Habis otai ke dera kucing??

Whuaaa . T.T Kenapa ? Kenapa ? Kenapaaa ?? Sedih betul lah aku baca . Isu ni tak ada lah baru sangat , tapi baru lah jugak . Isu apa ? Isu penderaan kucing . Petknode - pusat jagaan kucing yang telah bertukar menjadi pusat penderaan kucing . T.T  Sampainya hati . Manusia ke tak hah ? Nak kata binatang , kucing pun tak dera sesama kucing tau tak ? T.T Aku sebagai salah seorang pemelihara kucing merasa terkilan yang amat . Kucing pun ada perasaan jugak .

If you didn't love me, let me go. I won't be a trouble for you. My life is easy.
Don't make me sick of you human!

Petikan berita : Sumber dari keadilandaily

Petknode adalah pusat penjagaan haiwan yang memiliki cawangan di Damansara Damai dan Desa Moccis di Sungai Buluh, Selangor.
Pada Ahad lalu, berita tersebar luas melalui laman Facebook dan Twitter tentang kucing-kucing yang kebuluran dan mati di pusat penjagaan itu.
Lebih memburukkan keadaan,  pemilik Petknode bersembunyi melarikan diri dan mengunci pusat penjagaan itu tanpa memulangkan kucing-kucing itu kepada tuan nya.
Mereka dilaporkan bertindak demikian kerana tidak mampu menguruskan kucing yang terlalu banyak dihantar ke pusat penjagaan itu sebelum Hari Raya Aidil Fitri.
Memang kejam lah . Huhu . Dah la melarikan diri tanpa bagi balik kucing - kucing tu dekat tuan dia . T.T Sadis betul . Memang mentaliti tahap paling bawah lah . Dah lah tak ada motif . Pergi dera kucing . Haih ! Banyak sangat ke dosa kucing tu dekat si pendera tu ? Kesian kucing - kucing tu . Teraniaya . Tau tak kucing tu haiwan kesayangan nabi ?? Tau takkk ?? Kalau lah kucing tu mampu nak mendera si pendera tu balik , baru kena dengan muka si pendera tu . Apa lah menganiaya haiwan yang tak berdosa . 
Tak mampu menguruskan kucing ?? Susah sangat lah pulak nak uruskan kucing kan ? Kucing tak demand lah ! Kucing tak mandi , tak sikat rambut ,*ye lah sbb dia tak ada rambut* tak perlu dibedakkan macam baby atau orang . Kucing cuma perlu diberikan makan . Paling leceh pun , kalau kucing tu diletak dalam sangkar , kena cuci sangkar dia kalau kotor sangat . Tapi sekarang dah ada banyak kemudahan dah nak jaga dan uruskan kucing ni . Ada pasir utk tempat dia membuang . Just tukarkan pasir tu aje bila perlu. Kalau bab makan pulak , kan dah ada makanan kucing . Dah namanya pun pusat penjagaan haiwan , tak kan tak mampu nak provide makanan kucing kot . T.T Ada whiskas , frieskies . Mcm - mcm lagi lah . Mudah , cepat dan mesra ! 
Be nice to me and I'll pray the best for you.
May God bless you. :)
Orang yang tak ada hati perut je yang akan buat benda - benda macam tu . Nonsense ! Langsung tak menepati ciri - ciri manusia selayaknya . 
“Dalam kes kekejaman terhadap haiwan, Akta Haiwan 1953 memperuntukkan denda sebanyak RM200 dan penjara sehingga 6 bulan sahaja.

Lebih baik tak payah ada akta lah kalau ada pun langsung tak relevan . Setakat denda RM200 tu , aku pun boleh bayar pakai duit elaun aku. -.- So, tak ada guna lah denda tu kan . Denda sepatutnya kena lah yang relevan , setimpal dengan kesalahan si pelaku tu . Baru lah memberi keinsafan . Nampak sangat undang - undang pasal penyeksaan haiwan masih dianggap remeh dan tak diendahkan di Malaysia. Kalau hak haiwan yang semudah ABC untuk dijaga tu pun kita tak mampu nak pertahankan , apatah lagi hak manusia yang ternyata lah lagi demand dan cerewet bagai ni kan . Macam mana nak maju kalau mentaliti kita masih di tahap rendah ?? >_< Oww .. mentang - mentang lah kucing tu haiwan , senang - senang je kucing diperkotak - katikkan . Kejam betul manusia . T.T

Kucing - kucing aku dekat rumah tu mesti bersyukur sebab aku tak pernah hantar diorang pergi pusat penjagaan kucing . Kalau balik beraya rumah nenek pun , mesti bawak balik . Tu pun bawak balik yang paling manja , yang tak pandai berdikari sikit tu , belang nama dia . Belang ni memang manja . Bulu pun aku yang sikatkan bila aku dekat rumah . Yang lain - lain tu selalunya letak dalam kawasan pagar belakang rumah . Itu pun ada jugak orang hati busuk cuba - cuba nak bagi kucing - kucing tu makan makanan beracun . Aku pelik betul dengan sesetengah manusia yang macam ni . Bodohnya mengalahkan binatang . Kucing tu kalau dia makan nasi pun , dia tak kacau nasi periuk kau . Yang nak sakit hati sangat tu kenapa . Sakit hati dengan tuan kucing , tak dapat bunuh tuan , bunuh kucing pun jadi lah ek ? Budus ! 

