Header with Photoscape

Ya, setelah hampir 3 minggu duduk rumah tanpa buat apa - apa, akhirnya blogging telah membantu menambahkan ilmu aku. Hewhew. Kiranya ada jugak benda aku boleh buat even tak membuahkan hasil yang lumayan seperti duit! Ala, ilmu pun macam duit jugak. Kannn. Hehe. 

Dah lama blog ni terbiar. Header pun tak ada sebelum ni sebab malas nak buat plus tak reti sangat nak guna photoshop untuk buat header. Ngee~ Sadis betul hidup perempuan ini. Wahaha. Tapi tak apa, sebab aku telah pun berjaya mencari solution kepada masalah ketidakpandaian aku menggunakan photoshop tu dengan something new and rare. Wahaha. Sejauh manakah tahap rare itu? Ya, itu yang kita nak tau. Jom terjah! -.-"

Setelah menggunakan khidmat ejen pencarian yang serba boleh iaitu Google, aku pun search cara - cara nak buat header untuk blog dan betapa banyaknya blog yang menyediakan tutorial untuk buat header blog tapi dengan photoshop. Argh! Photoshop tu rumit bagi aku kalau belajar ikut manual macam gitu. Aku kena ada cikgu face - to - face baru aku paham. Hewhew. 

Google. 
Aku ambik gambar Google dari Google. Eh? Hehehe.


So, aku teringat ada satu blog aku baca dia ajar tutorial buat watermark guna photoscape. So, I wondered if photoscape were also being useful to made blog's header? Ya, I found one blog yang sangat membantu aku yang tak berapa terror ni kan tutorial buat blog's header guna photoscape. :)


Photoscape.
Boleh download photoscape di sini : http://www.photoscape.org/ps/main/download.php


Makanya, setelah menggodek - godek blog tersebut dan tutorial daripada tuan blog tersebut, inilah hasilnya. Saya telah berjaya buat header untuk blog ini dengan jayanya walaupun tak semaju blogger yang lain. Huu~


Pinky header! Ngeh3.


Yeay, blog dah ada header. Hakhak. Thanks to this bloghttp://nukilangadiskampung.blogspot.com 



Ni dia blognya. Untuk search for this tutorial dekat link sini : TUTORIAL





1 comment:

hamzah ian said...

reti skit2 je phoscape ni.. huhu

Header with Photoscape

Ya, setelah hampir 3 minggu duduk rumah tanpa buat apa - apa, akhirnya blogging telah membantu menambahkan ilmu aku. Hewhew. Kiranya ada jugak benda aku boleh buat even tak membuahkan hasil yang lumayan seperti duit! Ala, ilmu pun macam duit jugak. Kannn. Hehe. 

Dah lama blog ni terbiar. Header pun tak ada sebelum ni sebab malas nak buat plus tak reti sangat nak guna photoshop untuk buat header. Ngee~ Sadis betul hidup perempuan ini. Wahaha. Tapi tak apa, sebab aku telah pun berjaya mencari solution kepada masalah ketidakpandaian aku menggunakan photoshop tu dengan something new and rare. Wahaha. Sejauh manakah tahap rare itu? Ya, itu yang kita nak tau. Jom terjah! -.-"

Setelah menggunakan khidmat ejen pencarian yang serba boleh iaitu Google, aku pun search cara - cara nak buat header untuk blog dan betapa banyaknya blog yang menyediakan tutorial untuk buat header blog tapi dengan photoshop. Argh! Photoshop tu rumit bagi aku kalau belajar ikut manual macam gitu. Aku kena ada cikgu face - to - face baru aku paham. Hewhew. 

Google. 
Aku ambik gambar Google dari Google. Eh? Hehehe.


So, aku teringat ada satu blog aku baca dia ajar tutorial buat watermark guna photoscape. So, I wondered if photoscape were also being useful to made blog's header? Ya, I found one blog yang sangat membantu aku yang tak berapa terror ni kan tutorial buat blog's header guna photoscape. :)


Photoscape.
Boleh download photoscape di sini : http://www.photoscape.org/ps/main/download.php


Makanya, setelah menggodek - godek blog tersebut dan tutorial daripada tuan blog tersebut, inilah hasilnya. Saya telah berjaya buat header untuk blog ini dengan jayanya walaupun tak semaju blogger yang lain. Huu~


Pinky header! Ngeh3.


Yeay, blog dah ada header. Hakhak. Thanks to this bloghttp://nukilangadiskampung.blogspot.com 



Ni dia blognya. Untuk search for this tutorial dekat link sini : TUTORIAL





1 comment:

hamzah ian said...

reti skit2 je phoscape ni.. huhu




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...