bertunang dekat blog tunang si Apex ni kan , jejariruncing . Hihi . Hari ni tiba - tiba je terkezut den dongar pasal berita ni , katanya dah putus tunang pulak . Apa dah jadi ??

[ Source : Petikan Akhbar Metro Ahad ]


Metro Ahad hari ini mengegarkan Malaysia dengan pengumuman rasmi daripada penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat mengenai krisis hubungan pertunangannya bersama Elia. Ikuti laporan asal daripada Metro ahad selepas ini.
Saya tahu cerita mengenai saya bersama wanita lain tersebar luas dalam pelbagai laman web dan blog. Begitupun, saya ingin menjelaskan semua itu tidak benar. Saya bukan kaki perempuan atau ‘playboy’. Semua itu adalah tuduhan yang tidak berasas.
Kerana isu berkenaan, hubungan saya dengan Elia (tunang) semakin renggang. Malah, sejak ia menjadi lebih teruk, Elia memberitahu saya dia mendengar cerita kononnya saya berjumpa seorang wanita lain di luar dan berpimpin tangan. Selain itu, beberapa gambar wanita lain turut tersebar di Internet dan ia dikaitkan dengan saya. Dalam banyak-banyak gambar, hanya beberapa yang saya kenal. Antaranya ialah Dahlia.
Namun, Dahlia bukan kekasih saya seperti didakwa ramai pihak. Dia sekadar kawan dan kami juga tinggal sekampung (di Kelantan). Malah, saya juga rapat dengan keluarganya. Hubungan saya dengan Dahlia tidak lebih sebagai seorang abang dengan adik, lebih-lebih lagi dia masih berusia belasan tahun.
Kini, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan keluarga, saya mengambil keputusan yang saya rasakan sesuai bagi menjaga hati semua pihak iaitu memutuskan tali pertunangan kami. Saya yakin, ini keputusan tepat dan saya juga sudah berbincang dengan Elia. Namun, dia tidak pasti mahu menerimanya atau tidak. Bagaimanapun, saya pasti ini keputusan terbaik untuk membersihkan nama semua pihak terbabit.
Keputusan yang saya ambil bukan kerana mahu mengambil jalan mudah. Saya sudah fikir masak-masak dan ia untuk kebaikan bersama. Tidak lama lagi, perkara ini akan diselesaikan oleh keluarga saya apabila mereka berjumpa keluarga Elia.
Saya ingin tegaskan, keputusan ini tiada kaitan dengan orang ketiga. Saya tahu pasti akan ada cerita tidak enak apabila kenyataan ini dibaca oleh masyarakat. Suka atau tidak, saya perlu berdepan semua kritikan demi membela semua orang yang saya sayangi.
Ada pihak yang buat spekulasi kononnya Khairul Fahmi Che Mat a.k.a APEX curang @ ada scandal lain di luar dengan seorang perempuan , Dahlia Teck . Tak tahulah sejauh mana kesahihan cerita ini sebab kalau diikutkan dalam laporan akhbar , APEX menafikan tentang permasalahan beliau dan Elia angkara orang ketiga.
Macam mana pun , Elia (tunang APEX) ada meluahkan ketidakpuasan hati beliau di Facebook . Beliau mendakwa tunangnya itu telah bersikap kasar @ kurang ajar terhadap ibunya . 

Sources : KLIK SINI


Tapi , setakat ni , Elia belum membuat sebarang maklum balas sama ada kepada media atau melalui blog beliau , jejariruncing . 




P/s : Jodoh pertemuan semuanya di tangan Tuhan . Kita hanya mampu merancang , Allah menentukan . :)






2 comments:

aiman said...

jodoh pertemuan di tangan tuhan..

iena_mieyna ^^ said...

iyup..betul tu.. rancang mcm mana pun, kalau tak da jodoh, tetap x de.. hihi




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...