Berikut : Gambar keadaan kucing - kucing yang ditemui olehsukarelawan dalam misi selamatkan kucing - kucing yang didera di PETKNODE. sumber : NOTAkosong

dera kucing petknode 4 Kes kejam dan penderaan kucing PETKNODE Pet Boarding
Kesian . Terbiar dalam sangkar yang sempit tu tanpa air , makanan .
Kejam ! T.T
dera kucing petknode 2 Kes kejam dan penderaan kucing PETKNODE Pet Boarding
Entah apa perasaan kucing - kucing ni. 

dera kucing petknode 1 Kes kejam dan penderaan kucing PETKNODE Pet Boarding


dera kucing petknode 5 Kes kejam dan penderaan kucing PETKNODE Pet Boarding

dera kucing petknode 3 Kes kejam dan penderaan kucing PETKNODE Pet Boarding
Ini yang paling sadis sekali . Dah lah bulu dia sama macam kucing aku yang nama Putih dengan Comey tu. Aku tak boleh bayang kalau kucing aku orang buat macam ni. Mau je aku sumbat - sumbat kepala si pelaku tu masuk dalam sangkar kucing ni!

Kisah penuh tentang penderaan ni ada disiarkan dekat web ni : http://www.myanimalcare.org/

Daripada gambar - gambar ni pun dah terbukti yang sememangnya kucing - kucing ni tak diberi makan selama beberapa hari atau mungkin berminggu - minggu sampai ada beberapa ekor kucing yang telah ditemui mati ! MATI!! Semua kucing - kucing ni ada pemilik dan adalah amat mustahil lah kucing yang ada pemilik jadi macam dalam gambar - gambar ni. Kurus , tak bermaya dan sampai nak berdiri pun dah tak larat dah. Kejam betul lah ! T.T Aku nak tengok pun tak sampai hati dah . Ada video , tapi aku tak tengok . Nak tengok gambar ni pun dah tak sanggup , tengok video lagi lah . Apa la nasib kucing - kucing ni . T.T

P/s : Mujur masih ada yang prihatin . Pasukan sukarelawan KTAJ . :) Kepada si pelaku , semoga kau dapat balasan setimpal . kalau tak di dunia , di akhirat pastinya ! 

No comments:

Habis otai ke dera kucing??

Whuaaa . T.T Kenapa ? Kenapa ? Kenapaaa ?? Sedih betul lah aku baca . Isu ni tak ada lah baru sangat , tapi baru lah jugak . Isu apa ? Isu penderaan kucing . Petknode - pusat jagaan kucing yang telah bertukar menjadi pusat penderaan kucing . T.T  Sampainya hati . Manusia ke tak hah ? Nak kata binatang , kucing pun tak dera sesama kucing tau tak ? T.T Aku sebagai salah seorang pemelihara kucing merasa terkilan yang amat . Kucing pun ada perasaan jugak .

If you didn't love me, let me go. I won't be a trouble for you. My life is easy.
Don't make me sick of you human!

Petikan berita : Sumber dari keadilandaily

Petknode adalah pusat penjagaan haiwan yang memiliki cawangan di Damansara Damai dan Desa Moccis di Sungai Buluh, Selangor.
Pada Ahad lalu, berita tersebar luas melalui laman Facebook dan Twitter tentang kucing-kucing yang kebuluran dan mati di pusat penjagaan itu.
Lebih memburukkan keadaan,  pemilik Petknode bersembunyi melarikan diri dan mengunci pusat penjagaan itu tanpa memulangkan kucing-kucing itu kepada tuan nya.
Mereka dilaporkan bertindak demikian kerana tidak mampu menguruskan kucing yang terlalu banyak dihantar ke pusat penjagaan itu sebelum Hari Raya Aidil Fitri.
Memang kejam lah . Huhu . Dah la melarikan diri tanpa bagi balik kucing - kucing tu dekat tuan dia . T.T Sadis betul . Memang mentaliti tahap paling bawah lah . Dah lah tak ada motif . Pergi dera kucing . Haih ! Banyak sangat ke dosa kucing tu dekat si pendera tu ? Kesian kucing - kucing tu . Teraniaya . Tau tak kucing tu haiwan kesayangan nabi ?? Tau takkk ?? Kalau lah kucing tu mampu nak mendera si pendera tu balik , baru kena dengan muka si pendera tu . Apa lah menganiaya haiwan yang tak berdosa . 
Tak mampu menguruskan kucing ?? Susah sangat lah pulak nak uruskan kucing kan ? Kucing tak demand lah ! Kucing tak mandi , tak sikat rambut ,*ye lah sbb dia tak ada rambut* tak perlu dibedakkan macam baby atau orang . Kucing cuma perlu diberikan makan . Paling leceh pun , kalau kucing tu diletak dalam sangkar , kena cuci sangkar dia kalau kotor sangat . Tapi sekarang dah ada banyak kemudahan dah nak jaga dan uruskan kucing ni . Ada pasir utk tempat dia membuang . Just tukarkan pasir tu aje bila perlu. Kalau bab makan pulak , kan dah ada makanan kucing . Dah namanya pun pusat penjagaan haiwan , tak kan tak mampu nak provide makanan kucing kot . T.T Ada whiskas , frieskies . Mcm - mcm lagi lah . Mudah , cepat dan mesra ! 
Be nice to me and I'll pray the best for you.
May God bless you. :)
Orang yang tak ada hati perut je yang akan buat benda - benda macam tu . Nonsense ! Langsung tak menepati ciri - ciri manusia selayaknya . 
“Dalam kes kekejaman terhadap haiwan, Akta Haiwan 1953 memperuntukkan denda sebanyak RM200 dan penjara sehingga 6 bulan sahaja.

