Film Review: Hantu Kapcai

Macam dah lama je tak tengok wayang. Rasanya lah sebab cuti 3 bulan memang duduk rumah je memanjang. So, last weekend baru ada kesempatan pergi tengok wayang sebab dating. Hehe. So, si debab pilih nak tengok cerita Hantu Kapcai tu pun dah midnight movie yukk. Hewhew. Nak tengok Aku Terima Nikahnya tapi minggu ni baru keluar. Alahai. Lambat betol.
Hantu Kapcai ni pun not bad la sebab lawak dia boleh tahan. Zizan berlakon. Aku memang suka dengan Zizan sebab dia memang lawak. Haha. Genre sama lah untuk tiap - tiap filem melayu berkisarkan kehidupan mat rempit cuma cerita ni lain sikit sebab ada selit mood keinsafan gitu. Haha. Dah nak macam cerita Korea tajuk 49 days pun ada sebab roh si Ajib (Zizan) boleh pulak merayau - rayau selama 40 hari sebab dia tak bayar hutang, menyusahkan mak dengan adik dia pulak.
Semua bermula bila Ajib (Zizan) meninggal dunia masa tengah race (merempit haram) dengan geng Remy Ishak. Haha. Remy Ishak memang lain dalam cerita ni sebab selalu aku tengok Remy Ishak bawak watak hero - hero stock kacak - kacak je kan. Haha. 

Fizz Fairuz pun boleh tahan je lawak dalam cerita ni sebab bawak watak lurus bendul. Haha. Imam muda lah kononnya so Fizz Fairuz ni lah antara satu - satunya orang yang nampak arwah Ajib (Zizan) tu so dia lah yang kena tolong Zizan tu settle kan perkara yang masih belum selesai.
Apa yang aku suka dalam cerita ni, Neelofa pakai tudung woo. Aku tak kenal mula - mula last my debab yang bagitahu Neelofa lah tu! Owww, baru ku sedar. Haha. Cantik je Neelofa pakai tudung nampak manis. :) 
Haaaa.. Manis tak? Manis kan? Hehe...
Secara keseluruhan, boleh lah aku rate filem ni  8/10. Hehe. 
Nah, trailer Hantu Kapcai sikit. Dah habis dah dekat panggung wayang. Kena download sendiri je la kalau nak tengok. :p


Next: Aku Terima Nikahnya

Nak Tengokkkkk!!! 

No comments:

Film Review: Hantu Kapcai

Macam dah lama je tak tengok wayang. Rasanya lah sebab cuti 3 bulan memang duduk rumah je memanjang. So, last weekend baru ada kesempatan pergi tengok wayang sebab dating. Hehe. So, si debab pilih nak tengok cerita Hantu Kapcai tu pun dah midnight movie yukk. Hewhew. Nak tengok Aku Terima Nikahnya tapi minggu ni baru keluar. Alahai. Lambat betol.
Hantu Kapcai ni pun not bad la sebab lawak dia boleh tahan. Zizan berlakon. Aku memang suka dengan Zizan sebab dia memang lawak. Haha. Genre sama lah untuk tiap - tiap filem melayu berkisarkan kehidupan mat rempit cuma cerita ni lain sikit sebab ada selit mood keinsafan gitu. Haha. Dah nak macam cerita Korea tajuk 49 days pun ada sebab roh si Ajib (Zizan) boleh pulak merayau - rayau selama 40 hari sebab dia tak bayar hutang, menyusahkan mak dengan adik dia pulak.
Semua bermula bila Ajib (Zizan) meninggal dunia masa tengah race (merempit haram) dengan geng Remy Ishak. Haha. Remy Ishak memang lain dalam cerita ni sebab selalu aku tengok Remy Ishak bawak watak hero - hero stock kacak - kacak je kan. Haha. 

Fizz Fairuz pun boleh tahan je lawak dalam cerita ni sebab bawak watak lurus bendul. Haha. Imam muda lah kononnya so Fizz Fairuz ni lah antara satu - satunya orang yang nampak arwah Ajib (Zizan) tu so dia lah yang kena tolong Zizan tu settle kan perkara yang masih belum selesai.
Apa yang aku suka dalam cerita ni, Neelofa pakai tudung woo. Aku tak kenal mula - mula last my debab yang bagitahu Neelofa lah tu! Owww, baru ku sedar. Haha. Cantik je Neelofa pakai tudung nampak manis. :) 
Haaaa.. Manis tak? Manis kan? Hehe...
Secara keseluruhan, boleh lah aku rate filem ni  8/10. Hehe. 
Nah, trailer Hantu Kapcai sikit. Dah habis dah dekat panggung wayang. Kena download sendiri je la kalau nak tengok. :p


Next: Aku Terima Nikahnya

Nak Tengokkkkk!!! 

No comments:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...