Ramadhan is coming ^^

Tinggal lagi 2 minggu je Syaa'ban akan meninggalkan kita. Huhu. Lepas Syaa'ban, ye, Ramadhan is coming. Ramadhan bulan yang penuh barakah! Bulan Ramadhan ni sememangnya lain daripada bulan - bulan yang lain. Bulan yang ditunggu - tunggu sebab lepas tu bulan Syawal, raya! Hehehe. Gurau je... Bulan Ramadhan ni bulan yang paling semua orang Islam tertunggu - tunggu sebabnya dalam bulan ni lah, kita dapat buat kebaikan dan bulan rahmat ye. :)

Masa kecik - kecik, apa yang paling aku tunggu dalam bulan puasa adalahhh .. malam Lailatul Qadar. Biasa lah, budak - budak memang excited bila bulan puasa, tambah - tambah hari ke - 15 puasa sebab boleh main bunga api, mercun bawang (mercun ni je mampu) , pasang pelita keliling rumah sampai tak payah pasang lampu dalam rumah sebab cerah sangat dek banyak sangattttt pelita pasanggg. Hahaha. Tu tipu jewwww. 

Ok, back to malam Lailatul Qadar tadi, masa kecik - kecik tok aku suka sangat cerita semua ni sebabnya nak  tarik minat aku supaya join dia pergi solat tarawikh dengan baca Yasin dekat masjid. Hehehe. Macam - macam lah tok aku cerita. Katanya, orang yang rajin buat solat tarawikh, baca Yasin, pergi masjid je boleh jumpa malam Lailatul Qadar ni. Aku pun jadi macam confuse lah time kecik - kecik tu. Malam Lailatul Qadar tu apa? Dah tu, kalau orang yang malas buat semua tu, tak puasa, tak buat apa Allah suruh, tak jumpa malam? Jadinya, siang memanjang lah diorang ekk? Kesiannya. Huhu. Ngeng. Kesian aku time kecik - kecik dulu sebab lurus bendul. Haha. Naseb baek aku kecik - kecik comey. Hakhak. *Out of topic. -.-"

Jadi, one of the most interesting yang tok aku cerita pasal malam Lailatul Qadar tu, yang samapi sekarang aku masih tertunggu - tunggu dan harap sangat dapat tengok, tok aku cakap malam Lailatul Qadar tu, malaikat turun ke Bumi, pokok - pokok, tumbuhan semua seolah - olah sujud ke Bumi. Ya Allah, sumpah aku memang nak tengok sangat. Tambah - tambah time kecik - kecik dulu. Memang tiap - tiap malam tak pernah miss pergi masjid dengan tok, even solat tarawikh aku buat 6 rakaat je, lepas tu pergi main tepi masjid dengan kawan - kawan sampai moreh! Hahaha. Tunggu makan je tau. Isk3. Buruk betul perangai time kecik - kecik. -.-"

Ha, nak tau lebih tentang malam Lailatul Qadar? Boleh pergi ke sini : 

Haa, bila bulan puasa, kita tak boleh makan or minum kan. Itu normal lah. Kalau tak, bukan puasa namanya. Hihi. Bulan puasa ni, apa kata tambahkan kesegaran mulut kita dengan Listerine Terbaru - Natural Green Tea.  Sambil tu, Listerine ada buat kempen untuk kita tau. Kiranya macam membeli sambil mendermalah. Peluang yang baik, di bulan yang baik. :)

New Listerine :) Cekidautt!


1 comment:

man said...

xsabar dia datang..heheheh

Ramadhan is coming ^^

Tinggal lagi 2 minggu je Syaa'ban akan meninggalkan kita. Huhu. Lepas Syaa'ban, ye, Ramadhan is coming. Ramadhan bulan yang penuh barakah! Bulan Ramadhan ni sememangnya lain daripada bulan - bulan yang lain. Bulan yang ditunggu - tunggu sebab lepas tu bulan Syawal, raya! Hehehe. Gurau je... Bulan Ramadhan ni bulan yang paling semua orang Islam tertunggu - tunggu sebabnya dalam bulan ni lah, kita dapat buat kebaikan dan bulan rahmat ye. :)

Masa kecik - kecik, apa yang paling aku tunggu dalam bulan puasa adalahhh .. malam Lailatul Qadar. Biasa lah, budak - budak memang excited bila bulan puasa, tambah - tambah hari ke - 15 puasa sebab boleh main bunga api, mercun bawang (mercun ni je mampu) , pasang pelita keliling rumah sampai tak payah pasang lampu dalam rumah sebab cerah sangat dek banyak sangattttt pelita pasanggg. Hahaha. Tu tipu jewwww. 

Ok, back to malam Lailatul Qadar tadi, masa kecik - kecik tok aku suka sangat cerita semua ni sebabnya nak  tarik minat aku supaya join dia pergi solat tarawikh dengan baca Yasin dekat masjid. Hehehe. Macam - macam lah tok aku cerita. Katanya, orang yang rajin buat solat tarawikh, baca Yasin, pergi masjid je boleh jumpa malam Lailatul Qadar ni. Aku pun jadi macam confuse lah time kecik - kecik tu. Malam Lailatul Qadar tu apa? Dah tu, kalau orang yang malas buat semua tu, tak puasa, tak buat apa Allah suruh, tak jumpa malam? Jadinya, siang memanjang lah diorang ekk? Kesiannya. Huhu. Ngeng. Kesian aku time kecik - kecik dulu sebab lurus bendul. Haha. Naseb baek aku kecik - kecik comey. Hakhak. *Out of topic. -.-"

Jadi, one of the most interesting yang tok aku cerita pasal malam Lailatul Qadar tu, yang samapi sekarang aku masih tertunggu - tunggu dan harap sangat dapat tengok, tok aku cakap malam Lailatul Qadar tu, malaikat turun ke Bumi, pokok - pokok, tumbuhan semua seolah - olah sujud ke Bumi. Ya Allah, sumpah aku memang nak tengok sangat. Tambah - tambah time kecik - kecik dulu. Memang tiap - tiap malam tak pernah miss pergi masjid dengan tok, even solat tarawikh aku buat 6 rakaat je, lepas tu pergi main tepi masjid dengan kawan - kawan sampai moreh! Hahaha. Tunggu makan je tau. Isk3. Buruk betul perangai time kecik - kecik. -.-"

Ha, nak tau lebih tentang malam Lailatul Qadar? Boleh pergi ke sini : 

Haa, bila bulan puasa, kita tak boleh makan or minum kan. Itu normal lah. Kalau tak, bukan puasa namanya. Hihi. Bulan puasa ni, apa kata tambahkan kesegaran mulut kita dengan Listerine Terbaru - Natural Green Tea.  Sambil tu, Listerine ada buat kempen untuk kita tau. Kiranya macam membeli sambil mendermalah. Peluang yang baik, di bulan yang baik. :)

New Listerine :) Cekidautt!


1 comment:

man said...

xsabar dia datang..heheheh




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...