Lebih baik tak payah ada akta lah kalau ada pun langsung tak relevan . Setakat denda RM200 tu , aku pun boleh bayar pakai duit elaun aku. -.- So, tak ada guna lah denda tu kan . Denda sepatutnya kena lah yang relevan , setimpal dengan kesalahan si pelaku tu . Baru lah memberi keinsafan . Nampak sangat undang - undang pasal penyeksaan haiwan masih dianggap remeh dan tak diendahkan di Malaysia. Kalau hak haiwan yang semudah ABC untuk dijaga tu pun kita tak mampu nak pertahankan , apatah lagi hak manusia yang ternyata lah lagi demand dan cerewet bagai ni kan . Macam mana nak maju kalau mentaliti kita masih di tahap rendah ?? >_< Oww .. mentang - mentang lah kucing tu haiwan , senang - senang je kucing diperkotak - katikkan . Kejam betul manusia . T.T

Kucing - kucing aku dekat rumah tu mesti bersyukur sebab aku tak pernah hantar diorang pergi pusat penjagaan kucing . Kalau balik beraya rumah nenek pun , mesti bawak balik . Tu pun bawak balik yang paling manja , yang tak pandai berdikari sikit tu , belang nama dia . Belang ni memang manja . Bulu pun aku yang sikatkan bila aku dekat rumah . Yang lain - lain tu selalunya letak dalam kawasan pagar belakang rumah . Itu pun ada jugak orang hati busuk cuba - cuba nak bagi kucing - kucing tu makan makanan beracun . Aku pelik betul dengan sesetengah manusia yang macam ni . Bodohnya mengalahkan binatang . Kucing tu kalau dia makan nasi pun , dia tak kacau nasi periuk kau . Yang nak sakit hati sangat tu kenapa . Sakit hati dengan tuan kucing , tak dapat bunuh tuan , bunuh kucing pun jadi lah ek ? Budus ! 

Berikut : Gambar keadaan kucing - kucing yang ditemui olehsukarelawan dalam misi selamatkan kucing - kucing yang didera di PETKNODE. sumber : NOTAkosong

dera kucing petknode 4 Kes kejam dan penderaan kucing PETKNODE Pet Boarding
Kesian . Terbiar dalam sangkar yang sempit tu tanpa air , makanan .
Kejam ! T.T
dera kucing petknode 2 Kes kejam dan penderaan kucing PETKNODE Pet Boarding
Entah apa perasaan kucing - kucing ni. 

dera kucing petknode 1 Kes kejam dan penderaan kucing PETKNODE Pet Boarding


dera kucing petknode 5 Kes kejam dan penderaan kucing PETKNODE Pet Boarding

dera kucing petknode 3 Kes kejam dan penderaan kucing PETKNODE Pet Boarding
Ini yang paling sadis sekali . Dah lah bulu dia sama macam kucing aku yang nama Putih dengan Comey tu. Aku tak boleh bayang kalau kucing aku orang buat macam ni. Mau je aku sumbat - sumbat kepala si pelaku tu masuk dalam sangkar kucing ni!

Kisah penuh tentang penderaan ni ada disiarkan dekat web ni : http://www.myanimalcare.org/

Daripada gambar - gambar ni pun dah terbukti yang sememangnya kucing - kucing ni tak diberi makan selama beberapa hari atau mungkin berminggu - minggu sampai ada beberapa ekor kucing yang telah ditemui mati ! MATI!! Semua kucing - kucing ni ada pemilik dan adalah amat mustahil lah kucing yang ada pemilik jadi macam dalam gambar - gambar ni. Kurus , tak bermaya dan sampai nak berdiri pun dah tak larat dah. Kejam betul lah ! T.T Aku nak tengok pun tak sampai hati dah . Ada video , tapi aku tak tengok . Nak tengok gambar ni pun dah tak sanggup , tengok video lagi lah . Apa la nasib kucing - kucing ni . T.T

P/s : Mujur masih ada yang prihatin . Pasukan sukarelawan KTAJ . :) Kepada si pelaku , semoga kau dapat balasan setimpal . kalau tak di dunia , di akhirat pastinya ! 

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...