Beauty Passionate


Semester 4 ni aku rasa adalah permulaan kepada semester yang sangaaaaattttttt kritikal. It was very hectic! Tahap kritikal tu memang telah menunggang terbalikkan kemampuan aku menyusun jadual untuk diri sendiri. Final assessment yang ambik masa berminggu - minggu for preparation and practices sahaja! Bayangkan siang malam pergi bilik muzik tu semata - mata nak berlatih je. Dari pagi sampai tengah malam. Memalu memukul si gendang non - stop. Sampai tidur malam pun aku rasa tangan aku duk bergerak memukul dinding tepi katil. -.-"


Tapiii, bizi macam mana pun aku tetap ada masa untuk selcha. Hahaha. Kemeja putih beli semata - mata untuk music final assesment. Blergghh. Credit to my debab, Akmal Mal sebab hulur sumbangan utk beli sehelai kemeja ini. Hujung semester ni aku memang kopak sangat2. Makan pun sehari sekaliii je. Wuwuwuwu.

So, sepanjang masa tu langsung tak ada masa untuk pampered diri sendiri. Lepas tu, x cukup dengan dugaan yang begitu. Ditimpa lagi dengan dugaan wajib bagi setiap semester. Rasa macam jatuh ditimpa tangga lepas tu terhantuk dekat batu tangga. Perghh! Sakit menikam kalbu jiwa raga. Tapi, sebab terlampau penat dan overwhelmed hipertension semua adaaaaa, perasaan tu jadi bercampur baur. Tak tau nak sedih ke, kecewa ke, strees ka. Tak tauuuu dik noonnnn oiii.


Selamba badak je dik nooon kolej KHAR ni reject application aku. Sticker tak nak kalah aku bermatian - matian kumpul demi melayakkan diri aku nak kekal sebagai penduduk kolej langsung tak dipertimbangkan. Pandang sebelah mata pun tak. Memang menghiris kalbu betul lah. Luka dia memang ambik masa nak pulih ooowwww. Sob3.

Jadinya, aku malas nak pikirkan semua tu. Aku buat donno je lah. Memandangkan minggu ini adalah study week dan minggu depan aku dah nak final paper. T.T  Aku cuba lah manjakan diri sendiri sebelum mendera diri sendiri di medan perjuangan. Harhar. Aku memang addicted sangat dengan Shiseido Collagen Crystal Eye Mask!! Faktor utama dia ialah sebab mudah buat au tertidur. Haha. Aku ni macam insomnia ermmm macam burung hantu sebenarnya. Susah sangat nak tidur malam. Tambah bila dah study tu, lagi laaaa. Time study tu mengantuk, elok je aku tutup buku segar bugar je mata aku. -.-"

So, eye mask ni bila letak bawah mata sangattttt sejukkkkk dan super duper comfortable! Bila pakai je aku dah boleh tidur dengan senyuman! Hikhokk! Dah lah murah! Kawan aku jual sekeping RM1 je. Memang best sangatt pakai eye mask ni plus dia siap dengan collagen lagi! Tak payah nak sapu ke, nak makan ke. Just lekapkan dekat bawah mata ju. Kawasan eye bag tuuuu. Collagen dekat eye mask ni akan meresap sendiri masuk dalam kulit bawah mata. Esok bangun pagi memang fresh. Aku selalu pakai bila hari yang sangat padat. Letih, x cukup tidur. Esok tu bila bangun memang mata rasa fresh, eye bag pun kurang. Best!


Another one is shiseido mask yang hitam/putih niii! Muka aku jenis yang berminyak. Minyak tu bukan sebab apa pun. Sebab liang pori dekat muka ni tersumbat dengan whitehead! Aku banyak sangat whitehead. Tambah bila lepas cuci muka, whitehead tu timbul2 dekat kawasan hidung dengan dagu! Gerammm buat aku picit2 je. Tapi shiseido mask ni dah mudahkan kerja sebab memang berkesan membantu mencabut whitehead dakuu. Huhu.

Lepas cuci muka, aku bilas muka dengan air suam untuk biar liang pori terbuka. Lepas tu baru sapu mask ni dekat muka. Aku tak suka sapu seluruh muka sebab nak tanggal mask ni nanti sakit. Haha. Jadi, aku sapu pada kawasan yang memang banyak whitehead je lah macam hidung, dagu dengan pipi. Bila kering, just tanggalkan (peel off mask). Memang puas hati. Tertanggal semua whitehead yang ada. Bestt!


Dayang senandung in progress! *punboleyyyy


Yea, dah nama pun perempuan memang tak lari lah dengan hobi memanjakan diri sendiri ni kan. Huhu. Shiseido mask ni pun murah je, RM5 untuk 3 keping. Kawan aku jugak yang jual. Kadang2 dia bagi free je sekeping bila tengok aku macam meroyan sebab addicted sangat dengan benda - benda ni. Haha. Seminggu sekali pun dah kira ok kot untuk spent time manjakan diri sendiri. Hihi.

Till we meet again!

P/s: Good luck utk semua yang bakal menduduki final exam next week! Pray for the best! Amin!


2 comments:

Nora Shahaira said...

Untung tgh ada masa nak sental mcm2..akak ni..dapat mandi bersihkan badan pun dan iira bersyukur..haha...maklumlah..emak budak yg super duper bz...

TheNaiena said...

