Solat Jumaat pindah ke hari Sabtu????

Azerbaijan

Apakah??? Apakah Azarbaijan tersebut?? Ya, Azarbaijan adalah nama sebuah tempat ye teman - teman. Republik Azarbaijan. Sungguhlah orang cakap, dunia ini sungguh di penghujungnya. Macam - macam yang pelik dah jadi sekarang ni sampai kadang - kadang bila kita fikir semula, rasa takut sangat dengan keadaan dunia sekarang ni. 

30 Jun yang lalu, Jawatankuasa Kebangsaan Bahagian Urusan Agama Republik Azarbaijan dah keluarkan arahan agar para khatib seluruh masjid di negara itu melaksanakan solat Jumaat pada hari Sabtu. Ya, solat Jumaat yang khusus untuk dilaksanakan pada hari Jumaat atas perintah Allah S.W.T telah dengan sewenang - wenangnya ditukarkan kepada hari Sabtu.

Alasan yang digunakan oleh pemerintah negara tersebut adalah pemindahan solat Jumaat kepada hari Sabtu dengan harapan dapat mengurangkan bebanan para pegawai dan pekerja pemerintah memandangkan hari Jumaat adalah hari rasmi untuk mereka bekerja. 

Republik Azarbaijan pula adalah diduduki oleh hampir 90% rakyat yang beragama Islam. Bayangkanlah! Sehingga sekarang pun, rakyat Azarbaijan masih lagi memperjuangkan hak wanita Islam di negara itu untuk memakai tudung.

Sungguh menakutkan dunia zaman sekarang ni. Macam - macam yang tak pernah disangka pun boleh jadi. Manusia dah semakin tak takut dengan Allah. Nauzubillah.





Minat dengan Samsung Galaxy S3?? Jom tengok apa yang menarik dengan S3 ni.

Klik gambar for more!

4 comments:

man said...

yeke dah tukar..knp jadi mcm itu agaknya..

iena_mieyna ^^ said...

wallahua'lam...dunia sekarang ni kot..pelik2...

Hanny Esandra said...

eh, ehh..
kenapa suka2 nak tukar pulak ya..
huhuu.. menakutkan..

iena_mieyna ^^ said...

tu la pasalnye akak...kalau baca lebih lagi ada kaitan dgn politik jgk..

Solat Jumaat pindah ke hari Sabtu????

Azerbaijan

Apakah??? Apakah Azarbaijan tersebut?? Ya, Azarbaijan adalah nama sebuah tempat ye teman - teman. Republik Azarbaijan. Sungguhlah orang cakap, dunia ini sungguh di penghujungnya. Macam - macam yang pelik dah jadi sekarang ni sampai kadang - kadang bila kita fikir semula, rasa takut sangat dengan keadaan dunia sekarang ni. 

30 Jun yang lalu, Jawatankuasa Kebangsaan Bahagian Urusan Agama Republik Azarbaijan dah keluarkan arahan agar para khatib seluruh masjid di negara itu melaksanakan solat Jumaat pada hari Sabtu. Ya, solat Jumaat yang khusus untuk dilaksanakan pada hari Jumaat atas perintah Allah S.W.T telah dengan sewenang - wenangnya ditukarkan kepada hari Sabtu.

Alasan yang digunakan oleh pemerintah negara tersebut adalah pemindahan solat Jumaat kepada hari Sabtu dengan harapan dapat mengurangkan bebanan para pegawai dan pekerja pemerintah memandangkan hari Jumaat adalah hari rasmi untuk mereka bekerja. 

Republik Azarbaijan pula adalah diduduki oleh hampir 90% rakyat yang beragama Islam. Bayangkanlah! Sehingga sekarang pun, rakyat Azarbaijan masih lagi memperjuangkan hak wanita Islam di negara itu untuk memakai tudung.

Sungguh menakutkan dunia zaman sekarang ni. Macam - macam yang tak pernah disangka pun boleh jadi. Manusia dah semakin tak takut dengan Allah. Nauzubillah.





Minat dengan Samsung Galaxy S3?? Jom tengok apa yang menarik dengan S3 ni.

Klik gambar for more!

4 comments:

man said...

yeke dah tukar..knp jadi mcm itu agaknya..

iena_mieyna ^^ said...

wallahua'lam...dunia sekarang ni kot..pelik2...

Hanny Esandra said...

eh, ehh..
kenapa suka2 nak tukar pulak ya..
huhuu.. menakutkan..

iena_mieyna ^^ said...

tu la pasalnye akak...kalau baca lebih lagi ada kaitan dgn politik jgk..




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...