@Nora Shahaira hihi... dah kahwin ada anak mest lagi bizi kan... tapi x per.. ley jadi supermak! hihi

Beauty Passionate


Semester 4 ni aku rasa adalah permulaan kepada semester yang sangaaaaattttttt kritikal. It was very hectic! Tahap kritikal tu memang telah menunggang terbalikkan kemampuan aku menyusun jadual untuk diri sendiri. Final assessment yang ambik masa berminggu - minggu for preparation and practices sahaja! Bayangkan siang malam pergi bilik muzik tu semata - mata nak berlatih je. Dari pagi sampai tengah malam. Memalu memukul si gendang non - stop. Sampai tidur malam pun aku rasa tangan aku duk bergerak memukul dinding tepi katil. -.-"


Tapiii, bizi macam mana pun aku tetap ada masa untuk selcha. Hahaha. Kemeja putih beli semata - mata untuk music final assesment. Blergghh. Credit to my debab, Akmal Mal sebab hulur sumbangan utk beli sehelai kemeja ini. Hujung semester ni aku memang kopak sangat2. Makan pun sehari sekaliii je. Wuwuwuwu.

So, sepanjang masa tu langsung tak ada masa untuk pampered diri sendiri. Lepas tu, x cukup dengan dugaan yang begitu. Ditimpa lagi dengan dugaan wajib bagi setiap semester. Rasa macam jatuh ditimpa tangga lepas tu terhantuk dekat batu tangga. Perghh! Sakit menikam kalbu jiwa raga. Tapi, sebab terlampau penat dan overwhelmed hipertension semua adaaaaa, perasaan tu jadi bercampur baur. Tak tau nak sedih ke, kecewa ke, strees ka. Tak tauuuu dik noonnnn oiii.


Selamba badak je dik nooon kolej KHAR ni reject application aku. Sticker tak nak kalah aku bermatian - matian kumpul demi melayakkan diri aku nak kekal sebagai penduduk kolej langsung tak dipertimbangkan. Pandang sebelah mata pun tak. Memang menghiris kalbu betul lah. Luka dia memang ambik masa nak pulih ooowwww. Sob3.

Jadinya, aku malas nak pikirkan semua tu. Aku buat donno je lah. Memandangkan minggu ini adalah study week dan minggu depan aku dah nak final paper. T.T  Aku cuba lah manjakan diri sendiri sebelum mendera diri sendiri di medan perjuangan. Harhar. Aku memang addicted sangat dengan Shiseido Collagen Crystal Eye Mask!! Faktor utama dia ialah sebab mudah buat au tertidur. Haha. Aku ni macam insomnia ermmm macam burung hantu sebenarnya. Susah sangat nak tidur malam. Tambah bila dah study tu, lagi laaaa. Time study tu mengantuk, elok je aku tutup buku segar bugar je mata aku. -.-"

So, eye mask ni bila letak bawah mata sangattttt sejukkkkk dan super duper comfortable! Bila pakai je aku dah boleh tidur dengan senyuman! Hikhokk! Dah lah murah! Kawan aku jual sekeping RM1 je. Memang best sangatt pakai eye mask ni plus dia siap dengan collagen lagi! Tak payah nak sapu ke, nak makan ke. Just lekapkan dekat bawah mata ju. Kawasan eye bag tuuuu. Collagen dekat eye mask ni akan meresap sendiri masuk dalam kulit bawah mata. Esok bangun pagi memang fresh. Aku selalu pakai bila hari yang sangat padat. Letih, x cukup tidur. Esok tu bila bangun memang mata rasa fresh, eye bag pun kurang. Best!


Another one is shiseido mask yang hitam/putih niii! Muka aku jenis yang berminyak. Minyak tu bukan sebab apa pun. Sebab liang pori dekat muka ni tersumbat dengan whitehead! Aku banyak sangat whitehead. Tambah bila lepas cuci muka, whitehead tu timbul2 dekat kawasan hidung dengan dagu! Gerammm buat aku picit2 je. Tapi shiseido mask ni dah mudahkan kerja sebab memang berkesan membantu mencabut whitehead dakuu. Huhu.

Lepas cuci muka, aku bilas muka dengan air suam untuk biar liang pori terbuka. Lepas tu baru sapu mask ni dekat muka. Aku tak suka sapu seluruh muka sebab nak tanggal mask ni nanti sakit. Haha. Jadi, aku sapu pada kawasan yang memang banyak whitehead je lah macam hidung, dagu dengan pipi. Bila kering, just tanggalkan (peel off mask). Memang puas hati. Tertanggal semua whitehead yang ada. Bestt!


Dayang senandung in progress! *punboleyyyy


Yea, dah nama pun perempuan memang tak lari lah dengan hobi memanjakan diri sendiri ni kan. Huhu. Shiseido mask ni pun murah je, RM5 untuk 3 keping. Kawan aku jugak yang jual. Kadang2 dia bagi free je sekeping bila tengok aku macam meroyan sebab addicted sangat dengan benda - benda ni. Haha. Seminggu sekali pun dah kira ok kot untuk spent time manjakan diri sendiri. Hihi.

Till we meet again!

P/s: Good luck utk semua yang bakal menduduki final exam next week! Pray for the best! Amin!


2 comments:

Nora Shahaira said...

Untung tgh ada masa nak sental mcm2..akak ni..dapat mandi bersihkan badan pun dan iira bersyukur..haha...maklumlah..emak budak yg super duper bz...

TheNaiena said...

@Nora Shahaira hihi... dah kahwin ada anak mest lagi bizi kan... tapi x per.. ley jadi supermak! hihi




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...